  • Data: 2011-01-25 00:15:04
    Temat: Re: Dlaczego narzekaj? na Sony Alpha A... ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-24 07:29, Marek Wyszomirski wrote:
    > Fakt, masz rację - głównym celem był wizjer optyczny (obok możliwości
    > podglądu na ekraniku LCD - podobnie jak w typowych kompaktach cyfrowych).
    > Jak był w tych aparatach zrealizowany AF - nie wiem. Bardzo parwdopodobne,
    > ze tak jak w kompaktach - przy tak małych rozmiarach matrycy i związanym z
    > tym małym polu krycia obiektywu zrealizowanie AF fazowego mogło być dość
    > trudne.

    Podejrzewam, że był jak wszędzie indziej kontrastowy z całymi
    niedogodnościami i wtedy to niestety opóźnieniami. Rozwiązanie jak widać
    nie przyjęło się, większość aparatów zdecydowanie powstawało z wizjerem z
    paralaksą lub te lepsze z EVF. Wszystkie te rozwiązania są z swoimi wadami
    i wciąż daleko im do normalności wyznaczanej przez stary dobry 35mm.
    Niestety wciąż jest to niedoścignione, z wyłączeniem może kilku
    pełnoklatkowych aparatów. EVF ma szansę to zmienić jeśli realnie zacznie
    się rozwijać, a tę szansę dały mu nagle EVIL-e oraz teraz SLT jeszcze, bo
    wypaśnych i wielkich hybryd już chwilkę nie ma.

    > Jak widać nieruchome lustro może służyć do różnych celów:-)

    Zgadza się, ale zaczepiamy trochę o kategoryzację sprzętu. Istotnie można
    wymienić dwa momenty podczas robienia zdjęć:
    + kadrowanie
    + naświetlanie
    W tym pierwszym ważne jest jak działa AF oraz w jaki sposób widzimy obraz,
    bo aparat który nie daje tej opcji dzisiaj nie byłby zbyt popularny.
    Im mniejsza matryca tym mniej światła, a to zawsze oznaczało problemy, ale
    to już kwestia skali. Wyżej pisałem że sony wprowadziło realnie nowy typ
    aparatu, czysto optymalizowany pod video i jest to raczej dobry krok.
    Gdyby wyszło lustro pełnoklatkowe z tym, z możliwością podnoszenia tego
    półprzepuszczacza, z bardzo dobrym EVF (np. FullHD), no i bez jakichś
    wielkich opóźnień to pewnie bym to kupił. Póki co wolę tradycyjne
    konstrukcje.

    A tak w ogóle to zauważyłem jedną fajną sprawę w SLT, niby nic wielkiego,
    ale cieszy. Otóż w końcu wizjer nie jest tak przytulony do LCD. Nic nie
    stoi na przeszkodzi by go podnosić w górę w jakimś modelu kiedyś. Dlatego
    EVF mają przyszłość. Dają niesamowite możliwości i pozwalają uciec od
    kilku ograniczeń. Niech się to tylko rozwinie porządnie. W końcu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564