  • 1. Data: 2009-06-11 15:07:56
    Temat: Fuji s5 pro, a karta pamieci.
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    Mam problem. Moge tylko uzywac dwu gigabajtowych CF kart, oraz z
    powiklaniami jednej "no name" 4gb. Najpierw probowalem Sandiska II
    8gb. Nie zadzialal, nastepnie 4gb Kingstone i nic nawet sformatowac
    sie nie dala w aparacie, kolejna to pretec 8gb-porazka i ostatnia
    SanDisk extreme IV high speed 4gb, ktora jak i reszte sformatowalem w
    PC i w aparacie, jednak czyta tylko error. Zostaly mi wiec te 2gb
    zdolne do uzycia, firmy "takeMS". Z tego wiec powodu zamierzam sie
    pozbyc tego aparatu, chyba ze ktos zyczliwy znajdzie "solution".
    Zaznaczam ze mam najnowsze chyba firmware: version 1.12 A1,03 B 1.12 z
    tym ze niebieska strzalka jest na A 1.03, moze to bedzie ten problem?
    Pozdrawiam i blagam o pomoc.
    StaM

  • 2. Data: 2009-06-12 10:34:54
    Temat: Re: Fuji s5 pro, a karta pamieci.
    Od: "rem" <f...@o...pl>

    > Pozdrawiam i blagam o pomoc.
    > StaM

    Ja bez problemu uzywam 8Gb. Jednak osobiscie uwazam, ze wygodniej jest miec
    wiecej kart o mniejszej pojemnosci niz jedna o duzej (niestety wypada troche
    drozej). Ale nie wiem dlaczego Ty nie mozesz miec wiekszych kart. Moze jednak
    karyt sa niekompatybilne?

  • 3. Data: 2009-06-12 14:54:22
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 12 Cze, 12:34, "rem" <f...@o...pl> wrote:

> [...]

    troche
    drozej). Ale nie wiem dlaczego Ty nie mozesz miec wiekszych kart.

    Wiem ze sa niekompatybilne, ale dlaczego tylko w moim egzemplarzu;;-((
    StaM

  • 4. Data: 2009-06-13 20:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jun 2009, q...@g...com wrote:

    > Mam problem. Moge tylko uzywac dwu gigabajtowych CF kart, oraz z
    > powiklaniami jednej "no name" 4gb. Najpierw probowalem Sandiska II
    > 8gb. Nie zadzialal,

    Po polsku:
    - czy był uprzednio sformatowany na 8GB i jakim filesystemem, czyli
    w czym (w jakim sprzęcie - aparat?) i czym (jakim oprogramowaniem,
    znaczy czy firmwarem?)
    - co to znaczy "nie zadziałał"?
    - czy po przełożeniu z S5 "gdzieś" w tym innym miejscu działa OK?

> [...]
    > SanDisk extreme IV high speed 4gb, ktora jak i reszte sformatowalem w
    > PC i w aparacie, jednak czyta tylko error.

    Kto czyta ten error, *czym* formatowałeś i *w czym* formatowałeś?

    Po kolei:
    - Aparat.
    * Nie chce mi się sprawdzać (sorry), ale co najmniej jeden z aparatów
    w których próbowałem formatować karty nie umiał sformatować karty
    ponad 4 GB - natomiast umie jest obsługiwać, o ile są poprawnie
    sformatowane; wśród aparatów między którymi jest "podejrzeny"
    znajduje się właśnie Fuji S5
    * O firmware piszesz więc wypada wykluczyć...
    Niemniej założyłbym, że karty trzeba sformatować w komputerze,
    w dobrym czytniku (patrz niżej) i dopiero później dawać do
    aparatu.

    - Czytnik.
    Znane mi są przypadki dziwów wyczynianych przez karty wkładane
    do tanich czytników, występujących pod różnymi markami, w takich
    przezroczystych obudowach w których z obu stron widać płytkę
    z elektroniką; po sformatowaniu w czymś takim można się po
    karcie spodziewać wszystkiego :> (skoro w tablicach opisujących
    filesystem mogą być błędy)

    - Komputer. Tak, hasło "zasilacz" - jak na 5V nie ma 5V, to
    czytnik ma konstytucyjne prawo robić co chce ;)
    No, powiedzmy że ma obowiązek akceptować urzędową tolerancję
    bodaj 5% - czyli +/- 0,25V, a nieoficjalnie lepiej żeby to
    nie było aż 5% na minus

