  • Data: 2011-01-23 15:03:15
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-23 11:00, "Paweł W." wrote:
    > Niewielkie.

    Ale wystarczające na początek.
    Który inny obiektyw AF daje jakieś rozsądne możliwości za 200zł?

    > Przy wybieraniu obiektywu, który miałby opcję makro, patrz na maksymalną
    > skalę powiększenia np.1:2,3 jaki daje Sigma 17-70/2.8-4.5(jest też nowa
    > wersja ze światłem 2.8-4.0) i ostrzy od 1cm nawet na maksymalnej
    > ogniskowej, ale przecież nie o to chodzi, żeby pszczołę przydusić przednią
    > soczewką, tak więc do makro najlepszy będzie obiektyw manualny 135mm +
    > pierścienie pośrednie. Da ci to skalę odwzorowania nawet większą niż 1:1 i
    > to z sensownej odległości kilkudziesięciu centymetrów(teraz mówię z
    > pamięci, bo dawno nie zakładałem takiego zestawu). Drugą zaletą jest niska
> [...]

    Jak dla amatora i na początek kit wystarcza (w każdym systemie), dopiero
    potem można szukać czegoś dopasowanego bardziej. Bez sensu zaczynać wprost
    od 1:1 i obiektywu w cenie wyższej niż sam aparat. Nie każdy nawet tego
    1:1 wykorzysta rozsądnie.
    W sony jest tanie 30/2.8 z 1:1 za jakieś 800zł, ale to i tak spory wydatek
    jak na początek, a kit jest wiele tańszy i uniwersalniejszy.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564