-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Trybun <Y...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Diesel, co mogło nawalić?
Date: Fri, 17 Jan 2014 13:24:52 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 40
Message-ID: <lbb7ed$vlr$2@node2.news.atman.pl>
References: <laolmg$e2g$1@node1.news.atman.pl> <s...@m...org>
<laomk1$hvr$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <laop8q$hrb$1@node1.news.atman.pl>
<9...@m...cs.put.poznan.pl>
<X...@1...0.0.1>
<larb2p$s3o$1@usenet.news.interia.pl> <lb3gus$ifn$2@node1.news.atman.pl>
<e...@m...cs.put.poznan.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-78-30-111-241.free.aero2.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1389961486 32443 78.30.111.241 (17 Jan 2014 12:24:46
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jan 2014 12:24:46 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
In-Reply-To: <e...@m...cs.put.poznan.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519640
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-15 09:34, Maseł pisze:
>
>> No i właśnie tak tankuję - gdy pistolet zaczyna odbijać to małymi
>> porcjami dolewam aż do pełna. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym
>> zbiorniku te pół litra w tą czy tamtą nie ma większego znaczenia.
> Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i
> juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur,
> ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
> nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
> rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.
>
> BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
> spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
> przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
> Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
> tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych
> kryteriow.
>
> Pozdro
>
> Maseł
I robi mi to co najwyżej z pół litra różnicy przy obliczaniu spalania na
100km. Z zaznaczeniem że jeżdżę praktycznie ta sama trasą i podobnymi
prędkościami.
Większe znaczenie może mieć różnica temperatur. Przy pierwszym
tankowaniu średnio było gdzieś tak około +5stopni, przy drugim jazda
odbywała sie prawie cały czsas w temperaturze minusowej. Co więcej - gdy
jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przekłamuje)
pokazyje duże zużycie paliwa. Później gdy juz silnik jest rozgrzany to
na komputerze, o ile oczywiście nie nie jadę 150 km/h a okolo 100/120,
na wskaźniku _wzrasta_ ilość kilometrów na których mogę przejechać do
następnego tankowania. To auto nie ma prostego wskaźnika chwilowego
spalania, a wynalazek który informuje o ilości kilometrów do następnego
tankowania.
No i ja przecie to samo robię... A takie super dokładne zużycie mi nie
jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwałtownie z
umiarkowanego apetytu na paliwo, stał się nieprawdopodobnym wręcz jego
żarłokiem .
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 13:25 Trybun
- 17.01.14 13:26 Trybun
- 17.01.14 13:56 John Kołalsky
- 17.01.14 14:28 Budzik
- 17.01.14 21:15 John Kołalsky
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=