eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Date: Tue, 14 Aug 2012 23:27:39 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <k0eg4m$2h3$1@mx1.internetia.pl>
    References: <op.wiz0dikspq3u2r@tech> <k0d708$780$1@inews.gazeta.pl>
    <op.wi0zshd9pq3u2r@tech> <k0d8c7$a4$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...harvard.local> <k0ddb3$8tp$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...harvard.local> <k0di84$ida$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@l...harvard.local> <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1344979927 2595 83.238.197.12 (14 Aug 2012 21:32:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Aug 2012 21:32:07 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <k0dqpp$7ht$1@inews.gazeta.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:8.0) Gecko/20120216
    Icedove/8.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2463761
    [ ukryj nagłówki ]

    On 14.08.2012 17:27, J.F wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
    .
    > Dnia 14-08-2012 o 15:01:54 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    >>> 2. wypoczęty i zrelaksowany umysł (stres skraca zasięg o połowę)
    >> Ad. 2
    >> Są kierowcy, których stresuje jazda w "nowe miejsce", stresują się w
    >> dużych miastach, nie potrafią jechać autostradą.
    >> Taki kierowca nie ma szans przejechać 1500-2000km "na raz" - ugotuje
    >> się we własnym sosie.
    >
    > Ale to tak napisales jakby w ogole nie umieli - na to wypoczecie nie
    > pomoze.
    >
    >>>> 3. wygodny i cichy samochód (automat + tempomat - człowiek nie męczy
    >>>> się fizycznie)
    >>> Wygodny, niezbyt glosny, nie wibrujacy - tu sie zgadzam, ale automat ?
    >>> W trasie biegi nie przeszkadzaja, chyba ze w piciu kawy. Na
    >>> autostradzie jeszcze mniej - mozna ciagle na 5 czy 6 ..
    >>
    >>> Tempomat ... wygodny pedal gazu i stopa tez sie nie meczy.
    >>> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
    >
    >> Ad. 3
    >> Dopóki nie jeździłem w długie trasy automatem - myślałem tak jak Ty.
    >> Po 20h jazdy nawet w "najpłynniej" przejechanej trasie jesteś zmęczony
    >> fizycznie od sprzęgła i lewarka.
    >
    > No dobra, 20h ciurkiem nigdy nie przejechalem, ale kilkanascie mi sie
    > zdarzalo i na to nie narzekalem.
    >
    >> Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
    >> która w tym czasie odpoczywa.
    >
    > Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
    > Poza tym masz widac niewygodne auto - u mnie noga spoczywa prawie
    > swobodnie, a na liczniku 140 :-)
    >
    >>>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km "zapier...ąc"
    >>>> non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
    >>> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
    >>> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
    >>> A w sumie jak jest okazja - czemu nie przypieszyc ? Okazja sie szybko
    >>> skonczy, bo zap* nawet glupie 170/h to sie przez 2000km nie da.
    >> Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
    >> wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
    >> trudne.
    >
    > Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
    > sie szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
    I tak i nie - przykład z trasy poznań-warszawa (jedynie 340km):
    - autostrada ~200km ze średnią 120km/h
    - wyrób autostradopodobny - ~100km ze średnią około 90km/h
    - kręcenie się po miastach - ~35 km ze średnią ~40km/h
    daje średnią na poziomie ~92km/h co uważam z przyzwoity wynik.

    Całkowite "wyeliminowanie" jazdy po mieście daje ~108km/h, "lekkie
    zapierdalanie" odpowiednio ~140, ~110, ~50 daje 110km/h.

    > Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
    No właśnie taka wredna własność, że z jednej strony żeby uzyskać średnią
    docelową DS przy aktualnej AS musisz jechać drugie tyle co jechałeś z
    prędkością AS+(DS-AS)*2, połowę tego co jechałeś z prędkością
    AS+(DS-AS)*4, etc. Ale z drugiej strony obniżanie średniej działa
    dokładnie na tej samej zasadzie, więc nawet kilka minut straconych na
    bramkach czy postoju prawie nie ma znaczenia przy długiej trasie.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: