  • 11. Data: 2019-02-25 17:06:39
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c7346e1$0$515$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Bus pas służy pojazdom przewożącym grupy ludzi. Nie rozumiem, czemu
    >traktowany jest jako pas uprzywilejowany dla pojazdów elektrycznych
    >albo taksówek.
    >Kto wymyśla takie durnactwa?

    Radni, ktorych wybrales niedawno.

    J.

  • 12. Data: 2019-02-25 18:59:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Oraz motosmrodów.

    Co to są motosmrody? Diesle?

  • 13. Data: 2019-02-25 19:14:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 25 Feb 2019 17:59:06 +0000, Queequeg wrote:

    > Co to są motosmrody? Diesle?

    W Myjkowej mowie chodzi o motocykle.

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-02-25 19:28:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, February 25, 2019 at 3:30:16 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > I słusznie. Po prostu jest ich stosunkowo mało, więc nie przeszkadzają
    > autobusom, a i jak jedziesz samochodem to morór widzisz jednokrotnie -
    > jak cie wyprzedza, ewentualnie drugi raz jak go zbierają z jezdni. Więc
    > nijak ci na tym buspasie nie przeszkadza.

    Dokladnie tak to wyglada. Zrobienie buspasa zmniejsza przepustowosc drogi, wiec warto
    na niego wpuscic jak najwieksza ilosc pojazdow, ktora jeszcze nie bedzie blokowala
    zbiorkomu. Jest to w interesie wszystkich. Zeby to robic nie ma za duzo mozliosci...
    np. w Krk na Kaminskiego (remont) kiedys mogly jezdzic osobowe z min. 3 (4?) osobami.
    Najlatwiej zezwolic tym, ktorych nie ma za duzo (motocykle, elektryczne, sluzby...)
    Wariant taki jak np. we Francji, czyli kazdy moze korzystac z buspasa, ale pod
    warunkiem przepuszczania autobusow u nas jest raczej niemozliwy:
    1. Trzeba by chyba przepisy zmienic, bo nie bardzo widze jak to oznakowac w obecnej
    wersji
    2. Przy naszym buractwie na drogach zaraz by sie i tak zakorkowalo :(

  • 15. Data: 2019-02-25 20:35:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2019 15:08:12 +0100, Poldek napisał(a):

    > e motory, które o wiele silniej trują spalinami i hałasem
    > niż samochody,

    W przeliczeniu na liczbę przewożonych osób trują mniej albo najwyżej tak
    samo.
    A hałas to wynik bierności policji. Jakby zaczęli naprawdę łapać i karać,
    to by się skończyły wybebeszone przeloty.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 16. Data: 2019-02-25 21:59:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2019 o 20:35, Maciek pisze:

    > W przeliczeniu na liczbę przewożonych osób trują mniej albo najwyżej tak
    > samo.

    Nie wydaje mnie się. Mój moto pali w mieście 5,5l, czyli przy założeniu
    1,2 osoby na pokładzie samochodu 7. Z tym że jednak z rury mu mocniej capi.

    > A hałas to wynik bierności policji. Jakby zaczęli naprawdę łapać i karać,
    > to by się skończyły wybebeszone przeloty.

    Dokładnie - nie rozumiem swoich znajomych co robią puste wydechy. Jakiś
    atawizm ze wsi, dzie jak były dwa na gminę to był to stosunkowo mały
    problem za to laski na to leciały.

    Shrek

  • 17. Data: 2019-02-25 22:01:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Myjkowej mowie chodzi o motocykle.

    I ma sporo racji, bo normy na moto są zupełnie inne. Na dodatek dopiero
    od euro 4 zaczęli w ogóle udawać że to na poważnie.

    Shrek

  • 18. Data: 2019-02-25 22:08:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 25 Feb 2019 22:01:25 +0100, Shrek wrote:

    > I ma sporo racji,

    Pewno ma, no ale sam jeździ autem na wungiel :)

    > bo normy na moto są zupełnie inne. Na dodatek dopiero
    > od euro 4 zaczęli w ogóle udawać że to na poważnie.

    Zapewne dlatego, że motocykle to jakiś pomijalny odsetek wszystkich
    pojazdów na drodze. Bardziej opłaca się bić w czterokołowce - skala
    korzyści wymierniejsza.

    Mateusz

  • 19. Data: 2019-02-25 22:10:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 25 Feb 2019 21:59:57 +0100, Shrek wrote:
    > Dokładnie - nie rozumiem swoich znajomych co robią puste wydechy. Jakiś
    > atawizm ze wsi, dzie jak były dwa na gminę to był to stosunkowo mały
    > problem za to laski na to leciały.

    Czy aby faktycznie leciały? Ja nie przypominam sobie. To raczej chłopcy
    chłopcom udowadniali, kto ma głośniejszego.

    Mateusz

  • 20. Data: 2019-02-26 00:18:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewno ma, no ale sam jeździ autem na wungiel :)

    Kupił w końcu elektryka?

    > Zapewne dlatego, że motocykle to jakiś pomijalny odsetek wszystkich
    > pojazdów na drodze. Bardziej opłaca się bić w czterokołowce - skala
    > korzyści wymierniejsza.

    Raczej kwestie techniczne - mniejszy silnik, mniej miejsca na bajery, na
    ogół mocno wysilony...

    Shrek