  • 61. Data: 2010-09-21 08:47:11
    Temat: Re: Domowy NAS i przyległości
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-15, o godz. 12:26:25
    Marx <M...@n...com> napisał(a):

    > Ok wychodzi na to że zużycie energii jest pod kontrolą, więc chyba
    > pomyślę nad jakimś Atomem - jaką to ma wydajność porównaniu do
    > zwykłych inteli desktopowych? Ile kosztuje procesor, a ile jakaś
    > płyta? są płyty z PCI czy tylko z PCIEx?

    Płyty maja zinetgrowane procesory - szukasz z właściwym. Niektóre mają
    jeden slot PCI, niektóre miniPCI.

    Zdrówko

  • 62. Data: 2010-09-22 06:41:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    Otoz jesli ma to byc tylko i wylacznie NAS, to kupowanie Atoma nie ma
    sensu - lepiej kupic NAS dedykowany, wyjdzie po prostu taniej. Natomiast
    jesli ma to pelnic jakies funkcje oprocz NAS to potrzebna jest mozliwosc
    rozbudowy - stad potrzebne PCI lub PCIEx. Jesli komus wystarczy USB -
    moze Atoma kupowac, albo i notebooka. Jesli potrzebuje karty, to
    niestety Atom sie nie nada.
    Moze przyjmijmy, ze kazde z rozwiazan sie nadaje, wszystko zalezy od
    zdefiniowania swoich potrzeb i mozliwosci finansowych.
    Marx

  • 63. Data: 2010-09-22 09:56:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-22, o godz. 08:41:15
    Marx <M...@n...com> napisał(a):

    > Otoz jesli ma to byc tylko i wylacznie NAS, to kupowanie Atoma nie ma
    > sensu - lepiej kupic NAS dedykowany, wyjdzie po prostu taniej.

    Autor wątku chciał NAS-a z obsługą mldonkey. Dedykowany NAS
    umożliwiający taką rzecz jest jednak droższy niż platforma na Atomie. W
    moim przypadku to było ~250PLN nie licząc kosztów pamięci (wyjąłem z
    szuflady ;-) ) i dysków. Teraz podaj mi jakiś NAS na 2 dyski. w tej
    cenie.

> [...]
    > wystarczy USB - moze Atoma kupowac, albo i notebooka. Jesli
    > potrzebuje karty, to niestety Atom sie nie nada.

    Wtedy nie jest to NAS a w miarę zwykły serwer/workstation. A to nei
    jest temat tego wątku.

    > Moze przyjmijmy, ze kazde z rozwiazan sie nadaje, wszystko zalezy od
    > zdefiniowania swoich potrzeb i mozliwosci finansowych.

    Ale rozwiązanie nie NAS-owe jednak jest elastyczniejsze.

    Zdrówko

  • 64. Data: 2010-09-22 10:26:33
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-09-22 11:56:47 niejaki Maciek BabciaDobosz napisał:
> [...]
    > moim przypadku to było ~250PLN nie licząc kosztów pamięci (wyjąłem z
    > szuflady ;-) ) i dysków. Teraz podaj mi jakiś NAS na 2 dyski. w tej

    a prosze cię bardzo

    linksys nas 200

    ~300-320zł
    2 dyski
    obsługa mldonkey, dropbox, itp po zainstalowaniu dodatkowych skryptów -
    roboty na 10 minut dla neptka linuxowego - geek zrobi to w 3

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 65. Data: 2010-09-22 11:00:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-22, o godz. 12:26:33
    p0li <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > obsługa mldonkey, dropbox, itp po zainstalowaniu dodatkowych skryptów
    > - roboty na 10 minut dla neptka linuxowego - geek zrobi to w 3

    A możesz mi powiedzieć gdzie takowy kupic nowy z gwarancją bo bym do
    firmy zakupił? Bo akurat tego modelu szukałem czas jakiś temu mając go
    na uwadze. I ceny nowego z gwarancją (za to bez dysków) zaczynały się od
    ~450 PLN. W tej chwili dystrybutor Linksysa mówi że wycofany z
    produkcji i nie ma go w ofercie. Na Alledrogo znalazłem 2 sztuki ale
    oba używki.

