  • 51. Data: 2011-12-03 20:38:32
    Temat: Re: Do czego służą ograniczenia prędkości
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 19:32:46 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Gdzie wyzej jest to co napisales? Masz jakis problem? Autostrady sa

    "byłem mniej zmęczony"

    Męczy: hałas, wibracje oraz konieczność silnego skupienia się na drodze.
    Jak normalna jazda zgodnie z przepisami cię usypia, sugeruję kawę albo
    lekarza. Lekarza zdecydowanie.

    Choć po kilkuset kilometrach jazdy "kokodżambo i do przodu" chwilowa jazda
    zgodnie z przepisami jest, owszem, usypiająca. A dokładniej nie jazda,
    tylko możliwość poświęcenia mniejszej uwagi prowadzeniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

  • 52. Data: 2011-12-03 20:54:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-03, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > "byłem mniej zmęczony"
    >
    > Męczy: hałas, wibracje oraz konieczność silnego skupienia się na drodze.
    > Jak normalna jazda zgodnie z przepisami cię usypia, sugeruję kawę albo
    > lekarza. Lekarza zdecydowanie.

    Aha, to sama jazda w sobie nie meczy w ogole? Relaks jak na kanapie? Jak
    mam wybierac jazde 20 godzin a 15 to wybieram to drugie.

    > Choć po kilkuset kilometrach jazdy "kokodżambo i do przodu" chwilowa jazda
    > zgodnie z przepisami jest, owszem, usypiająca. A dokładniej nie jazda,
    > tylko możliwość poświęcenia mniejszej uwagi prowadzeniu.

    Czemu uwazasz, ze jadac szybciej nie poswieca sie uwagi prowadzeniu?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 53. Data: 2011-12-03 20:57:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    [...]

    > Autostrady sa monotonne wiec i przy predkosci 130 km/h sa nudne jak
    > cholera i taka jazda w moim przypadku sprzyja zasypianiu. Szybsza
    > powoduje to, ze sie skupiam na drodze.

    Sam mam ten problem i wiem, jakie sa konsekwencje - w pewnym momencie
    łapiesz się na tym, że jest zima, masz założone zimówki i zapierdalasz
    ponad ich limit prędkości.

    Rutyna jest straszna. Jak jedziesz autostradą raz na ruski rok - jest
    OK. Da się skupić uwagę. Ale jak jeździsz nią stale, to pomimo bardzo
    szybkiej jazdy nagle się orientujesz, że wjechales na A18 w Krzyżowej
    niewiele ponad godzinę temu, zjeżdżasz z A4 w Prądach i nie pamietasz,
    co dzialo się w miedzyczasie. A musiało się dziać bardzo niewiele,
    skoro już tu jesteś. Tylko pytanie - ile z tego przespałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-12-03 20:59:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 19:54:19 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Czemu uwazasz, ze jadac szybciej nie poswieca sie uwagi prowadzeniu?

    Z tajemniczej mieszanki doświadczenia i odrobiny matematyki.
    Wyższa szybkość to krótszy czas na reakcję.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 55. Data: 2011-12-03 21:00:41
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote in message

    > Z pałowania na maksa cieszą się tylko pompiarze i fiskus, różnica w czasie
    > dotarcia na miejsce zamyka się w kwadransie na odcinku 500-600 km.

    Jasssne. Jak przejedziesz, nie przekraczajac 120 km/h, prawie 600 km z
    Frankfurtu do Zgorzelca w 4h 15', czyli kwandrans dluzej ode mnie, to sie
    zglos.

    > Co też niekoniecznie znaczy, że na tysiącu będzie to już pół godziny, bo
    > może być mniej. Szybka jazda męczy wielokrotnie szybciej.

    Mow za siebie. Mnie meczy monotonna kilkugodzinna jazda z predkoscia120
    km/h - tak jak np. po belgijskich autostradach. Zdecydowanie bardziej, niz
    190km/h na tempomacie.

    --
    Axel

  • 56. Data: 2011-12-03 21:03:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-03, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Z tajemniczej mieszanki doświadczenia i odrobiny matematyki.
    > Wyższa szybkość to krótszy czas na reakcję.

    Aha i to wg. Ciebie jest poswiecanie mniej uwagi prowadzeniu? A czemu ta
    uwage poswiecam jadac szybciej?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 57. Data: 2011-12-03 21:05:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 20:03:34 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Aha i to wg. Ciebie jest poswiecanie mniej uwagi prowadzeniu? A czemu ta
    > uwage poswiecam jadac szybciej?

    bo masz - uwaga, niespodzianka - krótszy czas na reakcję.
    Więc powinieneś poświęcać temu więcej uwagi. Jeżeli tego nie robisz, to
    niestety pozostaje ubolewać, że dostałeś prawo jazdy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 58. Data: 2011-12-03 21:08:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-03, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > bo masz - uwaga, niespodzianka - krótszy czas na reakcję.
    > Więc powinieneś poświęcać temu więcej uwagi. Jeżeli tego nie robisz, to
    > niestety pozostaje ubolewać, że dostałeś prawo jazdy.

    O czym Ty w ogole mowisz? Czemu wiecej uwagi powinienem poswiecac?
    Czasowi na reakcje? Jedziesz 130 km/h gapiac sie przed siebie,
    lajcik, jest przyjemnie, w pewnym momencie zasypiasz i pakujesz sie w
    tyl ciezarowki jadacej 90 i na chuj zdal sie czas reakcji skoro
    zareagowac nie mozna bylo. Jadac szybko nie zasniesz bo taka jazda ci na
    to nie pozwoli.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 59. Data: 2011-12-03 21:10:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Dec 2011 20:08:55 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

> [...]
    > tyl ciezarowki jadacej 90 i na chuj zdal sie czas reakcji skoro
    > zareagowac nie mozna bylo. Jadac szybko nie zasniesz bo taka jazda ci na

    jeżeli w grę wchodzi zasypianie, to znak, że powinieneś zrobić przerwę w
    jeździe a nie kozakować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 60. Data: 2011-12-03 21:12:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-03, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > jeżeli w grę wchodzi zasypianie, to znak, że powinieneś zrobić przerwę w
    > jeździe a nie kozakować.

    Ale jadac szybko nie musze robic tej przerwy bo nie usypiam, juz nie
    mowiac o tym ze dojade do celu szybciej wiec bede mniej niewyspany.

    --
    Artur
    ZZR 1200