-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Poldek <p...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Date: Sat, 31 Mar 2018 00:12:46 +0200
Organization: TUMAN TMN S.A.
Lines: 49
Message-ID: <p9mcos$3tg$1@node1.news.atman.pl>
References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 85-222-61-78.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1522447964 4016 85.222.61.78 (30 Mar 2018 22:12:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2018 22:12:44 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
In-Reply-To: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627766
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-03-30 o 23:37, Tomasz Pyra pisze:
> Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze autnomiczne
> pojazdy, uparła się żeby zrobić samochody?
>
>
> Dlaczego nie autonomiczne samoloty?
> Póki co siedzi w nich aż dwóch pilotów.
> W dodatku technologia autopilotów jest dobrze rozwinięta. Piękne pole do
> tego, żeby na początek zastąpić jednego z pilotów pilotem autonomicznym,
> docelowo zrezygnować z drugiego. Dodatkowa zaleta - więcej miejsca na
> pokładzie i nie da się takiego samolotu porwać (przynajmniej szantażując
> pilota).
>
> Dlaczego nie autonomiczna kolej?
> Niewielkie możliwości sterowania, mocno rozbudowana infrastruktura
> kolejowa. Do tego super sprawa do integracji tego z ogólnosieciowym
> sterowaniem ruchem, co pozwoliłoby dużo wydajniej zarządzać ruchem
> pociągów.
>
Przecież są pociągi autonomiczne. Np. od ładnych paru lat Docklands
Light Railway w Londynie.
> Dlaczego nie autonomiczne statki?
> Tu podobnie jak w samolotach jest gotowa infrastruktura która już
> implementuje automatyczne sterowanie. Wystarczy wyposażyć ją tylko w
> algorytmy decyzyjne. Mały dynamizm sytuacji, wysoka przewidywalność.
> Tu i tak załoga na pokładzie by jakaś była - ale nie musiałaby nim kierować
> w normalnych sytuacjach.
>
Tak to właśnie wygląda na statkach. Załoga jest, ale na morzu steruje
komputer.
> A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny
> spośród wszystkich innych ośrodków ruchu i najbardziej różnorodny.
> Infrastruktura jest różna, warunki tego ruchu bardzo różnorodne -
> pomieszani piesi z wieloma rodzajami pojazdów.
> Niska przewidywalność jak się zachowają inni.
> Bardzo duża ilość interakcji.
> Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad
> bezpieczeństwa i nawet tam gdzie już wszyscy się starają, a kierowcy są
> karni - i tak dochodzi do stosunkowo wielu wypadków.
>
Właśnie o to chodzi - ludzie nie stosują się do przepisów i powodują
wypadki. Samochody sterowane komputerem nie mają problemów z ego, ani
nie piszą smsów podczas prowadzenia.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.18 00:22 Pszemol
- 31.03.18 00:30 yabba
- 31.03.18 00:30 Tomasz Pyra
- 31.03.18 00:39 Tomasz Pyra
- 31.03.18 00:40 Tomasz Pyra
- 31.03.18 02:17 Zenek Kapelinder
- 31.03.18 03:52 Poldek
- 31.03.18 09:37 Jacek Maciejewski
- 31.03.18 09:49 PiteR
- 31.03.18 10:56 kk
- 31.03.18 11:40 Uncle Pete
- 31.03.18 11:44 Pawel \"O'Pajak\
- 31.03.18 11:50 kk
- 31.03.18 11:53 p...@g...com
- 31.03.18 11:54 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?