-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: anacron <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
Date: Tue, 09 Jul 2013 02:16:01 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 73
Message-ID: <krfkns$era$1@news.task.gda.pl>
References: <krf3pv$6ja$1@news.task.gda.pl>
<16ja624muz5lh.1s3zltbkcr94k$.dlg@40tude.net>
<krf7hb$g55$1@news.task.gda.pl>
<1xp3qtc4j0t66$.1bf63l3chnth1.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1373328956 15210 77.91.19.70 (9 Jul 2013 00:15:56 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jul 2013 00:15:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130623
Thunderbird/17.0.7
In-Reply-To: <1xp3qtc4j0t66$.1bf63l3chnth1.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497727
[ ukryj nagłówki ]W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:
>> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
>> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
>
> box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
> Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
> jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
> zakresach. itp. itd.
Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.
>>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
>>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
>>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
>>> każdej modyfikacji silnika.
>>
>> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
>> bo było mierzone.
>
> No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.
To widzisz jak ja się na tym znam. :)
>>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
>>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
>>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
>>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
>>
>> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
>> usunąć.
>
> Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.
Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
KIA Cee'd/Venga
> Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
> kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.
Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
myślał, że ten typ tak ma.
> Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
> innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
>
>> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
>> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
>
> To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
> zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.
Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.
Np.
http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
rdi-hesitation-when-accelerating.html
lub
http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
wer-acceleration-problem_topic13587.html
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.13 08:53 Robson
- 09.07.13 10:19 anacron
- 09.07.13 11:49 Jakub Witkowski
- 09.07.13 11:51 Jakub Witkowski
- 09.07.13 18:15 anacron
- 09.07.13 18:16 anacron
- 10.07.13 00:03 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?