  • Data: 2009-06-14 15:32:50
    Temat: Re: Dość ciekawy wywiad z Wituckim.
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h115eo$pet$1@news.interia.pl...
    > "Ślązak" news:h114rt$h7s$1@opal.futuro.pl

    > się,
    >
    > Bo tak to już jest, że każdy medal ma dwie strony. UKE robi dobrą robotę
    > ale
    > i zła... i tak to już jest, że w tym przypadku z jednej strony klienci
    > zyskują (m. in. tańszy dostęp do internetu) z drugiej zaś tracą po przez
    > położenie lagi na szeroko rozumiane inwestycje kablowe przez TP czego
    > efektem są np. niskie prędkości w ofertach dostępu do neta.

    ja do konca nie znam tematu, ale wg mnie jest to krotkowzroczne patrzenie
    operatorow, niestety troche poparte przez UKE. Ale nie ma co tutaj zrzucac
    wszystkiego na UKE...
    Krotkowzroczne jest dlatego, ze sie prezesi obudza za 5 lat, jak wejda
    operatorzy zagraniczni, ktorym sie to bedzie oplacalo... Juz widac
    gdzieniegdzie pare inwestycji (np. Verizon)...

    Jest tez druga rzecz... powstaja kolejne sieci MAN, nie robione bynajmniej
    przez operatorow, ale przez firmy typu elektrocieplownia, wodociagi czy
    zlecane przez urzedy miejskie...

    A poza tym - czesto czytalem, ze poza telewizja nie ma pomyslow na
    wykorzystanie lacz szerokopasmowych :)

    > Może jestem w błędzie ale w budowę sieci powinni być zaangażowani wszyscy
    > gracze na rynku, którzy teraz korzystają z sieci TP (również sama TP).
    > Nazywa się to chyba współuczestnictwo w kosztach czy coś takiego ;) -
    > jednak
    > czy to przejdzie na naszym polskim podwórku? IMHO nie, ale było by fajnie.
    > końcu był by wilk syty i owca cała.

    Obawiam sie, ze tym sposobem myslenia zakrecamy z powrotem w strone
    socjalizmu i gospodarki centralnie planowanej :)

    Jak najbardziej powinny byc wszyscy zaangazowani, ale chyba sensowniej jest,
    zeby kazdy oral ten kawalek, ktory przynosi mu korzysci...

    Pozdrawiam
    Michal