    - system operacyjny.
    Jak to jest Windows, to po nieprawidłowym sformatowaniu karty
    w systemie można sobie... no można. Siąść i płakać, bo toto nie
    pozwala manipulować partycjami na dyskach wymiennych.
    Należy wgrać i użyć jakiegoś programu do zarządzania partycjami,
    wywalić i założyć na nowo. Opcjonalnie użyć edytora dyskowego,
    zamazać tablicę partycji (byle nie z harddysków...), wyjąć,
    włożyć i sformatować na nowo.
    Obejrzałeś jak wyglądają *partycje* na tych CF-ach 4 i 8 GB?

    To co piszesz brzmi niewiarygodnie.
    Co najmniej tak, jakbym przećwiczył operację która już raz mi
    się udała, z zasilaczem któremu napięcie pod obciążeniem schodziło
    poniżej 4,6 V :>

    > Zaznaczam ze mam najnowsze chyba firmware: version 1.12 A1,03 B 1.12 z
    > tym ze niebieska strzalka jest na A 1.03, moze to bedzie ten problem?

    Hm... Chyba nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-06-13 21:46:19
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 13 Cze, 22:48, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >   znaczy czy firmwarem?)
    > - co to znaczy "nie zadziałał"?
    > - czy po przełożeniu z S5 "gdzieś" w tym innym miejscu działa OK?
    W Komputerze hula sobie.

    >   Kto czyta ten error, *czym* formatowałeś i *w czym* formatowałeś?
    Na gornym LCD pulsuje"CHA" i w wyswietlaczu napis errror

> [...]
    >   ponad 4 GB - natomiast umie jest obsługiwać, o ile są poprawnie
    >   sformatowane; wśród aparatów między którymi jest "podejrzeny"
    U mnie formatuje ale nie mozna karty po formatowaniu uzywac
    > * O firmware piszesz więc wypada wykluczyć...
    >   Niemniej założyłbym, że karty trzeba sformatować w komputerze,
    >   w dobrym czytniku (patrz niżej) i dopiero później dawać do
    >   aparatu.
    Bede jeszcze probowal.
> [...]
    >   No, powiedzmy że ma obowiązek akceptować urzędową tolerancję
    > bodaj 5% - czyli +/- 0,25V, a nieoficjalnie lepiej żeby to

    Komputer Asus Pundit AMD Athlon X2 5600+ 2x 2,9 GHz 4GB MB RAM 500GB
    Sata2
    System operacyjny Vista ultimate 64

    Bede cwiczyl.
    Dziekuje i pozdrawiam rowniez. StaM

  • 6. Data: 2009-06-15 08:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009, q...@g...com wrote:

    > W Komputerze hula sobie.

    No to plus :)

    > Na gornym LCD pulsuje"CHA" i w wyswietlaczu napis errror

    To nie jest odpowiedź na pytanie czym i w czym formatowałeś.
    Tak czy inaczej, skoro formatowanie w aparacie również "nie działa":

    > U mnie formatuje ale nie mozna karty po formatowaniu uzywac

    To przyznam że wygląda podejrzanie :(
    Po sformatowaniu 8GB (lub więcej) na 4GB w aparacie, którego firmware
    nie umiał formatować >4 GB, jednak to co sformatował - widział.

    > Komputer Asus Pundit AMD Athlon X2 5600+ 2x 2,9 GHz 4GB MB RAM 500GB
    > Sata2
    > System operacyjny Vista ultimate 64

    Z Viśtą nie mam doświadczeń, unikam póki mogę ;)
    Nie spotkałem się (jednak) z opisem aby jakoś inaczej formatowała
    partycje niż XP (tak jak np. bywało to z ME, które takie same
    partycje formatowało innymi nagłówkami niż 98 SE).

    > Bede cwiczyl.

    Trzeba przyznać, że to co dopisałeś (o formatowaniu w aparacie)
    faktycznie wskazuje że ten szwankujący czytnik jest w S5 :(

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-06-15 12:46:16
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 15 Cze, 10:03, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Trzeba przyznać, że to co dopisałeś (o formatowaniu w aparacie)
    > faktycznie wskazuje że ten szwankujący czytnik jest w S5 :(
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dlatego anglik mi go sprzedal. Aparat mial tylko 200 zrobionych zdjec.
    Dzieki i pozdrawiam StaM