-
Data: 2019-01-04 20:03:20
Temat: Re: Dieselgate
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Fri, 4 Jan 2019 18:11:18 +0000, ddddddddddddd
> to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
> trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
> mało w mieście.
> Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
> Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
> wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
Miejskie w sensie prędkości. Niech będzie zatem że to jest auto
podmiejskie. Dojechać czasem 20-50km lokalnymi drogami, czy tam obwodnicami
do 120/h i potem się potoczyć na EV (ja tak właśnie używam, choć w
większości ogarniam się na prądzie, w przeciwnym razie skrajnie absurdalnym
pomysłem byłoby kupowanie plugina).
Absolutnie nie jest to auto autostradowe do prędkości 120+. Ergo, znośne
ilości paliwa pali jak jedziesz do 120/h (4-6L). Jak ICE zapnie się
bezpośrednio na koła to żre prawie jak normalny spaliniak.
Zatem jak jeździsz dużo po trasach to nie kupuj PHEV, prędzej HEV albo
wręcz zwykłą turbawkę.
> może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
> dieslu
Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Ja sobie nawet
boxa dokupiłem żeby mi blokowało uruchamianie ICE jak wiem że mi starczy na
podróż z samych akumulatorów. Dzięki temu spaliniak nie jedzie jałowo na
ssaniu bez potrzeby, czy nie pali tylko po to żeby ogrzać kabinę (no,
naturalnie dodatkowo ładuje wtedy baterie, ale to mi jest zbyteczne skoro
znacznie tańszego pruntu mi wystarczy).
> w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
> przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie
Nie będzie jeśli się szybciej coś sypnie, jeśli trzeba będzie wdrożyć
system ochrony turbiny przez załączanie silnika (celem utrzymania
temperatury na turbo) czy dłuższe "studzenie" co też negatywnie wpłynie na
zużycie paliwa.
Zresztą powtarzam, na tę parę mocnych przyśpieszeń PHEV (a nawet HEV) ma
akumulatory oraz motory elektryczne i nie potrzeba mu turbawki. W czasie
jak nie wykorzystuje pełnej mocy ICE aku się podładują i znowu będzie
dostępne "turbo".
Jedyna przyczyna dla której warto turbawkę zrobić w PHEV, to mniejsza
pojemność silnika przy zbliżonej mocy, aby właśnie akcyzy nie przekroczyć
-- tak jak udupił nowy MOL PHEV z wolnossakiem 2.4 170 HP, choć mają
turbawkę 1.5 160 HP znaną z EclipseCross. Ale z tego co wiem właśnie nie
chcieli turbo dać w PHEV z wcześniej wymienionych powodów.
> mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
> podobnej budowie 7. Za cholerę nie wychodzi taniej- przynajmniej nie
> było taniej jak benzyna była w tej samej cenie co diesel
Rozmawiamy o PHEV, zatem pisałem o wolnossaku w PHEV. Mnie wychodzi
2L/100km +2L z pruntu (po przeliczeniu prądu na benzynę po 5zł/L). Przy
dłuższych trasach samego paliwa spala 4-6L do 120/h a powyżej niewiele
mniej niż wersja spalinowa.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.19 20:32 ddddddddddddd
- 04.01.19 20:55 Myjk
- 04.01.19 21:46 ddddddddddddd
- 04.01.19 23:07 Cavallino
- 05.01.19 11:19 ddddddddddddd
- 05.01.19 11:58 Myjk
- 05.01.19 12:03 Myjk
- 05.01.19 12:32 Janusz
- 05.01.19 12:48 cyklista
- 05.01.19 15:41 Cavallino
- 05.01.19 19:54 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- 2024-12-23 Przedłużacz USB-C działa w połowie
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-24 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-23 Opole => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Ka
- 2024-12-23 Łódź => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)
- 2024-12-23 Kraków => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=