  • 41. Data: 2009-02-24 19:12:01
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-24 17:52:53 +0100, "Przemek Lipski"
    <W...@w...epf.pl> said:

    > Nie zawsze się da. Zwłaszcza jak fotografujesz ptaka w locie ;]

    Przy ptaszku w locie dość istotna jest ogniskowa, a tą znacznie taniej
    (lub lepszą ognikową w stosunku do pieniędzy) dostaniesz w APS-C, niż
    FF. Oczywiście jak ktoś ma ze 20-30k zł na stosowny obiektyw, to
    przestaje być problemem.

    de Fresz

  • 42. Data: 2009-02-24 19:14:48
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 24 Feb 2009 18:23:30 +0000, "Paweł W."

    >Moc procesora można wypożyczyć i chyba jest to najsensowniejsze
    >wykorzystanie energii idącej w gwizdek.

    Energia nie idzie w gwizdek, bo współczesne procesory skalują pobór
    mocy zależnie od obciążenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 43. Data: 2009-02-24 19:24:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Canon 5DmII ma matrycę 22Mpix, pod względem upakowania jest zbliżony do
    > Canona 350D. Jakby wyciąć z 5DmII cropa 1,6 to mamy prawie 350D. Mi się
    > jednak wydaje, że jakość obrazu i poziom szumów w nowszym Canonie jest na
    > plus 5D i nowej matrycy.

    Ale to jedynie wielkość pikseli jest zbliżona, a nie technologia. CMOS
    CMOSowi nie równy.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 44. Data: 2009-02-24 19:26:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Tue, 24 Feb 2009 18:23:30 +0000, "Paweł W."

    > Energia nie idzie w gwizdek, bo współczesne procesory skalują pobór
    > mocy zależnie od obciążenia.

    Ale robią to tak sobie. Niby mogę moc ustalić co do jednego procenta,
    ale dzięki temu komputer pracuje jedynie 15minut dłużej na bateriach
    (mówimy o różnicy 100% vs. 40%). No i pracować się nie da. Muszę jeszcze
    znacznie ściemnić ekran i ten czas się wydłuża o pół godziny do 45min w
    stosunku do czasu pracy na pełnej mocy i z jasnym monitorem. :/

  • 45. Data: 2009-02-24 19:37:57
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to jedynie wielkość pikseli jest zbliżona, a nie technologia. CMOS
    > CMOSowi nie równy.

    Otóż to :)

    Pozdrawiam Przemek

  • 46. Data: 2009-02-24 19:38:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Wszystko jeszcze pod warunkiem że 24Mpix to dwa razy tyle co 12Mpix, a
    > tak to już raczej niekoniecznie musi być, bo optyka, filtry i takie
    > tam.

    no i tu jest pies pogrzebany.

    aby wyzyskać sensownie 24Mpx co do pixela trzeba mieć odpowiednio dobre
    obiektywy.

    jest jednak inna opcja. Plastyka obrazu.teoretycznie reskalowanie z 24Mpx do
    mniejszej rozdzielczości powinno dać w niektórych wypadkach lepszy obraz
    (bardziej plastyczny) niż obraz z mniejszej rozdziałki.

  • 47. Data: 2009-02-24 19:39:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kokos wrote:

    > a jak sie masz nauczyc dobrze kadrowac skoro robisz wielka fote na
    > szerokim kacie potem wycinasz kilka zdjatek????
    > lepiej kupic sobie 24 mPix i pstrykac niz sie uczyc prawda? lenistwo
    > poza tym wyobraz sobie ze jest takie cos jak perspektywa, któa zostaje
    > zaburzona przy wycinaniu z jednego zdjecia kilku zdjec

    keeee?

  • 48. Data: 2009-02-24 19:41:16
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiście jak ktoś ma ze 20-30k zł na stosowny obiektyw, to przestaje być

    W matrycy FF z 22/24 Mpix masz spory zapas, by spobie wyciąć tego ptaszka i
    mieć de facto matryce z cropem. Ale jeżeli nie musizs nic wycinać, to masz
    dużo więcej detali niż z małej matrycy. Wyższe użyteczne czułości pozwalają
    wówczas skrócić czas, a to pożyteczna sprawa...

    Pozdrawiam Przemek

  • 49. Data: 2009-02-24 19:41:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > jest jednak inna opcja. Plastyka obrazu.teoretycznie reskalowanie z 24Mpx do
    > mniejszej rozdzielczości powinno dać w niektórych wypadkach lepszy obraz
    > (bardziej plastyczny) niż obraz z mniejszej rozdziałki.

    Muszę to sobie dopisać do znalezionych definicji mitycznej "plastyki".

  • 50. Data: 2009-02-24 19:52:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <go1ibp$16u$1@news.onet.pl>,
    Marek Dyjor nabazgrał:
    > no i tu jest pies pogrzebany.
    >
    > aby wyzyskać sensownie 24Mpx co do pixela trzeba mieć odpowiednio dobre
    > obiektywy.

    A może by tak wrócić do sytuacji sprzed cyfry, kiedy to obiektyw
    był wąskim gardłem? Kiedy to można usunąć ten paskudny filtr sprzed
    matrycy i mieć w końcu ostro? Przy czym chyba tak dużo już nie brakuje,
    dla pełnej klatki będzie potrzebne circa 35 mpx... Albo 80 mpx, nie
    pamiętam tych wartości a nie chce mi się szukać ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )