-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Dlaczego diesel kręci się wolniej niźli benzyna?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q7i46p$fc$1@node1.news.atman.pl>
<5c9cee4a$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Date: Thu, 28 Mar 2019 19:37:59 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5c9cee4a$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <5c9d148a$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.212
X-Trace: 1553798282 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 503 89.64.51.212:53489
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2653183
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-03-28 o 16:54, nadir pisze:
> W dniu 2019-03-28 o 10:30, robot pisze:
>> Dlaczego silniki o zapłonie samoczynnym kręcą się wolniej, niż o
>> zapłonie iskrowym?
>
> Żeby doszło do samozapłonu w silniku wysokoprężnym potrzebny jest czas,
> nie pamiętam już dokładnie ale powiedzmy, że minimum 100us. Po tym jest
> jeszcze czas na spalenie całej mieszanki, który też trwa jakiś czas.
> W przypadku benzyny iskra może być wyzwolona w "dowolnym" momencie,
Ale wtrysk oleju napędowego również.
Co więcej - o ile iskrę da się odpalić w zasadzie tylko raz na suw
pracy, to ropę można (i się to robi) do cylindra wtryskiwać kilkukrotnie.
> a i
> sam czas zapłonu mieszanki jest o rząd wielkości krótszy, czyli 10us.
To wydaje się załatwiać kąt wyprzedzenia wtrysku bądź zapłonu.
> Szybsze i częstsze wtryskiwanie oleju napędowego do cylindra nic nie da,
> bo albo nie zdąży dojść co samozapłonu albo całe paliwo się nie dopali.
Ja tu widzę jeszcze jedno zjawisko.
Generalnie przy wysokich prędkościach obrotowych cylinder ma coraz
gorsze napełnianie - bo zawory krócej otwarte, a prędkość tłoka w suwie
ssania rośnie.
A to oznacza coraz mniejsze ciśnienie na początku suwu pracy - tak
bardzo potrzebne dieslowi do zapłonu (i dzięki któremu uzyskuje wysoką
sprawność).
Podczas gdy silnik o zapłonie iskrowym nie ma takiego problemu - zapłon
nastąpi niezależnie od stopnia napełnienia cylindra, byle AFR się zgadzało.
I dlatego silniki benzynowe lubią wysokie obroty, bo co prawda słabsze
napełnianie cylindra generuje mniejszy moment obrotowy, ale dzięki temu
że dzieje się to częściej - silnik daje w efekcie wysoką moc.
--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online:
http://powertorque.cba.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.19 20:15 Adam
- 28.03.19 20:31 Zenek Kapelinder
- 28.03.19 21:26 nadir
- 28.03.19 22:20 ToMasz
- 28.03.19 22:39 J.F.
- 29.03.19 09:09 Mirek Ptak
- 29.03.19 09:11 Mirek Ptak
- 29.03.19 09:19 J.F.
- 29.03.19 09:54 robot
- 29.03.19 10:10 Mirek Ptak
- 29.03.19 10:44 yabba
- 29.03.19 11:34 robot
- 29.03.19 11:43 J.F.
- 29.03.19 11:53 robot
- 29.03.19 13:17 viktorius
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=