  • 51. Data: 2009-02-24 20:16:22
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 24 Feb 2009 19:26:44 +0000, "Paweł W."

    >Ale robią to tak sobie. Niby mogę moc ustalić co do jednego procenta,
    >ale dzięki temu komputer pracuje jedynie 15minut dłużej na bateriach
    >(mówimy o różnicy 100% vs. 40%). No i pracować się nie da. Muszę jeszcze
    >znacznie ściemnić ekran i ten czas się wydłuża o pół godziny do 45min w
    >stosunku do czasu pracy na pełnej mocy i z jasnym monitorem. :/

    Zmieniłeś temat, było o procesorze a teraz piszesz o komputerze.

    Procesor w typowym laptopie pobiera od 5 do 30W, pozostałe elementy
    też jakieś 20-30W. Przy włączonym zarządzaniu energią, jeżeli nie
    robisz intensywnych obliczeń, to procesor bedzie pobierać kilka W
    niezależnie, czy kupiłeś wersję 1,5GHz czy 3GHz.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 52. Data: 2009-02-24 20:26:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Marek Dyjor:

    > Muszę to sobie dopisać do znalezionych definicji mitycznej "plastyki".

    mityczna plastka jest związana z niuansami przenoszenia zmian jasności
    obrazu na kliszę. Obiektyw jest filtrem który kształtuje miejsca zmian
    jasności i koloru zgodnie z swoją charakterystyką.

    prawdopodobnie w tym siedzi tzw plastyka (lepsza gorsza inna...) obrazu.

    gdy mówimy o aparatach cyfrowych zapominamy wciąż że obraz jest wynikiem
    interpolacji, procesor w aparacie czy w komputrzerze musi wymyślić trochę
    obrazu bo matryca ma co prawda 12 Mpx ale pojednyńczy pixel widzie tylko
    jedne kolor. Wynikowo doskonałość wynikowego obrazu jest efektem
    zaawansowanych algorytmów które potrafią zrozumieć co jest na zdjęciu i
    skorygować ewentualne błedy.

    przeskalowanie w dół obrazu z 24 czy 60 Mpx powinno nam dać czasem w pewnych
    wypadkach lepszy obraz niż obraz np z 12 Mpx. P

    Prawda jest jednak taka że różnice będą minimalne i widoczne tylko dla kogoś
    kto wie czego i gdzie szukać.

  • 53. Data: 2009-02-24 20:27:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Popowski wrote:

    > Z punktu widzenia rozdzielczości to nie jest 2x ale jakieś 40%.
    > Patrząc na brwi modelek w prezentowanych wycinkach klatki, różnica w
    > szczegółach jest mniej więcej taka, jakiej można się było spodziewać.

    o widzisz to jest miejsce gdzie widać te różnice, drobne pixelowe szczegóły
    które lubią sie artefaktować podczas konwersji bayerowskiej.

  • 54. Data: 2009-02-24 20:30:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-24 20:41:16 +0100, "Przemek Lipski"
    <W...@w...epf.pl> said:

    > W matrycy FF z 22/24 Mpix masz spory zapas, by spobie wyciąć tego ptaszka i
    > mieć de facto matryce z cropem.

    Czyli przy tym samym obiektywie masz albo mnożnik x1.5 na cropie, albo
    x1 i "zum cyfrowy", tak? Tylko po kiego grzyba buliłeś w takim razie
    circa 2 do 6 razy więcej na body?
    Śmieszniej się robi, gdybyś do tych ptaszków, przy wykorzystaniu jednak
    całej matrycy, chciał w miarę jasną stałkę w okolicach ekw. pińcet (nic
    niespotykanego przy ptaszkach). Sprawdź sobie sam ceny.

    > Ale jeżeli nie musizs nic wycinać, to masz dużo więcej detali niż z
    > małej matrycy.

    Których i tak nie zobaczysz na www czy odbitkach choćby 40x30. Ale duma
    z przepłacenia za coś, czego się nie wykorzystuje (lub wykorzystuje
    sporadycznie) - bezcenna.

    > Wyższe użyteczne czułości pozwalają wówczas skrócić czas, a to
    > pożyteczna sprawa...

    Użyteczne w jakim sensie?

    de Fresz

  • 55. Data: 2009-02-24 20:57:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > W matrycy FF z 22/24 Mpix masz spory zapas, by spobie wyciąć tego ptaszka i
    > mieć de facto matryce z cropem. Ale jeżeli nie musizs nic wycinać, to masz
    > dużo więcej detali niż z małej matrycy. Wyższe użyteczne czułości pozwalają
    > wówczas skrócić czas, a to pożyteczna sprawa...

    Jeżeli nie muszę nic wycinać, to przeważnie oznacza, że musiałem użyć
    1,5x dłuższego obiektywu. Przynajmniej w tego rodzaju fotografii, gdzie
    podejść jest dość ciężko.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 56. Data: 2009-02-24 21:01:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

> [...]
    > jasności i koloru zgodnie z swoją charakterystyką.
    >
    > prawdopodobnie w tym siedzi tzw plastyka (lepsza gorsza inna...) obrazu.

    Nie ma czegoś takiego jak plastyka. Nie ma w ogóle takiego pojęcia. Ty
    mówisz że plastyka do odwzorowanie mikroszczegółów, ktoś inny powie że to
    kombinacja małej GO i miękkiego bokehu, jeszcze inny będzie twierdził że
    plastyka to sposób odwzorowania kolorów. NIE MA TAKIEGO POJĘCIA.

  • 57. Data: 2009-02-24 21:24:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze m...@a...net.pl:

    > Szlag, a ja w podstawowce mialem lekcje z tego.
    > :-(
    >
    > Jutro mi powiedza ze nie ma matematyki...
    > ;-)

    Żeby nie było niczego!!!

  • 58. Data: 2009-02-24 21:25:00
    Od: m...@a...net.pl

    >Nie ma czegos takiego jak plastyka.

    Szlag, a ja w podstawowce mialem lekcje z tego.
    :-(

    Jutro mi powiedza ze nie ma matematyki...
    ;-)

    Michal

  • 59. Data: 2009-02-24 21:39:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > że to kombinacja małej GO i miękkiego bokehu, jeszcze inny będzie
    > twierdził że plastyka to sposób odwzorowania kolorów. NIE MA TAKIEGO

    plastyka to nie jest termin naukowy ciem... tylko takie pojecie wytrych.
    Opisujące całkokształt odwzorowania obrazu, subiektywne pojęcie.

    plastyki obrazu nei da sie opisać cyferkami. Ja ci pisze w czym ona siedzi
    prawdopodobnie i tyle, i że aparat z większą matrycą może dawać subiektwnei
    obraz który bezie odbierany jako obraz o lpeszej palstyce, podbnie jest też
    z aparatami FF w stosunku do APS-C czy 3/4.

    ty jesteś chyba technicznym trolem, prawda?

  • 60. Data: 2009-02-24 21:40:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:
> [...]
    > wycinać, to masz dużo więcej detali niż z małej matrycy. Wyższe
    > użyteczne czułości pozwalają wówczas skrócić czas, a to pożyteczna

    co z tego jak ci obiektyw nie przeniesie tylu szczegółów.

    efakt będzie taki sam jak crop z 12 Mpx i przeskalowani :)