    Acha - ten NAS 200 ma wiatrak do chłodzenia ZTCP bez regulacji
    prędkości. Mój sprżecik nie ma żadnego wiatraka. A z rozbudowy
    któraczasami podobno w NAS jets ważna mam 8 USB, 4xSATA, 1xDE, 2 sloty
    na pamięć, 1xPCI i gigabitowy LAN. ;-)

    Zdrówko

  • 66. Data: 2010-09-22 12:56:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    A mozesz mi powiedziec gdzie kupie ta plyte BLDcośtam nowa z gwarancja?
    Jedyne co znalazlem to
    http://allegro.pl/item1110497814_najmniejsza_17x17cm
    _plyta_intel_celeron_220_carpc.html
    Za 280zl. Do tego RAM + obudowa + zasilacz i wyjdzie 500zl albo i
    wiecej. Nie twierdze ze to drogo, ale tanio tez nie
    Marx

  • 67. Data: 2010-09-22 13:06:47
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-22 13:00, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > ~450 PLN. W tej chwili dystrybutor Linksysa mówi że wycofany z
    > produkcji i nie ma go w ofercie. Na Alledrogo znalazłem 2 sztuki ale

    Wycofany z produkcji /w sumie się nie dziwie, gdy w 2008 szukalem nasa,
    testy wydajnosci tego byly koszmarnie slabe/, ale na allegro moze ktos
    sprzedaje jako firma.

    Nie ma tego i nie bedzie w zadnej hurtowni, wiec naturalne ze uzywki, ja
    znalazlem 3 oferty - tu jest np. jakas firma /nie znam, wiec zeby nie
    bylo, ze polecam ;)/
    http://allegro.pl/linksys-nas200-storage-ideal-folia
    -warszawa-i1242389576.html

    Czy na sile chcecie kupowac cos co dziala wolniej od najwolniejszego
    dysku USB ? ;) Juz D-Link 323 jest lepszy, moze nie wyglada tak ladnie,
    ale funkcjonalnie calkiem calkiem, wydajnosc tez o niebo lepsza od tego.

    --
    http://luktronik.pl

  • 68. Data: 2010-09-22 14:32:36
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-09-22 13:00:05 niejaki Maciek BabciaDobosz napisał:

> [...]
    > ~450 PLN. W tej chwili dystrybutor Linksysa mówi że wycofany z
    > produkcji i nie ma go w ofercie. Na Alledrogo znalazłem 2 sztuki ale

    bywają na alledrogo, na ebaju, widziałem na giełdzie komputerowej

    > Acha - ten NAS 200 ma wiatrak do chłodzenia ZTCP bez regulacji
    > prędkości. Mój sprżecik nie ma żadnego wiatraka. A z rozbudowy

    ma bez regulacji ale włączasię w zależności od temperatury - dyski zimne
    wiatrak nie działa

    > któraczasami podobno w NAS jets ważna mam 8 USB, 4xSATA, 1xDE, 2 sloty
    > na pamięć, 1xPCI i gigabitowy LAN. ;-)

    fajnie - i to za 300zł?
    daj jakiegoś linka bo chcę zmienić mojego nas-a na 4 dyskowy
    a najtańsze jakie znalazłem kosztują 1300

  • 69. Data: 2010-09-22 14:58:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-15 12:26, Marx wrote:
> [...]
    > pomyślę nad jakimś Atomem - jaką to ma wydajność porównaniu do zwykłych
    > inteli desktopowych? Ile kosztuje procesor, a ile jakaś płyta? są płyty

    Jak już napisał kolega, w tym segmencie procesory zintegrowane są z
    płytą, sporo tego oferuje firma Zotac, nie wiem czy jest oficjalny
    dystrybutor na polske /pełna oferta/, ale sporo jest na allegro. Jest
    dość duzy wybór.

    Wydajność do zadań nasowych, domowo serwerowych (apache, poczta, squid,
    torrenty i inne takie - super). Kwestia gier - zapomnij, multimedia -
    tylko płyty z chipseten Nvidii z rozszerzeniem CUDA.

    Mi taka płyta obsługuje 6 urządzeń. 4 x sata na płycie /gdy szukałem,
    nie było większej ilości portów/ + 2 porty na karcie PCIEx ułozonej
    poziomo (przez przejściówke kątową).

    Jest troche szukania, bo generalnie rynek dobrych obudów na miniITX,
    akcesoriów praktycznie nie istnieje w PL / nikt duży się w tym nie
    specjalizuje /. Przejściówke kupowałem np. w UK...

    jeżeli nie chcesz wrzucać dużej liczby dysków i chcesz mieć cicho -
    pomysl nad płytą z pasywnym chłodzeniem - Np. intel z prockiem D510
    (dual core bodajże z HT).

    pozdrawiam

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 70. Data: 2010-09-23 00:44:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 9 Sep 2010 20:51:15 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

    (ciach...)
    > Za tą cene i zbliżoną można złożyć coś samemu. I nie jest sie wtedy
    > ograniczony liczbą dysków czy softem. Wydajnośc pewnikiem też bedzie
    > lepsza. No ale na to potrzeba czasu aby gto poskładać, trzeba męczyć się z
    > konfiguracją systemu. No i też hałas, energia, zajmowana przestrzeń,
    > zarządzanie ect.
    > Cieżka sprawa...

