    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego w bran?y rozrywkowej najs?abiej p?ac??
    Date: Thu, 08 Sep 2011 18:28:13 +0200

    Piotrek wrote:

    > Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
    > gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
    > robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już
    > mnie mocno zdziwiło). Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i
    > milionowe (nie przesadzam z rzędem wielkości?)

    Nie mam na ten temat dokładnych statystyk, ale podejrzewam że w ogóle firmy
    (a nie tylko programiści w nich zatrudnieni) za porównywalną ilość pracy
    mogą zarobić dużo więcej w oprogramowaniu dla firm/instytucji niż gier.

    Ja tu widzę podstawową różnicę: grę każdy kupuje za swoje pieniądze - dla
    siebie, bądź dla rodziny. Człowiek kupujący za swoje, bardziej się w tych
    wydatkach ogranicza.
    Oprogramowanie dla firm: kupuje przedstawiciel firmy za nie-swoje pieniądze.
    Nie ma tak silnej motywacji, by te wydatki ograniczać, dzięki czemu
    oprogramowanie dla firm (szczególnie dużych, albo państwowych) może się
    sprzedawać za znacznie wyższe ceny, niż sprzedawałoby się równie trudne w
    wykonaniu oprogramowanie dla odbiorców indywidualnych.