-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
t-for-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Date: Tue, 14 Aug 2012 23:27:39 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 70
Message-ID: <k0eg4m$2h3$1@mx1.internetia.pl>
References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
<op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...harvard.local> <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1344979927 2595 83.238.197.12 (14 Aug 2012 21:32:07 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Aug 2012 21:32:07 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:8.0) Gecko/20120216
Icedove/8.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463761
[ ukryj nagłówki ]On 14.08.2012 17:27, J.F wrote:
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
> Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
>> Ad. 2
>> Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
>> dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
>> Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje
>> się we własnym sosie.
>
> Ale to tak napisales jakby w ogole nie umieli - na to wypoczecie nie
> pomoze.
>
>>>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie męczy
>>>> się fizycznie)
>>> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale automat ?
>>> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na
>>> autostradzie jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
>>
>>> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
>>> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>
>> Ad. 3
>> Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty.
>> Po 20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś zmęczony
>> fizycznie od sprzęgła i lewarka.
>
> No dobra, 20h ciurkiem nigdy nie przejechalem, ale kilkanascie mi sie
> zdarzalo i na to nie narzekalem.
>
>> Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
>> która w tym czasie odpoczywa.
>
> Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
> Poza tym masz widac niewygodne auto - u mnie noga spoczywa prawie
> swobodnie, a na liczniku 140 :-)
>
>>>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km "zapier...ąc"
>>>> non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>>> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
>>> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
>>> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie szybko
>>> skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie da.
>> Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
>> wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
>> trudne.
>
> Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
> sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
I tak i nie - przykład z trasy poznań-warszawa (jedynie 340km):
- autostrada ~200km ze średnią 120km/h
- wyrób autostradopodobny - ~100km ze średnią około 90km/h
- kręcenie się po miastach - ~35 km ze średnią ~40km/h
daje średnią na poziomie ~92km/h co uważam z przyzwoity wynik.
Całkowite "wyeliminowanie" jazdy po mieście daje ~108km/h, "lekkie
zapierdalanie" odpowiednio ~140, ~110, ~50 daje 110km/h.
> Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
No właśnie taka wredna własność, że z jednej strony żeby uzyskać średnią
docelową DS przy aktualnej AS musisz jechać drugie tyle co jechałeś z
prędkością AS+(DS-AS)*2, połowę tego co jechałeś z prędkością
AS+(DS-AS)*4, etc. Ale z drugiej strony obniżanie średniej działa
dokładnie na tej samej zasadzie, więc nawet kilka minut straconych na
bramkach czy postoju prawie nie ma znaczenia przy długiej trasie.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.12 23:30 RoMan Mandziejewicz
- 15.08.12 00:53 kor_nick
- 15.08.12 07:22 Cavallino
- 15.08.12 08:44 Tomasz Gorbaczuk
- 15.08.12 08:47 Tomasz Gorbaczuk
- 15.08.12 11:11 V-Tec
- 15.08.12 13:10 J.F.
- 15.08.12 13:48 Cavallino
- 15.08.12 14:12 Tomasz Gorbaczuk
- 15.08.12 14:54 J.F.
- 15.08.12 16:10 dddddd
- 15.08.12 16:17 dddddd
- 15.08.12 20:21 Cavallino
- 15.08.12 20:23 Cavallino
- 15.08.12 20:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=