  • 51. Data: 2011-07-13 21:13:56
    Temat: Re: Dlaczego R6 to AA?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > 1) Szukam srebrowej a pani mi wciska alkaliczną. Wolę żadsze wymiany.
    rzadsze a nie "żadsze" - teraz mi się to rzuciło w oczy.

  • 52. Data: 2011-07-13 22:06:53
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Artur Miller <b...@m...com> napisał(a):

    > ale wiesz co mówisz, czy mówisz co wiesz ?

    Nie znam punto2 ale podpowiada mi to zdrowy rozsądek i wiara w inteligencję i
    oszczędność konstruktorów samochodowej elektroniki.
    Nie sądzę, by konstruktorzy komputerka do punto2 nie przewidzieli możliwości
    przestawienia jednostek.
    Teoretycznie istnieje jednostka zużycia paliwa " km / l" ale nie udało mi się
    dowiedzieć, czy w jakimś kraju jest stosowana.
    Może to punto właśnie z takiego dziwnego kraju przyjechało i nikt nie próbował
    zmienić.
    Znalazłem stronę z przelicznikami, w jakimś dziwnym "polskawym" języku:
    http://pl.bestconverter.org/unitconverter_Fuel_Consu
    mption.php?id=2

    Możliwe jest, oczywiście, że włoscy (?) konstruktorzy akurat nie grzeszyli
    zdrowym rozsądkiem - może uda mi się zajrzeć do jakichś punto2 i przepytać
    właścicieli, zajrzeć do instrukcji.

  • 53. Data: 2011-07-13 22:22:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 21:11:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Wciąż nie mogę zrozumieć, jak można czuć te pieprzone fahrenheity.
    >Zwłaszcza gdy się mieszka w kraju, gdzie zamarza woda.

    Normalnie - mieszkasz tam od dziecka to wiesz ze woda zamarza w 32F,
    0F to duzy mroz, 100F nieznosny upal, a 68 to przyjemna temperatura
    pokojowa.

    Potem cie jeszcze tatus nauczy ze woda wrze w 212F i papier zapala w
    459 i juz mozesz brylowac.

    J.

  • 54. Data: 2011-07-13 22:28:53
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 15:16:42 +0000 (UTC) Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >A po przeliczeniu ma kW wszystko staje się jasne? Ze znajomości mocy
    >silnika (w samochodzie) w ogóle trudno cokolwiek wnioskować wprost
    >o jakichś innych mierzalnych parametrach.

    Nie szkodzi, ale mam chociaż wyobrażenie jaka to moc "elektryczna", a
    te kunie to mi nic nie mówią.

    >A konie, to chociaż tradycja.

    Może i tak, ale ja się nigdy jakoś aż tak motoryzacją nie
    interesowałem żeby mieć w nich rozeznanie.

  • 55. Data: 2011-07-13 22:34:32
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 20:40:25 +0200 Maciek <m...@p...com> napisał:

    >Niech będzie ale to było właśnie u nas przyjęte i stosowane już w PRLu.

    No ale co w tym dziwnego? To że był PRL nie musiało oznaczać że
    byliśmy zupełnie na bakier z normalizacją. Nie wiązałbym tego z
    PRLem...

    Nie wiem czy wtedy też (pewnie też), ale:

    IEC Member countries include:
    [...]
    Poland
    [...]

    http://en.wikipedia.org/wiki/International_Electrote
    chnical_Commission

  • 56. Data: 2011-07-13 22:55:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Może i tak, ale ja się nigdy jakoś aż tak motoryzacją nie
    > interesowałem żeby mieć w nich rozeznanie.

    Jak ktoś się nie interesuje astronomią, to nie musi wiedzieć, że do
    Słońca jest 150 milionów kilometrów. Ale jeśli wie, że tak się
    definiuje jednostkę astronomiczną, to tą miarą najlepiej mu opisać
    Układ Słoneczny. Dalsze odległości podaje się w latach świetlnych,
    i nie ma znaczenia, że mało kto pamięta, ile to jest w jednostkach SI.

    Z tym bydlątkiem parowym jest tak samo, nie ma potrzeby zamieniać ich
    na kilowaty. Butelek wina również na litry nie przeliczam (a zdaje się,
    że proporcje podobne).

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2011-07-13 23:01:35
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Wmak <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > oszczędność konstruktorów samochodowej elektroniki.
    > Nie sądzę, by konstruktorzy komputerka do punto2 nie przewidzieli możliwości

    Pogooglałem nieco i widzę, że przeszacowałem inteligencję fiatowskich
    inżynierów.
    Wszyscy dyskutanci na forach fiata piszą o km/l w punto2, ponoć dopiero po FL
    komputerek zaczął po polsku pokazywać l/100km.

    Z ciekawości przepytam znajomą, od 30 lat we Włoszech, jak tam zwyczajowo
    podają zużycie paliwa.

  • 58. Data: 2011-07-13 23:05:59
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 13 Jul 2011 22:32:58 +0200 J.F. <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Ciekawe czy 22 to mm, czy jakis imperialno-amerykanski system
    >rozmiarow :-)

    Po prostu takie oznaczenie IEC (nie zapominaj że 6F22, 6LR61 to
    europejskie oznaczenia, więc Hameryki bym tu nie mieszał). A dlaczego
    LR61? A dlaczego R12/LR12 (w 3(L)R12)? A dlaczego LR44? Jakiś pewnie
    kolejny numer, niekoniecznie związany z jakimkolwiek rozmiarem czy
    parametrem ogniwa.

    >a w srodku moze byc 6LR61 http://en.wikipedia.org/wiki/6F22

    6F22 - cynkowo węglowa, 6LR61 - alkaliczna

  • 59. Data: 2011-07-13 23:07:17
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-14 01:01, Wmak pisze:

> [...]
    > komputerek zaczął po polsku pokazywać l/100km.
    >
    > Z ciekawości przepytam znajomą, od 30 lat we Włoszech, jak tam zwyczajowo

    Zdaje się, że na zachodzie Europy stosują wskaźnik km/litr. Na pewno tak
    jest w Holandii.

    MD

  • 60. Data: 2011-07-14 01:06:34
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 07/13/2011 06:22 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > pokojowa.
    > Potem cie jeszcze tatus nauczy ze woda wrze w 212F i papier zapala w

    Chyba się z tym urodzić, bo ja mając ponad 10 lat styczności z
    farenhajtami zdołałem się nauczyć tyle, że poniżej 75F jest mi za zimno
    a powyżej 80F zaczyna być za ciepło. Natomiast na codzień prowadzę
    prywatną kampanię na rzecz metrycyzacji Ameryki i posługuję się
    celsjuszami:)

    Ale i hamerykancom też chyba trudno zrozumieć skąd się wzięły
    Farenheity, bo wymyślają historyjki o gorączce Pani Farenheit i jak to
    Pan Farenheit wystawiwszy nosa przez okno stwierdził że zimniej to za
    cholerę nie będzie :)

    pzdr.
    j.