  • 1. Data: 2009-06-12 05:34:01
    Temat: Sony alfa 300 numeracja zdjec
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Na moim komputerze zdjecia zapisuje w folderach jeden folder na dany rok.
    W tym roku zrobilem juz moim Sony alfa 300 9999 zdjec i numeracja zaczela
    sie od poczatku. Moj aparat automatycznie nadaje prefiks "DSC" i kolejny
    numer.
    Nie widze mozliwosci zmiany liter prefiksu.
    Jest tylko mozliwosc zmiany nazwy katalogow w samym aparacie. Jest to dla
    mnie calkowicie nieprzydatne gdyz ja nie trzymam zdjec w aparacie tylko na
    dysku mojego komputera. Podczas kazdego przegrywania na komputer
    automatycznie kasuje te zdjecia z aparatu. Czyzby Sony nie przewidzial
    mozliwosci nadawania wlasnego prefiksu tworzonym zdjeciom? Pojawia mi sie na
    tym samym komputerze kolejne zdjecia o tych samych nazwach. Reczna zmiana
    nazwy juz na dysku jest zbyt klopotliwa gdyz wymaga ciaglego pamietania o
    tym.
    Jak Wy sobie radzicie z takim problemem?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-06-12 05:45:49
    Temat: Re: Sony alfa 300 numeracja zdjec
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tomasz pisze:
> [...]
    > tym.
    > Jak Wy sobie radzicie z takim problemem?

    Kup sobie BreezeBrowser. Jak przekrecisz licznik to ustawiasz sobie aby
    zmienial jedno niezmienialne zero na jeden.
    Sa pewnie darmowe programy ktore to potrafia.
    Marx

  • 3. Data: 2009-06-12 06:25:59
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał

    > Kup sobie BreezeBrowser. Jak przekrecisz licznik to ustawiasz sobie aby
    > zmienial jedno niezmienialne zero na jeden.
    > Sa pewnie darmowe programy ktore to potrafia.

    OK ale w ktorym momencie ten program zmienia to zero na 1, czy juz po
    przegraniu na dysk? Jesli tak to nic mi to nie daje bo i tak nie moge
    przegrac tych zdjec z aparatu do katalogu docelowego tylko musialbym
    najpierw kopiowac do katalogo roboczego, zmieniac nazwe a potem przenosic te
    zdjecia do katalogu docelowego.
    Tak to juz robilem przy poprzednim aparacie ale to sie nie sprawdza gdyz
    czesto nie ma czasu na takie manewry i przez przypadek mozna nadpisac sobie
    istniejace zdjecia.
    Gdyby ten program zmienial te nazwy w locie podczas przegrywania to moze cos
    by to dalo. Generalnie rzecz biorac szukam rozwiazania aby zmienic
    ustawienia domyslnej nazwy w aparacie po kazdej serii 10000 zdjec. Mioze
    jest jakis sowtware do tego celu?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-06-12 06:45:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tomasz pisze:
    > Gdyby ten program zmienial te nazwy w locie podczas przegrywania to moze cos
    > by to dalo.
    Tak wlasnie dziala

    > Generalnie rzecz biorac szukam rozwiazania aby zmienic
    > ustawienia domyslnej nazwy w aparacie po kazdej serii 10000 zdjec. Mioze
    > jest jakis sowtware do tego celu?
    ale tak raczej nie
    Marx

  • 5. Data: 2009-06-12 09:43:31
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Tomasz wrote:
    > [ciach]
    > Jak Wy sobie radzicie z takim problemem?

    tak naprawdę to nie problem, ja zawsze dzieliłem zdjęcia katalogami...
    np.
    2009.01.17_tatry_rysy
    2009.02.03_beskidy_babia_wschod

    do środka rzucam zdjęcia jak leci. Nie interesują mnie nazwy - mam je
    szybko podzielone - i łatwo mi odnaleźć konkretne.

