-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Date: Fri, 14 Dec 2012 06:50:09 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 73
Message-ID: <kaeemb$n76$1@node1.news.atman.pl>
References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<50b923c9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl> <k9b9fu$8kr$2@dont-email.me>
<50b94434$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<k9cjci$s4k$1@node1.news.atman.pl>
<50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
<k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
<k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
<k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
<50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
<50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
<k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
<k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
<k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
<k9pd67$l4r$1@node1.news.atman.pl> <ka6t0c$cq8$1@mx1.internetia.pl>
<ka7q52$1j6$1@node1.news.atman.pl> <kadc9m$tm0$1@mx1.internetia.pl>
<kadhv5$s85$1@node1.news.atman.pl> <kadnjs$3ps$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1355464203 23782 83.142.196.43 (14 Dec 2012 05:50:03
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Dec 2012 05:50:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
In-Reply-To: <kadnjs$3ps$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476025 pl.pregierz:2047020
[ ukryj nagłówki ]On 2012-12-14 00:16, Grzegorz Staniak wrote:
>> No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
>> sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
>> obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
>> drewna nie wydziela CO2.
>
> Jesteś po prostu niereformowalny. Ile razy musisz usłyszeć kwestie
> o bilansie obiegu węgla i niezbilansowanej nadwyżce, żeby cokolwiek
> przebiło się przez beton? Sto razy? Tysiąc?
Pozostańmy przy pytaniu, czy wycinka lasów i ich spalanie rzeczywiście
powoduje spadek czy wzrost stężenia CO2. No i czy 2% to dużo czy mało
dla zgrubnej kalkulacji.
>> Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.
>
> 2% według twoich, niespecjalnie jak widać wiarygodnych wyliczeń.
Niewiarygodnych bo?
> Tacy przykładowi Holendrzy, którzy 90% elektryczności uzyskują
> ze spalania węgla i gazu, sprawdzili sobie, że używanie 18-metrowych
> trolejbusów zamiast 18-metrowych autobusów daje im ogromne redukcje
> wszystkich emisji, w tym ~25% mniej sumarycznych emisji CO2:
Rozmawiajmy o CO2 - sam zacząłeś.
> http://www.kfb.se/pdfer/R-00-70.pdf
>
> "An environmental study (Trolley 2000) on the trolley bus system in
> Arnhem compares the emissions from trolleys and modern diesel buses
> with different fuels. The study compares 18 m articulated trolley
> buses with 18 m articulated diesel buses. [...]
>
> Emissions from trolley bus system compared with diesel buses,
> ex. Arnhem.
>
> Diesel bus Trolley bus Trolleys total
> g/vehicle km g/vehicle km emissions compared
> with diesel engines
>
> CO2 1880 1380 73%
Obliczenia proszę - ja przedstawiłem, ty podałeś wyniki. Co porównywali
dokładnie porównali - cholera ich wie.
> Szwedzi podkreślają przy tym, że:
>
> "The emissions was calculated for the whole system including energy
> production."
Czyli dokładnie co?
> i rozsądnie dodają, że:
>
> "For countries like Sweden where hydro- and nuclear power
> contributes with more than 90 percent of the electricity the trolley
> bus will be even more favorable than in the Netherlands. For
> greenhouse gases the emissions will be factor 10 lower than in the
> Netherlands."
>
> No ale co oni mogą wiedzieć w porównaniu ze specjalistami z polskiego
> Usenetu, prawda?
No - nie ma to jak spec Staniak - porównał tramwaje w Szwecji, gdzie
węglem nie palą z Polską gdzie elektrownie węglem stoi i mu wyszło... Ehh.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.12 07:24 Tom N
- 14.12.12 23:13 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 23:14 Grzegorz Staniak
- 15.12.12 00:10 Grzegorz Staniak
- 15.12.12 09:51 Shrek
- 18.12.12 13:10 Grzegorz Staniak
- 18.12.12 18:23 Shrek
- 18.12.12 20:38 Grzegorz Staniak
- 20.12.12 21:04 Shrek
- 20.12.12 22:09 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=