  • Data: 2011-09-17 22:28:15
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/09/2011 09:00, Przemek O. wrote:

    > Przecież cały czas sugerujesz, że tam się zarabia więcej, że jest lepiej
    > itd itp.

    Nieprawda.

    > Przecież tylko idiota chciałby siedzieć tam gdzie zarabia się
    > mniej i jest gorzej. Stąd wniosek, że każdy polak powinien marzyć o
    > wyjeździe na zarobek do UK, bo to istne eldorado...
    > Tylko że tak nie jest.

    Sorki, ale nie chce mi się dyskutować z twoimi fantasmagoriami.

    > Czy Ty doceniasz inne wartości poza pieniądzem? Rodzinę? Przyjaciół? Jak
    > będziesz siedział całe życie w UK i na emeryturę wrócisz do kraju, to
    > nie będziesz miał tutaj ani jednych ani drugich.

    Och, równie dobrze może się okazać, że jak będziesz siedział całe życie
    w Polsce i zostaniesz tam na emeryturze, to nie będziesz miał ani
    jednych, ani drugich.

    > I na wzajem.

    Ale też - zakładając od razu, że nie jest to coś, co może cię obchodzić
    - w ogóle się na ten temat nie wypowiadałem.

    > Wracając do sedna, może te 5-7k na rękę miesięcznie (pomijam że w UK są
    > w takim razie duże narzuty brutto, bo u nas przy stawce 5-7k netto
    > brutto wychodzi około 8-11k, a nie jak Ty piszesz 10-14k) jest dobrym
    > zarobkiem, tak samo jak i w kraju te 8-12k netto jest dobrym zarobkiem.
    > Może lepiej odnieść to do średniego wynagrodzenia w danym kraju i
    > zobaczyć gdzie programista zarabia więcej?

    Dlaczego "lepiej"? Dlaczego uważasz, że średnia jest w ogóle jakąkolwiek
    sensowną miarą?

    > Inna sprawa, że Ty podajesz zarobki w City (gdzie płace są najwyższe) i
    > dodatkowo programisty kontraktowego (gdzie też z założenia zarabia się
    > dużo więcej) a ja podaje średnią z regiony (i to nie z okolic stolicy)
    > oraz pracownika etatowego.

    Ale taka była twoja teza: że te zarobki kontraktowe w City wcale nie są
    takie wysokie, bo w Polsce etatowy programista z Otwocka zarabia
    efektywnie tyle samo.

    > Zresztą przejrzałem sobie dane z Office for National Statistics i wcale
    > nie jest tak różowo jak to opisujesz, bo o ile średnia w City jest w
    > okolicach 890funtow tygodniowo to już w Penwith jest to tylko 310, a
    > przeglądam dane za rok 2008. Z tym, że u Nas w analogicznym okresie
    > średnia wzrosła, to w UK spadła.

    Ale to, co podajesz, to nie jest średnia zarobków programisty na
    kontrakcie. A wdrożeniowcy w Penwith też pewnie zarabiają gorzej od tych
    w City.