    Kolejna sprawa przebrane rzeczy zawsze sobie możesz rzucić do jakiegoś
    programu który pozwala Ci tagować zdjęcia podglądowe cobyś je potem mógł
    szybko odnaleźć - bardzo fajna sprawa. Nie znam niestety nic na windowsa
    - osobiście używam iPhoto na macu - fajny bo darmowy :) (na windowsa na
    pewno będzie jakiś odpowiednik, jednak tu by potrzebna była pomoc
    google'a, ew. kogoś kto się z tym spotkał i się podzieli nazwą)

    Pod windowsem jak konkretnie chcesz zmieniać nazwy hurtowo - to jeżeli w
    aparacie się nie da zmienić prefix'u to polecam Total Commandera i Ctrl
    + M ;)

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 6. Data: 2009-06-13 12:54:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Tomasz wrote:
> [...]
    > sie od poczatku. Moj aparat automatycznie nadaje prefiks "DSC" i kolejny

    ILE ZROBIŁEŚ ZDJĘĆ?
    I wytrzymała Ci migawka?

    > Nie widze mozliwosci zmiany liter prefiksu.

    Bo takiej nie ma.

> [...]
    > dysku mojego komputera. Podczas kazdego przegrywania na komputer
    > automatycznie kasuje te zdjecia z aparatu.

    A na dysku to trzymasz w jednym katalogu?

    > Czyzby Sony nie przewidzial
    > mozliwosci nadawania wlasnego prefiksu tworzonym zdjeciom?

    Ani sony ani znakomita większość innych producentów.

> [...]
    > tym.
    > Jak Wy sobie radzicie z takim problemem?

    Wiesz mam większy problem niż Ty bo mam dwie lustrzanki cyfrowe i mniej
    więcej numeracja im idzie równo, więc nawet zgrywając katalogami ciągle
    numerki się powtarzają i w efekcie zdjęcia chcą nadpisywać.

    d.

  • 7. Data: 2009-06-13 14:37:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 07:34:01 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > numer.
    > Nie widze mozliwosci zmiany liter prefiksu.

    Zmień nazwy wszystkich plików w komputerze, dodając jedną cyfrę. Zrobi to w
    kilka minut np. Total Commander i jego "narzędzie wielokrotnej zmiany" czy
    jakoś tak. Robi to również wersja shareware.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 8. Data: 2009-06-13 15:23:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Najlepszy ze znanych mi to Cam2PC. Pamięta numerację, sama tworzy
    katalogi i ewentualnie podkatalogi, zmienia nazwy plików. Podobno jest
    wersja freeware, ale nie wiem, co tracisz w stosunku do płatnej. Ja mam
    płatną i ustawiłem sobie - tworzenie katalogów "dziennych", czyli np.
    2009_06_13 i nazywanie plików w katalogu wg. danych exif, czyli
    rrrr_mm_dd HHMMSS. Nawet jak wrzucam zdjęcia z 2 aparatów do jednego
    folderu, rzadko występuje konflikt nazwy.

    A poza tym, jak inni wspomnieli - Total Commander. Dodałbym jeszcze
    Power Pack do Total Commandera, który sprawia, że pliki (tylko jpg)
    można nazywać wg. danych z exif zdjęć.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-06-13 16:54:57
    Od: arTii <a...@g...com>

    On 12 Cze, 07:34, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tym.
    > Jak Wy sobie radzicie z takim problemem?

    IMHO najlepszy jest exifer i hurtowa zmiana nazw plików na dane
    wyciągnięte z Exif-a np.:
    YYYY-MM-DD_gg-mm-ss.jpg
    Można ewentualnie dodać oryginalną nazwę pliku lub inne dane z exif-a
    Oczywiście data i godzina jest datą zrobienia zdjęcia - jesli w ciągu
    jednej sekundy jest więcej zdjęć, to doda numerek...

    Na dodatek potrafi zrobić to również automatycznie w podkatalogach,
    więc można to robić tylko od czasu do czasu hurtem ze wszystkich
    podkatalogow :)
    pozdrawiam

    arTii