eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Data: 2019-01-04 20:03:20
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Fri, 4 Jan 2019 18:11:18 +0000, ddddddddddddd

    > to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    > trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    > mało w mieście.
    > Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    > Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    > wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem

    Miejskie w sensie prędkości. Niech będzie zatem że to jest auto
    podmiejskie. Dojechać czasem 20-50km lokalnymi drogami, czy tam obwodnicami
    do 120/h i potem się potoczyć na EV (ja tak właśnie używam, choć w
    większości ogarniam się na prądzie, w przeciwnym razie skrajnie absurdalnym
    pomysłem byłoby kupowanie plugina).

    Absolutnie nie jest to auto autostradowe do prędkości 120+. Ergo, znośne
    ilości paliwa pali jak jedziesz do 120/h (4-6L). Jak ICE zapnie się
    bezpośrednio na koła to żre prawie jak normalny spaliniak.

    Zatem jak jeździsz dużo po trasach to nie kupuj PHEV, prędzej HEV albo
    wręcz zwykłą turbawkę.

    > może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    > dieslu

    Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
    tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Ja sobie nawet
    boxa dokupiłem żeby mi blokowało uruchamianie ICE jak wiem że mi starczy na
    podróż z samych akumulatorów. Dzięki temu spaliniak nie jedzie jałowo na
    ssaniu bez potrzeby, czy nie pali tylko po to żeby ogrzać kabinę (no,
    naturalnie dodatkowo ładuje wtedy baterie, ale to mi jest zbyteczne skoro
    znacznie tańszego pruntu mi wystarczy).

    > w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
    > przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie

    Nie będzie jeśli się szybciej coś sypnie, jeśli trzeba będzie wdrożyć
    system ochrony turbiny przez załączanie silnika (celem utrzymania
    temperatury na turbo) czy dłuższe "studzenie" co też negatywnie wpłynie na
    zużycie paliwa.

    Zresztą powtarzam, na tę parę mocnych przyśpieszeń PHEV (a nawet HEV) ma
    akumulatory oraz motory elektryczne i nie potrzeba mu turbawki. W czasie
    jak nie wykorzystuje pełnej mocy ICE aku się podładują i znowu będzie
    dostępne "turbo".

    Jedyna przyczyna dla której warto turbawkę zrobić w PHEV, to mniejsza
    pojemność silnika przy zbliżonej mocy, aby właśnie akcyzy nie przekroczyć
    -- tak jak udupił nowy MOL PHEV z wolnossakiem 2.4 170 HP, choć mają
    turbawkę 1.5 160 HP znaną z EclipseCross. Ale z tego co wiem właśnie nie
    chcieli turbo dać w PHEV z wcześniej wymienionych powodów.

    > mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    > podobnej budowie 7. Za cholerę nie wychodzi taniej- przynajmniej nie
    > było taniej jak benzyna była w tej samej cenie co diesel

    Rozmawiamy o PHEV, zatem pisałem o wolnossaku w PHEV. Mnie wychodzi
    2L/100km +2L z pruntu (po przeliczeniu prądu na benzynę po 5zł/L). Przy
    dłuższych trasach samego paliwa spala 4-6L do 120/h a powyżej niewiele
    mniej niż wersja spalinowa.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: