  • Data: 2011-09-01 14:12:23
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 1, 2:41 pm, bartek szurgot <b...@n...spam> wrote:

    > potwierdzam słowa Przemka - w wszystkich dotychczasowych firmach, z
    > jakimi miałem do czynienia, konsultanci i szkoleniowcy, jeśli się
    > pojawiali na listach płac, zarabiali znacznie więcej niż pracownicy.

    Ja mówię o konsultancie w sensie wykonywanej pracy, a nie formy
    zatrudnienia. Znaczy jeśli porównuję z programistami etatowymi, to
    biorę konsultantów etatowych, np. na równoległym stanowisku do mnie,
    gdzie ja robię przy developmencie programu, jest koleś, który pracuje
    w mojej firmie i jego zadaniem jest siedzenie u klienta i instalowanie
    i konfigurowanie mu tego programu. Oczywiście klient płaci za niego
    jak za zboże, ale większość tej kasy idzie do firmy, sam konsultant ma
    jakiś dodatek, ale raczej nie odnosze wrażenia, żeby znani mi etatowi
    konsultanci byli jakimiś krezusami.

    Co innego jak jest się konsultantem na kontrakcie, ale programista na
    kontrakcie też zarabia lepiej: np. w City programista kontraktowy
    zarabia 450-650 funtów dziennie.