  • 1. Data: 2009-02-03 17:28:25
    Temat: Dokąd po regulację autofokusa?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Przymierzam się do kupna lustrzanki. Prawdopodobnie będzie
    to Canon. Obiektyw podstawowy chcę jednak kupić od Sigmy
    lub od Tamrona. I tu jest pewien problem: Użytkownicy
    takiego zestawu narzekają na kłopoty z automatycznym
    nastawianiem ostrości. Ponoć z Nikonem Sigma i Tamron
    sprawują się lepiej. Jako że nie mam czasu na wędrówki
    po serwisie, jako wariant rozpatruję rezygnację z Canona
    i kupno albo Nikona, albo Fuji S5Pro.

    Chcę zapytać tych, którzy przeszli przez ww. problem
    z autofokusem co do zestawu Canon plus Sigma. Domyślam
    się, że trzeba szukać wsparcia u Sigmy. Z Gdańska mam do
    takowego serwisu dość blisko, jest w Sopocie. Moje pytanie
    jest takie: Czy to są proste sprawy? Jak jest z fachowością
    serwisantów? Czy regulacje są skuteczne?

    Z poważaniem dla fachowców,

    Jan

  • 2. Data: 2009-02-03 21:14:12
    Temat: Re: Dokąd po regulację autofokusa?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawują się lepiej. Jako że nie mam czasu na wędrówki
    > po serwisie, jako wariant rozpatruję rezygnację z Canona

    Primo przed kupnem tej sigmy do Canona bardzo ale to bardzo
    dokladnie ja sprawdz, secondo kup lustrzanke z microadjustment.
    Kupowanie sigmy na glowne szklo to glupi pomysl IMO ilepiej
    bardzo uwazac.

> [...]
    > jest takie: Czy to są proste sprawy? Jak jest z fachowością
    > serwisantów? Czy regulacje są skuteczne?

    lepiej sie wystrzegaj... Sprawdz zestaw przed kupnem ot i tyle.
    Mozesz miec jednak niefarta i sie okaze, ze z inna puszka moze
    juz ta sigma nie dzialac. Ja tak mam.

    Roger

  • 3. Data: 2009-02-03 22:25:12
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Jan pisze:

> [...]
    > jest takie: Czy to są proste sprawy? Jak jest z fachowością
    > serwisantów? Czy regulacje są skuteczne?

    Dwa razy korzystałem z usług tego serwisu, za każdym razem było OK.
    Niemniej jednak niektóre obiektywy Sigmy lubią sprawiać niespodzianki,
    np. 20/1.8 nie lubi lampy 580EX.
    Ogólnie im starsze szkło, tym może być mniej ciekawie.

    --
    f1969

  • 4. Data: 2009-02-04 06:21:37
    Od: Strebor <s...@p...onet.pl>

    Jan pisze:
> [...]
    > jest takie: Czy to są proste sprawy? Jak jest z fachowością
    > serwisantów? Czy regulacje są skuteczne?

    Sigma w ramach gwarancji zestraja szkło z body. Jak to wychodzi nie wiem
    bo dopiero będę wysyłał, ale mam potwierdzenie że taka usługa jest robiona.

    Strebor

  • 5. Data: 2009-02-04 11:03:14
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "f1969" <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dwa razy korzystałem z usług tego serwisu, za każdym razem było OK.
    a ja tylko raz korzystałem z "usług" tego serwisu,
    prosta naprawa lampy błyskowej (wymiana palnika, czyli raczej podstawowej
    części)
    zajęła im równo 49 dni, do tego trzeba dodać jeszcze czas na przesyłki,

    ja do tak szmacianego serwisu nie mam już ani trochę zaufania, dlatego
    przestałem się zastanawiać nad produktami sigmy,
    w przypadku obiektywów to jest kompletnie niepoważny cyrk,
    nikt o zdrowych zmysłach nie będzie kupował obiektywu fabrycznie zepsutego (bo
    takie sa sigmy) po to zeby go odesłać do serwisu do dostrojenia, UWAGA!, razem z
    aparatem, co oznacza pozbycie się aparatu na bliżej nie okreslony czas

  • 6. Data: 2009-02-04 12:30:00
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > (bo takie sa sigmy) po to zeby go odesłać do serwisu do dostrojenia,
    > UWAGA!, razem z aparatem, co oznacza pozbycie się aparatu na bliżej nie

    zycie jest bardziej brutalne, ostatnio kupilem uwaga zepsutego 50 F1.2L
    ile to kosztuje nie musze mowic. Ostrzyl sobie przed i poszedl do
    wlasciciela
    puszki z microadjustment... jak teraz zaluje tego kroku to ciezko opisac
    bo drugi raz tego szkla po nowych cenach juz nie kupie ;(

    Roger

  • 7. Data: 2009-02-04 19:59:25
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Uuuu , współczuję ... miałem okazję pobawić się i 50/1.2 i 85/1.2 ... to
    > są szkła-marzenie :)

    zgadza sie ale perspektywa jeszcze jednego kontaktu
    z Zytnia mnie zniechecila. I niema teraz dnia i godziny w ktorej bym
    nie zalowal tej decyzji zwlaszcza ze szkielko kupowalem w USA po
    2.2 zeta za $ :( nie sadze aby predko trafilo ono do mnie
    na powrot. Glupia decyzja pod wplywek chwili

    Roger

  • 8. Data: 2009-02-04 20:44:14
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 9. Data: 2009-02-04 21:20:46
    Temat: [OT]Re: Dokąd po regulację autofokusa?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:

> [...]
    > 2.2 zeta za $ :( nie sadze aby predko trafilo ono do mnie
    > na powrot. Glupia decyzja pod wplywek chwili

    Dlaczego szkła nie mają FF/BF na matówce, która jest poprawnie
    wyjustowana? A dlaczego różne szkła mają raz FF a raz BF korzystając z
    autofokusa? Bo AF jest do d...
    Nie zmienią mojego zdania wasze tłumaczenia o zaawansowanej elektronice
    dzięki której obiektyw szybciej trafia w BF/FF. Obecne systemy AF
    korzystają z mechanizmu podobnego do klina na matówce. Czemu na matówce
    można wyostrzyć, a system AF nie potrafi? Bo jest do d...
    Pszyszłość widzę w systemach rodem z Panasonica G1 w rozwiązaniach
    amatorskich - wystarczająco szybki, tani i piekielnie dokładny.

    W profi puszkach mogą trochę bardziej popracować nad mechanizmem autofokusa.

    P.S.
    Sory za wylewanie tu żółci, ale jestem generalnie wkurzony na AF,
    szczególnie jak korzystam z jasnego szkła. Wizjer mam wielkości prawie
    jak w lustrzance FF (prawie robi tu niewielką różnicę). Niestety
    korzystanie z matówki z mikrorastrem i klinem też nie jest wystarczająco
    precyzyjne dla jasnych szkieł. Nie mówiąc już o umiejętności
    precyzyjnego wyjustowania matówki do jasnych szkieł.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne