  • Data: 2013-02-12 14:25:13
    Temat: Re: Dławiki Ferryster
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:kfd9ia$so1$1@mx1.internetia.pl...

    > Ale muszę przyjść z gotowym urządzeniem. Pewnie że jak nie będzie dobrze
    > to spróbuję inne ale od czegoś trzeba zacząć. No i trochę szkoda wydawać
    > grube pieniądze na kolejne pomiary elementów zamiast wybrać na początek
    > takie które mają wysokie tłumienie w interesującym zakresie. Z moich
    > doświadczeń wynika ze mogą być problemy na przewodzonych w zakresie
    > kilkudziesieciu mega. Nie chciałbym dawać filtra który kończy się na
    > setkach kiloherców.

    Przy moim pierwszym podejściu do EMC (2004) uważałem, że dławik, który ma
    tłumić 150kHz powinien też tłumić duże MHz.
    Dlatego do zaprojektowanego wtedy urządzenia zamawiamy u Ferystera dławik
    (zwykły na toroidzie) według mojego projektu. Przy tych samych gabarytach ma
    znacznie mniejszy prąd od ich standardowej oferty dławików za to znacznie
    większe f rezonansu własnego.
    Teraz wiem, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Stosuję osobne elementy do
    tłumienia zakłóceń w okolicy 150kHz i osobne dla MHz-ów.
    P.G.