eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne? › Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Date: Sat, 31 Mar 2018 00:12:46 +0200
    Organization: TUMAN TMN S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <p9mcos$3tg$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-61-78.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1522447964 4016 85.222.61.78 (30 Mar 2018 22:12:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2018 22:12:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627766
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-30 o 23:37, Tomasz Pyra pisze:
    > Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze autnomiczne
    > pojazdy, uparła się żeby zrobić samochody?
    >
    >
    > Dlaczego nie autonomiczne samoloty?
    > Póki co siedzi w nich aż dwóch pilotów.
    > W dodatku technologia autopilotów jest dobrze rozwinięta. Piękne pole do
    > tego, żeby na początek zastąpić jednego z pilotów pilotem autonomicznym,
    > docelowo zrezygnować z drugiego. Dodatkowa zaleta - więcej miejsca na
    > pokładzie i nie da się takiego samolotu porwać (przynajmniej szantażując
    > pilota).
    >
    > Dlaczego nie autonomiczna kolej?
    > Niewielkie możliwości sterowania, mocno rozbudowana infrastruktura
    > kolejowa. Do tego super sprawa do integracji tego z ogólnosieciowym
    > sterowaniem ruchem, co pozwoliłoby dużo wydajniej zarządzać ruchem
    > pociągów.
    >

    Przecież są pociągi autonomiczne. Np. od ładnych paru lat Docklands
    Light Railway w Londynie.

    > Dlaczego nie autonomiczne statki?
    > Tu podobnie jak w samolotach jest gotowa infrastruktura która już
    > implementuje automatyczne sterowanie. Wystarczy wyposażyć ją tylko w
    > algorytmy decyzyjne. Mały dynamizm sytuacji, wysoka przewidywalność.
    > Tu i tak załoga na pokładzie by jakaś była - ale nie musiałaby nim kierować
    > w normalnych sytuacjach.
    >

    Tak to właśnie wygląda na statkach. Załoga jest, ale na morzu steruje
    komputer.


    > A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny
    > spośród wszystkich innych ośrodków ruchu i najbardziej różnorodny.
    > Infrastruktura jest różna, warunki tego ruchu bardzo różnorodne -
    > pomieszani piesi z wieloma rodzajami pojazdów.
    > Niska przewidywalność jak się zachowają inni.
    > Bardzo duża ilość interakcji.
    > Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad
    > bezpieczeństwa i nawet tam gdzie już wszyscy się starają, a kierowcy są
    > karni - i tak dochodzi do stosunkowo wielu wypadków.
    >

    Właśnie o to chodzi - ludzie nie stosują się do przepisów i powodują
    wypadki. Samochody sterowane komputerem nie mają problemów z ego, ani
    nie piszą smsów podczas prowadzenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: