eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Data: 2019-01-04 23:07:14
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04-01-2019 o 19:11, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 04.01.2019 o 07:39, Myjk pisze:
    >> Thu, 3 Jan 2019 22:00:56 +0000, ddddddddddddd
    >>
    >>>> Tylko w PHEV nie wsadzą benzyny z turbawką
    >>> jednak wsadzą:
    >>
    >> Wg mnie bez sensu wsadzać to do PHEV. To jest generalnie auto
    >> miejskie, no,
    >> powiedzmy przelotowe (z V max. do 120km/h, w sensie wtedy pokazuje swoje
    >> zalety), ale w każdym razie nie autostradowym.
    >
    > to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    > trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    > mało w mieście.
    > Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    > Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    > wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
    >
    >>
    >>> skoro turbobenzyna pali mniej niż wolnossąca, to dlaczego nie?
    >>
    >> Ponieważ jak wyżej. Do tego turbina jest bardziej obsługowa niż
    >> wolnyssak,
    >> szczególnie będzie problematyczne przy takich częstych interwałach pracy
    >> ICE jak są w PHEV.
    >
    > może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    > dieslu
    >
    >>
    >>> (na forum
    >>> powyższego modelu piszą o spalaniu rzędu 7.5/100 z trasy 1000 czy 1200km
    >>> przy ok. 130-140km/h, to jest alternatywa dla diesla (bo w mieście
    >>> będzie taniej niż porównywalny diesel)
    >>
    >> W mieście z pewnością nie będzie, bo wtedy w ogóle się zalet turbiny nie
    >> wykorzysta.
    >
    > w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
    > przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie
    >
    >> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
    >
    > mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    > podobnej budowie 7.

    Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
    niż diesel.
    Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
    130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
    takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: