-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
References: <5...@n...onet.pl>
Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
Date: Thu, 8 Sep 2011 11:16:47 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
Lines: 56
Message-ID: <4e688800$0$3506$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.14.249.194
X-Trace: 1315473408 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3506 83.14.249.194:2116
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:192289
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5a65.000003c7.4e5d489a@newsgate.onet.pl...
> Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
> gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
> robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już
> mnie
> mocno zdziwiło). Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i
> milionowe
> (nie przesadzam z rzędem wielkości?) zyski z ich sprzedaży powinny
> przekładać
> się raczej na wyższe, a nie niższe od przeciętnej zarobki ludzi, bez
> których
> by one nie powstały, nawet jeśli lwia część dochodów ze sprzedaży trafia
> do
> kogoś innego. Dlaczego więc twórcy gier należą do gorszej kategorii
> programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może
> to
> ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?
Nie jestem pewny, czy jest jak mówisz - czyli, że programiści gier są słabo
opłacani.
Nie mam możliwości tego zweryfikować.
Ale mogę jedynie spekulować, że być może wynika to z innej odpowiedzialności
i konsekwencji za wprowadzone błędy oraz z konieczności interakcji z innymi
obszarami wiedzy (podejście interdyscyplinarne). Dla przykładu: programista
współtworzący jakąś grę z elementami ekonomii może się natknąć na problemy
identyczne, jak twórca oprogramowania na allegro, czy oprogramowania
dla banków. Ale jeśli zajrzeć w to glębiej - ograniczenia (np. wynikajace z
prawa
i ustaw) oraz konsekwencje błędu tego pierwszego są prawie żadne.
Pierwszy mże sobie tworzyć własne algorytmy - jak mu pasuje - byleby były
wystarczająco dobre, by sprawiać wrażenie realności. Drugi musi się
stosować do algorytmów, sposóbów księgowania, zaokrąglania,
raportowania wymaganych przez ustawy.
A jak użytkownikom gry na skutek błędu w nowej wersji zniknie trochę
irtualnej kasy z kont (grudek złota, sianogroszy, srebrników, gliny, żelaza,
słoneczek,
złotych monet ...), to się zrobi oddtworzenie z backupu, cofnie grę o jeden
dzień,
wdroży wersje z poprawką a na otarcie łez da wszystkim dwa dni w wersji
premium.
Podobny błąd w systemie bankowym to jest masakra, jeśli chodzi o skutki.
Np. dwukrotne wypuszczenie tych samych przelewów do KIR, albo
zepsucie danych w jednym wsadzie wysyłanym do BIK... Koszmar ...
Oprogramowanie bankowe to kilkadziesiąt interfejsów do systemów
zewnętrznych, przez które płyną cyfry, które muszą się zgadzać co
do grosza, a czasami co do ułamków grosza. Błedy np. we wsadach
do BIK to nie tylko zamieszanie i koszty wewnęrzne zwiazane z naprawami
baz danych i ekspresową organizacją analizy/implementacji/testowania
poprawek - ale także konkretne kary nakładane przez BIK 'z automatu'
- idące od razu w co najmniej dziesiątki tysięcy złotych.
I to by było na tyle. Może tu tkwi jakaś przyczyna Twoich obserwacji ?
Ale wcale nie jestem pewien, że są one prawidłowe :)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.11 10:01 gregorius
- 08.09.11 10:48 Przemek O.
- 08.09.11 12:22 Piotr M Kuć
- 08.09.11 15:31 Przemek O.
- 08.09.11 16:28 Wojciech Jaczewski
- 09.09.11 07:10 sielim
- 09.09.11 09:22 gregorius
- 09.09.11 10:57 sielim
- 09.09.11 11:24 b...@n...pl
- 09.09.11 14:50 Przemek O.
- 17.09.11 21:13 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:14 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:28 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:32 Andrzej Jarzabek
- 20.09.11 09:30 Sarr.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem