eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
  • Data: 2019-02-26 10:50:51
    Temat: Re: Dlaczego samochód elektryczny ma prawo poruszać się bus pasem?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, February 26, 2019 at 8:47:20 AM UTC+1, Mateusz Viste wrote:

    > Tzn. nie da się zrobić cichego, niedymiącego motocykla? Miejsca
    > faktycznie mniej jak w samochodzie, ale silnik wcale nie powinien być
    > wysilony, żeby móc tymi ca 200kg poruszyć... No ale moja wiedza na temat
    > zmotoryzowanych jednośladów kończy się na dawnym Romecie 50, całkiem
    > możliwe że z czegoś sobie sprawy nie zdaję.

    W miare cichy i ekonomiczny sie pewnie da, np. takie ~150cm3 pala przy spokojnej
    jezdzie z 1.5 litra/100km, tylko raczej nikt tego nie chce kupowac.
    U nas motocykle kupuje sie raczej "dla przyjemnosci" niz 100% uzytkowo, wiec...
    ponizej 600cm3 / 100KM to malo ciekawe, ew. szybkie turystyki...

    a wtedy pali toto (np. moj GSXR 1000) min 5.0/100, maks ? (spokojnie ponad 10)

    co do halasu / eko... znacznie trudniej zrobic taki silnik w motocyklu niz w
    samochodzie (masa, ilosc miejsca), raczej silniki wysokoobrotowe, bo nie ma miejsca
    na wieksza pojemnosc lub turbo (u mnie 190KM z litra, przy 12000 rpm)
    no i troche malo miejsca na 3-4 tlumiki po drodze, pewnie z ~1.5m rury tylko, a nie
    3-4 metry jak w samochodzie...