eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Digital Powerbox] większa moc, mniejsze spalanie - potwierdzone!
    Date: Tue, 09 Jul 2013 02:16:01 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 73
    Message-ID: <krfkns$era$1@news.task.gda.pl>
    References: <krf3pv$6ja$1@news.task.gda.pl>
    <16ja624muz5lh.1s3zltbkcr94k$.dlg@40tude.net>
    <krf7hb$g55$1@news.task.gda.pl>
    <1xp3qtc4j0t66$.1bf63l3chnth1.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1373328956 15210 77.91.19.70 (9 Jul 2013 00:15:56 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Jul 2013 00:15:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130623
    Thunderbird/17.0.7
    In-Reply-To: <1xp3qtc4j0t66$.1bf63l3chnth1.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497727
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.07.2013 23:02, Tomasz Pyra pisze:

    >> Ciśnienie wtrysku tylko i to delikatnie (w granicach dopuszczonych przez
    >> producenta). stąd tylko wzrost mocy o 6,8% (jak widać bez szaleństw).
    >
    > box to urządzenie elektroniczne, ciśnienie wtrysku to parametr fizyczny.
    > Chodzi o to w jaki sposób ten box modyfikuje, który dokładnie parametr i w
    > jaki sposób, czy w całym zakresie obrotów i obciążeń, czy w jakiś
    > zakresach. itp. itd.

    Przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu nie robi nic, wykres się pokrywa
    z nominałem. Na tym wykresie też widzisz, że na końcu wykresy pokrywają
    się, w 100% nie przekracza maksymalnych ciśnień przewidzianych przez
    producenta wtrysków. Generalnie, żaden parametr ponoć (ja się nie znam)
    nie przekracza wartości granicznych przewidzianych przez producentów.

    >>> Mógłbyś też pokazać wyniki pomiarów temperatury spalin, lambdy i ciśnienia
    >>> w kolektorze dolotowym? Masz je na pewno, bo nie wierzę żebyś pozwolił
    >>> grzebać w silniku komuś kto nie wykonał tych podstawowych pomiarów przy
    >>> każdej modyfikacji silnika.
    >>
    >> Leżą na komputerze w warsztacie, nie zgrywałem, ale przy okazji zgram,
    >> bo było mierzone.
    >
    > No to są bardziej istotne wykresy niż sama moc.

    To widzisz jak ja się na tym znam. :)

    >>> Bo tak po prawdzie to w takim Hyundaiu siedzą całkiem kumaci goście,
    >>> których dział marketingu by ozłocił gdyby udało im się zbić zużycie paliwa
    >>> o 10% (pomińmy wzrost mocy). Więc tu się warto dobrze zastanowić czy to
    >>> takie aby na pewno bez konsekwencji.
    >>
    >> I zrobili silnik, który łapie laga co jakiś czas i nie potrafią tego
    >> usunąć.
    >
    > Pytanie czy wszystkie egzemplarze łapią tego laga.

    Wszystkie 1,4 CRDI, którymi jeździłem i to zarówno Hyundai i30, jak i
    KIA Cee'd/Venga

    > Bo pewnie nie - kolega jeździ autem z takim silnikiem, nawet go zapytałem
    > kiedyś czy spotkał coś takiego i zaprzeczył.

    Też takiego spotkałem, przejechał się moim (akurat działał dobrze) i
    stwierdził, że jego sztuka w takim razie nigdy nie jeździła dobrze i
    myślał, że ten typ tak ma.

    > Co innego jak fabryka wyprodukowała być może wadliwy egzemplarz, a co
    > innego projektowanie silnika pod konkretne założenia.
    >
    >> Ta tęgie głowy :P Box zrobiony po prawdzie po to, aby tego laga
    >> nie łapał w zakresie od 2 tys. w górę. I póki co nie łapie.
    >
    > To jest zawsze trochę śliska sprawa - naprawianie auta tuningiem bez
    > zdiagnozowania źródłowej przyczyny problemów.

    Problem jest w oprogramowaniu turbiny. W pewnym zakresie temperatur od
    około 18 do 28 stopni turbina potrafi zlagować tak na 2-5s (raz na jakiś
    czas). Innym objawem jest trudność utrzymania auta z równą prędkością
    90km/h na VI biegu w pagórkowatym lekko terenie. Fora KIA i Hynudai w
    Europie puchną od wątków o 1,4 CRDI.

    Np.

    http://www.hyundai-forums.com/234-ix20/145030-ix20-c
    rdi-hesitation-when-accelerating.html

    lub

    http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ceed-14-crdi-po
    wer-acceleration-problem_topic13587.html

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: