-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>
Newsgroups: pl.comp.programming
References: <5...@n...onet.pl>
Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
Date: Thu, 8 Sep 2011 11:16:47 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
Lines: 56
Message-ID: <4e688800$0$3506$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.14.249.194
X-Trace: 1315473408 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 3506 83.14.249.194:2116
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:192289
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5a65.000003c7.4e5d489a@newsgate.onet.pl...
> Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
> gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
> robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już
> mnie
> mocno zdziwiło). Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i
> milionowe
> (nie przesadzam z rzędem wielkości?) zyski z ich sprzedaży powinny
> przekładać
> się raczej na wyższe, a nie niższe od przeciętnej zarobki ludzi, bez
> których
> by one nie powstały, nawet jeśli lwia część dochodów ze sprzedaży trafia
> do
> kogoś innego. Dlaczego więc twórcy gier należą do gorszej kategorii
> programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może
> to
> ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?
Nie jestem pewny, czy jest jak mówisz - czyli, że programiści gier są słabo
opłacani.
Nie mam możliwości tego zweryfikować.
Ale mogę jedynie spekulować, że być może wynika to z innej odpowiedzialności
i konsekwencji za wprowadzone błędy oraz z konieczności interakcji z innymi
obszarami wiedzy (podejście interdyscyplinarne). Dla przykładu: programista
współtworzący jakąś grę z elementami ekonomii może się natknąć na problemy
identyczne, jak twórca oprogramowania na allegro, czy oprogramowania
dla banków. Ale jeśli zajrzeć w to glębiej - ograniczenia (np. wynikajace z
prawa
i ustaw) oraz konsekwencje błędu tego pierwszego są prawie żadne.
Pierwszy mże sobie tworzyć własne algorytmy - jak mu pasuje - byleby były
wystarczająco dobre, by sprawiać wrażenie realności. Drugi musi się
stosować do algorytmów, sposóbów księgowania, zaokrąglania,
raportowania wymaganych przez ustawy.
A jak użytkownikom gry na skutek błędu w nowej wersji zniknie trochę
irtualnej kasy z kont (grudek złota, sianogroszy, srebrników, gliny, żelaza,
słoneczek,
złotych monet ...), to się zrobi oddtworzenie z backupu, cofnie grę o jeden
dzień,
wdroży wersje z poprawką a na otarcie łez da wszystkim dwa dni w wersji
premium.
Podobny błąd w systemie bankowym to jest masakra, jeśli chodzi o skutki.
Np. dwukrotne wypuszczenie tych samych przelewów do KIR, albo
zepsucie danych w jednym wsadzie wysyłanym do BIK... Koszmar ...
Oprogramowanie bankowe to kilkadziesiąt interfejsów do systemów
zewnętrznych, przez które płyną cyfry, które muszą się zgadzać co
do grosza, a czasami co do ułamków grosza. Błedy np. we wsadach
do BIK to nie tylko zamieszanie i koszty wewnęrzne zwiazane z naprawami
baz danych i ekspresową organizacją analizy/implementacji/testowania
poprawek - ale także konkretne kary nakładane przez BIK 'z automatu'
- idące od razu w co najmniej dziesiątki tysięcy złotych.
I to by było na tyle. Może tu tkwi jakaś przyczyna Twoich obserwacji ?
Ale wcale nie jestem pewien, że są one prawidłowe :)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.09.11 10:01 gregorius
- 08.09.11 10:48 Przemek O.
- 08.09.11 12:22 Piotr M Kuć
- 08.09.11 15:31 Przemek O.
- 08.09.11 16:28 Wojciech Jaczewski
- 09.09.11 07:10 sielim
- 09.09.11 09:22 gregorius
- 09.09.11 10:57 sielim
- 09.09.11 11:24 b...@n...pl
- 09.09.11 14:50 Przemek O.
- 17.09.11 21:13 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:14 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:28 Andrzej Jarzabek
- 17.09.11 22:32 Andrzej Jarzabek
- 20.09.11 09:30 Sarr.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=