  • Data: 2013-09-30 17:13:00
    Temat: Re: Dla tych, ktorzy chca malo pikseli, a duzo dynamiki...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-30 16:33, Paweł Pawłowicz pisze:
    > O to mi właśnie chodzi. Do wydruku na papierze trzeba by albo
    > skompresować zakres tonalny, i wtedy będzie mdło i płasko, albo odciąć
    > cienie lub/i światła, ale wtedy po co takie "sophistic" urządzenie, albo
    > "wrzucić krzywą wyładniającą", a tu ocieramy się o "HDR hole".

    Pod warunkiem, że robi się to kiepsko. Dobre przeniesienie zdjęcia na
    papier to zwykle bardzo silnie wygięte ''S'', z kolankiem nisko, wysoko
    i dość liniowym środkiem. Wtedy i chmurki mają strukturę, i kora drzew,
    a całość w równowadze się trzyma.

    > Jest jeszcze jeden problem": ile bitów daje ta zabawka? Czy po wycięciu
    > interesującego nas zakresu tonalnego nie wyjdzie "piękna" izohelia?

    Problem z bitami nie jest tak oczywisty, bo na idealną całość
    (teoretyczną) narzucony jest szum, który pozornie (ale z dobrym
    skutkiem) powiększa rozdzielczość tonalną. Zresztą doszumianie to metoda
    prastara (tzn. brana z początku techniki cyfrowej), uąywana z
    powodzeniem w grafice, dźwięku i wszędzie tam, gdzie chce się cyframi
    udawać naturę.
    Sam, zwłaszcza dawniej, często doszumiałem lekko zdjęcia uprzednio
    zadawszy im softwarowy filtr aa. Szczegółw nie ubywało specjalnie, za
    to całość robiła wrażenie bardziej... ludzkiego.

    --
    pozdrawia Adam
    /mnie wkurza, że się poszewka odposzewia od jaśka kiedy chce/