    Date: Sun, 12 Jan 2014 18:23:28 +0100
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do przesiadki na jaki telefon sie przymierzacie?

    On 2014-01-12 12:37, Tomek wrote:

    > Starym? Zdajesz sobie sprawę, że n8 jest o rok starsza od s2 czy nie?

    To prawda, niecaly rok.

    > Myślałem, że "sporo gorzej" dotyczy działania 'telefonu', a nie
    > surfowania po necie.
    > Fakt, lcd ma mniejszy, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić.
    > Bez problemu robię przelewy bankowe, a to zawsze była zmora małych
    > wyświetlaczy i działania skryptów. Jednak N8 daje radę.

    No wlasnie, dobrze to ujales: "daje rade". Gdy biore N8 na wakacje
    przyzwyczajam sie do wielu niedogodnosci i stwierdzam ,ze jest ok.
    Jednak po powrocie gdy przeloze sim do SGS2 to jak przesiadka ze starego
    Golfa do dobrze wyposazonego Passata.
    Ekran tutaj rowniez robi swoje, pisanie jest o wiele latwiejsze
    szczegolnie w polaczeniu z dobra klawiatura.

    > Zasyfiony telefon działa równie wolno jak otępiały PC. Instalując milion
    > aplikacji z "żywego marketu" uśmiercasz telefon śmieciami.

    Heh, nigdy nie bylem zwolennikiem instalowania "miliona" aplikacji.
    Tyle, ze swietna sprawa jest mozliwosc wyboru. W markecie symbiana wybor
    zawsze byl mocno ograniczony. Osobiscie poleglem na alternatywnych
    kalendarzach. Standardowy ma okrutnie ograniczona personalizacje
    przypomnien (WP pokazal, ze mozna jeszcze bardziej ograniczyc odbierajac
    nawet swobode wyboru dzwonka). Jest fajny zastepczy program, tyle ze
    przypomnienia przeniesione z Androida traca
    alarmy... A innych opcji niestety brak. Na Androidzie sposrod bardzo
    wielu dobrych aplikacji moge wybrac to jedna, ktora mi odpowiada
    najbardziej.

    > Pisząc pamięć masz na myśli RAM? Nie zauważyłem. Inaczej, nie trzymałbym
    > N8 4 rok :) Poważnie, a jestem nadzwyczaj wybredny.

    Swego czasu Nokia dala prezent w postaci kilku duzych gier. Po zwinieciu
    jednej i odpaleniu np przegladarki nie raz widzialem komunikat o braku
    pamieci. Oczywiscie, mozna zamykac wszystki aplikacje
    ale takie sytuacje pokazuja, ze 256MB to stanowczo zbyt malo.

    > Co do marketu. Kręcą Cię dalej pierdzące poduszki? Nie myślisz chyba, że
    > znajdziesz program do robienia jajecznicy przez BT.

    Jak wyzej. Za stary jestem na takie rzeczy.

    > Ze swype korzystałem jakoś na początku, ale landscape mnie wkurzało,
    > wolę tradycyjną klawę alfa-numeryczną i t9. Nie ma nic lepszego. I
    > szybszego.

    Ja ostatnio juz na dobre przesiadlem sie na swype, po ostatnich szlifach
    jest to naprawde solidna aplikacja zarowno podczas "miziania" jak i
    zwyklego pisania z podpowiedziami.

    > I telefonem? Tym sporo gorszym? :D

    Spoko, daje rade :]