  • 61. Data: 2009-02-24 21:47:28
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > plastyka to nie jest termin naukowy ciem... tylko takie pojecie
    > wytrych. Opisujące całkokształt odwzorowania obrazu, subiektywne pojęcie.

    Czyli tym bardziej nie można twierdzić, że jakiś obiektyw ma lepszą
    plastykę od innego, skoro to kwestia gustu. Należy mówić - mi bardziej
    odpowiada plastyka tego obiektywu niż tamtego. :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 62. Data: 2009-02-24 21:53:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > To sie robi przed klicknieciem.

    Ale przed klicknięciem to profi robią.
    Wniosek: 24++Mpix jest potrzebne dla lamerów, podobnie
    jak RAW (do czego już dawno doszedłem, czytając opinie
    na grupie ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2009-02-24 22:02:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Arkadiusz Stopa wrote:

    > Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To już lepiej kupić 12-milionowy korpus z matrycą APS-c, piksele
    > ma mniejsze, dzięki czemu zoooom będzie większy...
    >
    > ;)

    Czekajcie, ale dlaczego usiłujecie (Ty i Michał) nie zauważyć że
    poprzednik życzy sobie "zapasu na kadrowanie"?
    Nie chodzi o "cyfrowy zoom", lecz "cyfrowy zoom w komputerze",
    a to już znacznie pozyteczniejsza rzecz.

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2009-02-24 22:09:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Marek Dyjor wrote:

    > o widzisz to jest miejsce gdzie widać te różnice, drobne pixelowe szczegóły
    > które lubią sie artefaktować podczas konwersji bayerowskiej.

    Ale to prowadzi właśnie w tę stronę że lepiej jest mieć 24 Mpix
    i zrobić z tego 6 Mpix, a w ostateczności zrobić 12 Mpix i wyciąć
    potrzebne 6 Mpix, niż mieć 6 Mpix i do widzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2009-02-24 22:13:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Czyli tym bardziej nie można twierdzić, że jakiś obiektyw ma lepszą
    > plastykę od innego, skoro to kwestia gustu. Należy mówić - mi bardziej
    > odpowiada plastyka tego obiektywu niż tamtego. :)

    wiesz jeśli kilku fotografów twierdzi że dany obiektyw ma ładną plastykę to
    wtedy zakładamy że tak jest :)

  • 66. Data: 2009-02-24 22:19:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > wiesz jeśli kilku fotografów twierdzi że dany obiektyw ma ładną plastykę
    > to wtedy zakładamy że tak jest :)

    I prawie wszystkim, jeśli nie wszystkim nie podoba się bokeh z
    obiektywów lustrzanych :P
    To też zależy od kręgu kulturowego, w którym ci fotografowie żyją.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 67. Data: 2009-02-24 22:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Kokos wrote:

    > lepiej kupic sobie 24 mPix i pstrykac niz sie uczyc prawda?
    > lenistwo

    "Tak powstają wynalazki" :| Z lenistwa.
    (kto to powiedział, bo nie pamiętam? Może tylko "wszyscy mówią",
    ale to raczej prawda :>)

    > poza tym wyobraz sobie ze jest takie cos jak perspektywa, któa zostaje
    > zaburzona przy wycinaniu z jednego zdjecia kilku zdjec

    O właśnie, mniej drastycznie ujmę to co napisał michqq - popatrz, właśnie
    odkryłeś możliwość zastosowania takiego rozwiązania zamiast obiektywu
    z shiftem :>
    Wynalazek jak nic ;)
    BTW:
    Ile kosztuje najtańszy model shift&tilt? (zgoda, tilta nie będzie :])

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2009-02-24 22:21:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Henry(k) wrote:

    > 24Mpix do 10Mpix to tylko 1,5x więcej liniowo.

    Wniosek: 24 Mpix w zasadzie mało komu potrzebne, zgodnie
    z tematem. Bardziej by się przydało ~60 Mpix!
    Dobrze mi wychodzi? ;)

    > Pozdrawiam,

    Wzajemnie :)
    Gotfryd

  • 69. Data: 2009-02-24 22:39:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek Dyjor:

    > wiesz jeśli kilku fotografów twierdzi że dany obiektyw ma ładną plastykę to
    > wtedy zakładamy że tak jest :)

    To niech zdefiniują co to jest ta plastyka, bo nigdzie poza polskimi forami
    o fotografii nie spotyka się tego terminu.
    "Plastyka" to takie coś czym mozna się puszyć, bo nie trzeba tego określać,
    tylko można powiedzieć "co z tego, skoro mój ma lepszą plastykę i spadaj".
    Nie ma czegoś takiego jak plastyka. Jest bokeh, mikroszczegóły, kontrast
    lokalny, odwzorowanie kolorów, a nie plastyka (zresztą owi "plastycy"
    stosują ten termin właśnie jako dodatek do powyższych, żeby móc się wybronić
    w przypadku kiedy wszystko inne jest do dupy).
    Najlepsze jest "polećcie jakiś obiektyw, żeby miał ładny bokeh, był ostry i
    z dobrą plastyką". Nie wiadomo o co chodzi, ale jak brzmi!!!

  • 70. Data: 2009-02-24 23:18:44
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > W matrycy FF z 22/24 Mpix masz spory zapas

    Rozdzielczość obiektywu limituje takie zabawy.

    --
    f1969