eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Data: 2019-01-04 20:32:07
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04.01.2019 o 19:03, Myjk pisze:
    > Fri, 4 Jan 2019 18:11:18 +0000, ddddddddddddd
    >
    >> to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    >> trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    >> mało w mieście.
    >> Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    >> Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    >> wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
    >
    > Miejskie w sensie prędkości. Niech będzie zatem że to jest auto
    > podmiejskie. Dojechać czasem 20-50km lokalnymi drogami, czy tam obwodnicami
    > do 120/h i potem się potoczyć na EV (ja tak właśnie używam, choć w
    > większości ogarniam się na prądzie, w przeciwnym razie skrajnie absurdalnym
    > pomysłem byłoby kupowanie plugina).
    >
    > Zatem jak jeździsz dużo po trasach to nie kupuj PHEV, prędzej HEV albo
    > wręcz zwykłą turbawkę.

    na tą chwilę i kilka najbliższych lat to będą głównie jazdy miejskie - a
    w zasadzie wiejskie (jak myślę o mieście to widzę korki, a tutaj korków
    raczej niet, ot, toczenie się 20-50km/h, czasem 80km/h a czasem 120km/h
    - ale to już na autostradzie) - kilka km dziennie w koło komina plus
    raz-dwa razy w tygodniu około 100km pod rząd; sporadycznie dłuższe
    wyjazdy (można przyjąć że średnio 3 trasy powyżej kilkuset km w ciągu
    roku (w sensie jednym ciągiem, bez ładowania)

    >
    >> może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    >> dieslu
    >
    > Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
    > tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania.

    jeśli dobrze rozumiem to ICE=benzyniak?

    Ja sobie nawet
    > boxa dokupiłem żeby mi blokowało uruchamianie ICE jak wiem że mi starczy na
    > podróż z samych akumulatorów.

    ponoć w bmw pozostaje zawsze 10% baterii, chyba że w nawigacji wklepany
    jest punkt do którego wystarczy prądu (wydaje mi się że był jeszcze
    drugi warunek kiedy można więcej baterii wykorzystać, ale nie pamiętam),
    wtedy można zejść do 5% (chyba, dokładnej wartości nie pamiętam)

    Dzięki temu spaliniak nie jedzie jałowo na
    > ssaniu bez potrzeby, czy nie pali tylko po to żeby ogrzać kabinę (no,
    > naturalnie dodatkowo ładuje wtedy baterie, ale to mi jest zbyteczne skoro
    > znacznie tańszego pruntu mi wystarczy).

    to ma sens

    > Nie będzie jeśli się szybciej coś sypnie, jeśli trzeba będzie wdrożyć
    > system ochrony turbiny przez załączanie silnika (celem utrzymania
    > temperatury na turbo) czy dłuższe "studzenie" co też negatywnie wpłynie na
    > zużycie paliwa.

    ciekawe jak to działa w takim bmw, o nadmiarowym zużyciu paliwa nie
    czytałem (oprócz ładowania aku w trasie, wtedy bierze 10 czy 11/100), a
    na usterki jeszcze za wcześnie bo to dość świeży i mało popularny model

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


    --
    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: