  • Data: 2011-09-01 10:55:02
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sep 1, 10:16 am, "Sarr." <s...@g...pl> wrote:

    > firma produkująca oprogramowanie != firma produkujaca gry komputerowe...

    Wydawało mi się, że gry komputerowe są rodzajem oprogramowania, ale to
    szczegół. Tak czy inaczej, zrozumiałe "i tak i tak" w zdaniu na górze
    jako "czy robi gry komputerowe, czy nie".

    > niestety troche to rzeczywiscie wyglada tak, ze szef takiej czy innej
    > firmy zaklada, ze pracownicy maja frajde kodujac gierki, wiec o wieksze
    > pieniadze sie upominac nie beda...

    Ale też chyba raczej ma rację tak zakładając.

    > z drugiej strony, gry to bardzo sliski interes - bardzo latwo i slabo
    > sprzedany produkt finalny [slabiej niz bylo szacowane] po czym okazuje
    > sie, ze trzeba zamknac studio bo wlozone pieniadza nie zwrocily sie... w
    > zwiazku z czym minimalizuja wielkosc inwestycji, minimalizujac place...
    > bylem swiadkiem upadku kilku firm z tego wlasnie powodu [mialem tez raz
    > srednia przyjemnosc znalezc sie w takim zamykanym studiu], wiec z
    > biznesowego punktu widzenia ma to troche sensu, ale czy mi sie to jako
    > programiscie podoba to juz inna historia...

    W każdym interesie jest ryzyko. Jak ktoś pracuje w startupie, to
    bierze na siebie to ryzyko, ale też oczekuje kokosów jak interes
    wypali. Z drugiej strony jak ktoś pracuje w korpo, która ma gigabaksa
    przychodu kwartalnie, to raczej normalne jest, że zarządzanie ryzykiem
    to brocha kierownictwa, które też za to ciągnie grube pieniądze.

    Smutna prawda jest taka, że jeśli programista gier zarabia mało, to
    dlatego, że rynkowa wartość jego pracy jest niska.