    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego ciężarówki maja ograniczenie prędkości?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 17 Aug 2016 16:43:38 +0200

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 15:20:26 +0200, Shrek napisał(a):
    > Ale nie tak mocne, żeby ABS załączał się przy 220.

    Nie probowalem. Ale znam takich, co bez ABS opony zdarli z jednej
    strony, 220 nie bylo, ale troche byc musialo.

    > <yślisz, że jak masz 7 do setki, to z dodatkowymi trzem osobami, bagażem
    > i pełnym zbiornikiem też będziesz miał 7sekund?

    Mysle, ze jak bede mial 200KM i ruszal z piskiem opon, to z trzema
    osobami wiecej tez bede ruszal z piskiem opon.
    Do setki upieral sie nie bede, ale jak myslisz, co bedzie z czasem
    0-40 ?

    W hamulcach ta sama zasada. Jak z jedna osoba depne za mocno, to sie
    tylko ABS wlaczy. Wiec zapas sily jest.

    > Oj czy napewno?

    Teoretycznie tak. W praktyce - moze kiedys sprawdze ...

    > Założyłem że hamulce swoje zrobią. IMHO wtedy opona nie da rady.

    Pardon - widze opona, a przeczytalem "pompa".

    Z ABS opona powinna wytrzymac.
    W sumie - sily te same, co przy ostrym hamowaniu z 50km/h.

    Bez ABS latwo zedrzec z jednej strony.

    J.