eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 7 May 2024 14:08:48 -0000 (UTC)

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Bo nie smrodzi?

    Nie, nie dlatego.

    - niski zasięg (szczególnie zimą)

    - nie mam gdzie go ładować (nie mam garażu z prądem)

    - ładowanie na stacji trwa za długo

    - baterie mają ograniczoną żywotność

    - mam określony budżet na samochód i nie będę wydawał więcej w imię
    ideologii (chyba, że będę miał z tego korzyści uzasadniające wydatek)

    Jak będę miał nadmiar pieniędzy i kaprys, żeby wydać je na walkę ze
    zmianami klimatycznymi, to to zrobię. Nie mam.

    Jak jadę na drugi koniec Polski to nie mam zamiaru planować postojów
    według dostępności ładowarek i zastanawiać się, jaka będzie do nich
    kolejka. Chcę zjechać na stację, zatankować w trzy minuty (lub dziesięć,
    jak będzie kolejka do dystrybutorów), i jechać dalej. Chcę móc zrobić
    sobie dłuższy postój wtedy, kiedy mam na to czas i ochotę, a nie wtedy,
    kiedy wymusza to na mnie gorsza pod tym względem technologia.

    Oczywiście, że zalety też są. Np. hamowanie odzyskowe. Jedziesz sobie,
    zapala się czerwone, musisz nagle hamować (bo liczniki przed światłami są
    "be", za trudno zrobić), i w ICE twoje pieniądze ulatują wtedy w postaci
    ciepła. Podobnie wypalanie paliwa (czyli pieniędzy) stojąc w korku.
    Nigdzie nie mówię, że ICE mają same zalety, a BEV same wady. To byłby taki
    sam fanatyzm, jak ten prezentowany przez fanatyków BEV, ignorujących
    zalety ICE.

    > Dobrze, ale to Ty rurę wydechową skieruj do kabiny swojego smroda a nie
    > na innych. Skoro sądzisz, że smrodzenie jest rozsądne to tak zrób.

    W obecnej rzeczywistości jest to mniejsze zło. Jak ty uważasz inaczej, to
    jeździj sobie elektrykiem. Może dla twoich potrzeb jest akurat OK. Dla
    moich nie jest i żadne manpulacje, wjazdy na sumienie ani inne erystyczne
    zagrywki tego nie zmienią.

    --
    Kawal dla studentow zdajacych sesje (moze znany, nie wiem):
    Wchodzi student na egzamin do profesora. Otwiera walizke, wyciaga trzy