  • 11. Data: 2012-04-18 15:16:35
    Temat: Re: Długo
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jmmd06$5qc$1@inews.gazeta.pl...

    > Masz rację ale pytającemu zimny i gorący dobrze pali. I nie napisał nic o
    > tym
    > że mu spalanie wzrosło. Zadał pytanie jak typowy pizdeusz. Przebieg by
    > podał,
    > czy w pedał ostro daje.

    Ale lekko ciepły już nie pali i to jest dla mnie intrygującej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2012-04-18 16:24:18
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 18/04/2012 11:55, Wmak wrote:
    > DooMiniK<b...@p...pl> napisał(a):
    >

    > Czujnik położenia wału? (strzelam, nie znam się na samochodach.
    >
    > Jak umiesz strzelać to idź polować na zające a nie zawracaj tutaj d...

    No ale przynajmniej umiem cytować ;-)

    p.s. miałem podobny przypadek, miałem już egzorcystę wzywać, chodziło
    właśnie o czujnik położenia wału, który w zależności od... położenia
    wału, temperatury na zewnątrz, ciśnienia i wilgotności pozwalał
    odpalić, albo nie.

    Na pych oczywiście odpalał (stary benzyniak, może nie uszkodziło
    katalizatora), to samo jak przy zgaszonym silniku próbować go
    na biegu kawałek przepchnąć. Wymiana czujnika rozwiązała problem.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 13. Data: 2012-04-18 20:43:24
    Temat: Re: Długo "kręci" - nietypowo
    Od: scobowski <s...@m...pl>

    W dniu 2012-04-17 19:12, Mario pisze:
    > Witam
    >
    > Pacjent to silnik 1.8T z grupy VAG. Auto po postoju dniowym/kilkudniowym
    > odpala bez problemu, jeśli po jeździe zostanie zgaszone i odpalone np po
    > 5 czy 15min także pali na dotyk...
    >
    > Natomiast jesli postoi około godziny to trzeba bardzo dlugo krecić
    > rozrusznikiem aby załapał...
    >
    > Wymienione: pompa paliwa, cewki, czujnik temp
    > Około 10 000km mają filtry paliwa, powietrza, świece, przepływomierz(bosch)
    >

    > Ma ktoś jakieś sugestie co sprawdzić? Aha, oczywiście błędów sterownik
> [...]

    Są już w topiku dwie poprawne odpowiedzi: czujnik hall'a (to nie czujnik
    "położenia wału" - bo jest na wałku rozrządu ;) )- i czujnik_I _
    temperatury: płynu chłodniczego (mogą być dwa w turbobenzynie: okolice
    głowicy i chłodnica, jeden z nich będzie opisany jako termowłącznik) i
    temperatury powietrza w dolocie - czyli zła dawka paliwa na rozruch
    przez zafałszowaną temperaturę albo nieodpalona / w niewłaściwym
    momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotów.

  • 14. Data: 2012-04-18 21:53:22
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 18/04/2012 19:43, scobowski wrote:

> [...]
    > przez zafałszowaną temperaturę albo nieodpalona / w niewłaściwym
    > momencie odpalona iskra przez zrypany czujnik obrotów.

    Hmmm - ale jak jeździłem passatem to czujnik halla (uszkodzony) objawiał
    się (jak już zapalił) 'falowaniem' obrotów a nie brakiem możliwości
    odpalenia...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel