  • 1. Data: 2009-06-12 06:13:49
    Temat: Do czego Live View w lustrzance?
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Kupilem Sony alpha 300 a nie jakis model poprzedni miedzy innymi ze wzgledu
    na Live View i odchylany ekran.
    Zrobilem juz na nim ponad 10000 zdjec i nigdy nie udalo mi sie skorzystac z
    LV.
    Odchylany ekram mial sie przydac niby do robienia makro bez kladzenia sie na
    glebie
    ale makro ja robie najczesciej w plenerze przy dobrym slonecznym
    oswietleniu. Przy tych warunkach na ekraniku nie daje sie rozpoznac nawet
    konturow nie mowiac nawet o tym zeby zobaczyc co jest ostre. Robie rowniez
    duzo zdjec przy pomocy manualnych obiektywow. Czytalem przed kupieniem ze na
    tym LV mozna wygodnie nastawiac ostrosc manualnie. Bzdura, na LV obraz jest
    tak zlej jakosci w porownani z tym co na matowce ze o zadnym nastawianiu
    ostrosci nie moze byc mowy.
    Ciekaw jestem czy ktos z Was korzysta w lustrzance z LV i jakich
    okolicznosciach?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-06-12 06:39:35
    Temat: Re: Do czego Live View w lustrzance?
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Ciekaw jestem czy ktos z Was korzysta w lustrzance z LV i jakich
    > okolicznosciach?

    W warunkach studyjnych/domowych do fotografowania przedmiotów. LV w trybie
    detekcji kontrastu + statyw + wężyk i jest super.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2009-06-12 07:01:01
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Po przejsciu na D300 dlugo psioczylem i zachodzilem w glowe na co komu
    LV. Az pewnego dnia okazalo sie, ze jest potrzebne. Otoz musialem
    zrobic zdjecie marketu. Na parkingu bylo morze samochodow. Wlaczylem
    LV, podnioslem rece z aparatem najwyzej jak moglem i zrobilem kilka
    dobrych fot. I wtedy mnie olsnilo: kuna, dany ficzer jest dobry, kiedy
    jest potrzebny! Tak, to prawda! Teraz jak czytam malkontentow, ktorzy
    placza, ze po co LV, po co bracketing, po co interwalometr, to kwituje
    to tylko spojrzeniem albo kliknieciem "wstecz" w przegladarce.
    Kolega wypowiedz wyzej wspomnial tez o ostrzeniu w studio. Tak, to
    pomoce. Rowniez w makro okazuje sie ciekawym rozwiazaniem.

  • 4. Data: 2009-06-12 07:44:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tomasz pisze:
    > Ciekaw jestem czy ktos z Was korzysta w lustrzance z LV i jakich
    > okolicznosciach?

    Zawsze gdy się da. Dokładność af, ekspozycji, kadrowania.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-06-12 08:22:10
    Od: Usjwo <u...@g...com>

    On 12 Cze, 14:13, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:

    >robie najczesciej w plenerze przy dobrym slonecznym
    > oswietleniu. Przy tych warunkach na ekraniku nie daje sie rozpoznac nawet
    > konturow nie mowiac nawet o tym zeby zobaczyc co jest ostre.

    Bo do tego potrzebny jest jeszcze jeden wynalazek znany w fotografi od
    ponad 100 lat. Przzykrywasz aparat i glowe czarnym materialem i juz
    wszystko widzisz ;). Masz wtedy taki nowy aparat w stylu retro, ale za
    to jak profesionalnie wygladasz :))))

  • 6. Data: 2009-06-12 08:42:56
    Od: "janek" <n...@a...pl>

> [...]
    > na Live View i odchylany ekran.
    > Zrobilem juz na nim ponad 10000 zdjec i nigdy nie udalo mi sie skorzystac
    kupiles ze wzgledu na LV i pytasz do czego to jest?

  • 7. Data: 2009-06-12 08:53:32
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    > Zawsze gdy się da. Dokładność af, ekspozycji, kadrowania.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    > /największą krzywdę religiom robią wierzący/

    Też używam Sony A350 w trybie LV w 70% zdjęć. Szczególnie przydatny gdy robi
    się mnóstwo dzjęć na dużej imprezie gdzie trzeba uwiecznić jak najwięcej
    uczestników.
    Ostatnio np na balu gimnazialnym w ujęciach znad głowy. Odchylany ekran jest
    bardzo przydatny.

    Tom

  • 8. Data: 2009-06-12 09:01:51
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 12 Cze, 08:13, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ostrosci nie moze byc mowy.
    > Ciekaw jestem czy ktos z Was korzysta w lustrzance z LV i jakich

    Bo nie wszystkie LV są takie same. Są lepsze i gorsze, akurat masz
    pecha bo w A300 LV dla celów macro jest najgorsze. Podobnie jak w
    każdym innym SONY.

  • 9. Data: 2009-06-12 09:08:54
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz <t...@w...pl> napisał(a):

    > Ciekaw jestem czy ktos z Was korzysta w lustrzance z LV i jakich
    > okolicznosciach?

    Większość zdjęć robię z LV, w każdych okolicznościach oprócz ostrego słońca w
    plenerze, bo wtedy nic nie widać nawet po podbiciu jasności ekranu w menu

    Maciej

  • 10. Data: 2009-06-12 09:20:35
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "janek" <n...@a...pl> napisał

    > kupiles ze wzgledu na LV i pytasz do czego to jest?

    Kupujac nie wiedzialem ze przy dobrym oswietleniu jest to gadzet
    nieprzydatny.
    Nie wiedzialem ze na tym ekranie przy slonecznej pogodzie absolutnie nic nie
    widac.
    W pomieszczeniach zas robie zdjecia jasnym obiektywem bez AF, na matowcwe
    daje sie wtedy nastawic ostrosc a na LV niestety nie. Tak wiec dla mnie ten
    gadzet okazal sie zupelnie nieprzydatny dlatego zapytalem na grupie w jakich
    okolicznosciach inni uzywaja LV w lustrzance.

    --
    Tomasz