    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Date: Sun, 23 Jan 2011 16:14:31 +0100

    On 2011-01-22 18:57, badworm wrote:
    > Mam lampę Sunpaka 5000AF w wersji dla Canona i używam jej z Pentaksem.

    Sunpaki są też do sony.
    A ten co masz do podpięcia przy pomocy kostki.

    > Na porządną systemową lampę mnie nie stać, szajsu zwanego Tumaksem nie
    > miałem zamiaru kupować a ta spisuje się wręcz rewelacyjnie, szczególnie
    > biorąc pod uwagę jej cenę (300-400 zł). Ma sporą moc, głowicę obracaną w
    > dwóch osiach, zoom, fotocelę, tryb stroboskopowy i bardzo ładnie
    > działającą automatykę.

    Za 400zł w sony można kupić 5400hs, czyli starszą minoltową lampę, która
    dzisiaj działa tylko z swoją automatyką (jest niekompatybilna mimo stopki).
    Jako bonus - przerobienie tej lampy na działającą z aparatem to koszt
    kilkunastu złotych i kilka minut z lutownicą - na sourceforge jest projekt
    i gotowy kod do zaprogramowania by to obsługiwał. Dostajesz wtedy bardzo
    małym kosztem bardzo mocną lampę z całkiem fajnymi opcjami.

> [...]
    > poprzednim aparatem używałem Nissina 350T ale zrezygnowałem z niego bo
    > nie chciałem podawać wysokiego napięcia na stopkę a nie za bardzo chciał
    > się dać przerobić. Ten Sunpak występuje co prawda też w wersji dla
    > Pentaksa ale nigdy jeszcze nie widziałem jej w obiegu wtórnym. Posiadana
    > przeze mnie wersja dla Canona nie komunikuje się z cyfrowymi
    > lustrzankami i był to powód sprzedaży jej przez poprzedniego
    > właściciela. Gdyby nie trafił się ten Sunpak to zapewne kupiłbym
    > jakiegoś starszego Nikona - mają bardzo dobre opinie. Wyzwalanie zawsze

    No widzisz, a w sony/minolcie mógłbyś kupić starsze lampki i przerabiać je
    na w pełni działające. Wyszłoby Cię jeszcze taniej i miałbyś niemalże te
    opcje, które oferują najnowsze modele z deko gorszą specyfikacją (pobór
    prądu, czas ładowania i takie tam, moce akurat są zbliżone).

    ef023db.jpg
    pg
    > Właśnie to miałem na myśli pisząc o stopce i przejściówce. Dokładanie
    > dodatkowego 'klocka' odsuwa jakby nie było dosyć ciężką lampę od aparatu
    > i IMO bardziej naraża którąś stopkę na uszkodzenie.

    Przejściówki, które widziałem (te oryginalne) są bardzo mocne, więc się o
    to bym nie martwił. Chińszczyzna daje gorsze wrażenie, ale też nie ma co
    narzekać jak za te ceny. Przypadki które podałem Ci były takimi, których
    nic nie ochroni, tzn. normalnie się nie urywa nic, a jak ktoś złapie Ci za
    lampę i pociągnie, albo dostaniesz piłką w aparat to i tak to nie wytrzyma.

    > Choć obrazek z
    > zepsutą kadyszką zdaje się sugerować, że jednak patent Sonego jest
    > lepszy, o ile korpus aparatu nie jest w tym miejscu metalowy :)

    Z relacji wypadkowych wynika, że w 95% przypadków idzie mocowanie od lampy
    i to jest wskazane bardziej niż uszkodzenie droższego korpusu. W takiej
    58am jest przy stopce specjalnie zamontowane gniazdo tak, by to ono
    puściło, a wymiana jest banalna.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564