  • 21. Data: 2014-12-09 13:42:40
    Temat: Re: Do którego FF podepnę Prakticara ?
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 09:19:09 UTC+1 użytkownik mt napisał:

    > Problem może dotyczyć niektórych szkieł EF-S wpinanych w bagnet EF.
    > Jako, że lustrzanki cropowe mają mniejsze lustra, to jest więcej miejsca
    > między bagnetem a maksymalnym zasięgiem lustra przy jego podnoszeniu i
    > Canon zdecydował się głębiej wpuszczać w bagnet obiektywy cropowe,
    > dlatego podpinając je pod ff jest ryzyko, że lustro przywali w obiektyw.

    To na pewno.

    > W przypadku szkieł z mocowaniem PB nie ma tego ryzyka, bo szkła były pod
    > film 35 mm, gdzie lustro było tak samo duże jak w obecnych cyfrowych ff.
    Po pierwsze, lustra miały różne rozmiary w różnych modelach, po drugie bardziej niż
    soczewkami martwiłbym się wodzikiem przysłony, czy o coś nie zawadzi. Generalnie przy
    stosowaniu redukcji niefirmowych trzeba uważać. Pamiętam liczne kombinacje i problemy
    z niektórymi korpusami Nikona i szkłami teoretycznie z bagnetem F.
    Oj był płacz i zgrzytanie zębów.

    > --
    > marcin
    Pozdrawiam.
    Też Marcin

  • 22. Data: 2014-12-09 13:48:52
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-09 13:30, d...@v...pl pisze:
> [...]
    sprawdzić, ale nie wydaje mi się żeby dało się zrobić bezstratną na bagnet EOS czy F.

    > Stratna to znaczy że z powodu soczewki korekcyjnej tracisz część właściwości
    obiektywu. Oczywiście potencjalnie- może się trafić taki układ że będzie to działać
    elegancko, ale ryzyko jest- przelotka nie jest optymalizowana pod konkretne szkło. Z
    bagnetem EF jest lepiej, przelotka chowająca się w bagnecie nie będzie wymagać
    soczewki, pozostaje pytanie czy blokowanie będzie pewne.

    No ale przecież o tym napisałem w pierwszym poście:
    "Szkła z mocowaniem PB można podpiąć do luster Canona i Nikona
    (przelotka na bagnet F ma soczewkę korekcyjną aby możliwe było ostrzenie
    na nieskończoność) oraz do któregoś z serii Sony A7."
    Co poddawałeś w wątpliwość, potem dostałeś linka do konkretnej przelotki
    na bagnet EF i dalej pisałeś jakieś głupoty o stratnej przelotce i że
    nie da się zrobić bezstratnej na bagnet EF, więc proponuję czytać ze
    zrozumieniem.

    --
    marcin

  • 23. Data: 2014-12-09 16:00:14
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 13:49:01 UTC+1 użytkownik mt napisał:

> [...]
    > na bagnet EF i dalej pisałeś jakieś głupoty o stratnej przelotce i że
    > nie da się zrobić bezstratnej na bagnet EF, więc proponuję czytać ze

    To że ktoś coś sprzedaje nie znaczy że to działa poprawnie. Sam się kilka razy na
    takich kombinacjach przejechałem więc zawsze zalecam ostrożność. Zwłaszcza przy
    przelotkach bez rantu.
    Pozdrawiam Marcin

  • 24. Data: 2014-12-09 16:17:13
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-09 16:00, d...@v...pl pisze:

    > To że ktoś coś sprzedaje nie znaczy że to działa poprawnie. Sam się kilka razy na
    takich kombinacjach przejechałem więc zawsze zalecam ostrożność. Zwłaszcza przy
    przelotkach bez rantu.

    Sprawdzenie tego zajęło by ci kilka minut, zamiast poddawać w wątpliwość
    oczywiste fakty.

    --
    marcin

  • 25. Data: 2014-12-09 16:53:47
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 16:17:28 UTC+1 użytkownik mt napisał:

> [...]
    przelotkach bez rantu.

    > Sprawdzenie tego zajęło by ci kilka minut, zamiast poddawać w wątpliwość

    Sprawdziłem. Skontaktowałem się z człowiekiem który kilka lat temu kupił 80/1,8,
    20/2,8 i 55 macro z mieszkiem, szkła PB. Używa do dziś z EOS 3 i 5DmarkII. Kazał mi
    się puknąć w głowę i zamówić tylny ring EF z odpowiednim rozstawem śrubek. Problemem
    jest blokowanie redukcji i to z obu stron.
    Pozdrawiam Marcin.