    Z tym hałasem Panowie i Panie, to też bym nie przesadzał raczej. Stał sobie
    u mnie w domu routerek (to tylko jedna z jego funkcji) na zwykłym PC z
    Debianem. Współlokator doświadczonym adminem jest, więc tam cuda na kiju
    odstawiał, ale i tak wszystko banglało cacy i na tip top. Poza jedną kwestią
    - toto bydlę faktyczenie hałasowało. Nie było się w sumie czemu dziwić, gdyż
    blaszak z obudową typu no name raczej (się praktycznie sama w rękach
    wygina), na CPU chłodzenie w wersji box. I tak to się wszystko kręciło,
    aż...

    ...aż <baczność>Towarzyszka Życia<spocznij> rzeczonego admina stwierdziła,
    że toto hałasuje tak, że ona normalnie zasypiać nie może (nie, żeby ten
    blaszak stał u Nich w pokoju - co to, to nie. Ale w sąsiednim, do którego
    drzwi zamykane nie były). Admin stwierdził, że on już tu nic nie wymyśli,
    wobec czego w obroty toto coś wziął grzebacz sprzętowy (czytajcie - ja). i
    poszło z górki. Przede wszystkim:
    - procesor potraktowałem underclockingiem (pierwsza taka operacja w moim
    życiu - zawsze podkręcam, żeby wycisnąć dodatkowe MHz, a tu w drugą stronę
    poszło... ;D) - Celeron na socket 478 miał nominalnie 2,4 GHz, a został
    ściągnięty do poziomu 1,8 GHz. I tak sobie z obsługą wszelkich cudów radzi
    znakomicie, więc po cholerę ma się grzać?
    - boxowy radiator z procesora dostał serdeczne i szczere "Adios pomidory", a
    na jego miejscu wylądował Scythe Katana (akurat miałem pod ręką)
    - jakiś noname'owy zasilacz też dostał kopa w kabelki. Głównie dlatego, że
    wymyśliliśmy sobie, że serwerek podziała też jako domowy magazyn na pliki
    wszelakie. Władowany w slot PCI czteroportowy kontroler SATA plus cztery
    dyski (3*500GB w software'owy RAID5 + 320 GB systemowe) i zaczął się problem
    z wtyczkami. Na szafie stał mój 550W Chieftec z odpowiednimi kabelkami
    (ważne) i 120 mm wentylatorem (ważne tak samo, a nawet bardziej)
    - wnętrze obudowy wykleiłem matami, zakupionymi za jakieś 100 PLN w
    cooling.pl.

    Efekt końcowy? Mamy w pełni funkcjonalny serwer, na którym można odpalić co
    nam się (dosłownie) żywnie podoba, udostępniający na potrzeby wymiany plików
    w domowej sieci (po 1 Gbit karcie sieciowej, podpiętej do również 1 Gbit
    switcha) 1 TB całkiem bezpiecznie zrealizowanego strage'u (4 dyski 3,5"
    7200rpm - 3 na storage reszta na system), z lekkim zapasem mocy (w razie
    potrzeby przestawienie FSB poskutkuje tym, że Celeronik robiący tam za
    główną jednostkę bęzdie miał z powrotem swoje 2,4 GHz). Kultura pracy? Dość
    powiedzieć, że przy tym _włączonym_ sprzęcie (mając go około 50 cm od głowy)
    spało (w różnych okresach czasu) kilka osób, które irytuje najmniejszy nawet
    szum.

    Odpalony kiedyś dysk 3,5" w zewnętrznej kieszeni, działający jako NAS, nie
    umywał się: pojemnością, funkcjonalnością, osiągami, ani kulturą pracy (do
    momentu fizycznego odłączenia 4cm średnicy wiatraczka myślałem, że ten dysk
    pogryzę).

    Wobec czego powiem tyle - kilka niewielkich inwestycji, a może się okazać,
    że ów domowy, stary blaszak doskonale spełni rolę takiego routera / centrum
    danych / access pointa, nie hałasując jednocześnie jak zażynane prosię.

    [ Rozczarowanie: Kiedy czasem myślisz, że los się do ciebie uśmiechnął, ]
    [ a ty go po prostu rozśmieszyłeś. (demotywatory.pl) ]