eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel, co mogło nawalić?Re: Diesel, co mogło nawalić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Trybun <Y...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Date: Fri, 17 Jan 2014 13:24:52 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <lbb7ed$vlr$2@node2.news.atman.pl>
    References: <laolmg$e2g$1@node1.news.atman.pl> <s...@m...org>
    <laomk1$hvr$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <laop8q$hrb$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@m...cs.put.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <larb2p$s3o$1@usenet.news.interia.pl> <lb3gus$ifn$2@node1.news.atman.pl>
    <e...@m...cs.put.poznan.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-78-30-111-241.free.aero2.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1389961486 32443 78.30.111.241 (17 Jan 2014 12:24:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jan 2014 12:24:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    In-Reply-To: <e...@m...cs.put.poznan.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2519640
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-01-15 09:34, Maseł pisze:
    >
    >> No i właśnie tak tankuję - gdy pistolet zaczyna odbijać to małymi
    >> porcjami dolewam aż do pełna. I przecie gdyby nawet to przy 55 litrowym
    >> zbiorniku te pół litra w tą czy tamtą nie ma większego znaczenia.
    > Ale juz pol litra "pod korek" i pol litra "do zapalenia sie rezerwy" i
    > juz masz albo 54 albo 56 litrow w baku. Do tego roznice temperatur,
    > ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
    > nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
    > rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.
    >
    > BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
    > spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
    > przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
    > Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
    > tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych
    > kryteriow.
    >
    > Pozdro
    >
    > Maseł

    I robi mi to co najwyżej z pół litra różnicy przy obliczaniu spalania na
    100km. Z zaznaczeniem że jeżdżę praktycznie ta sama trasą i podobnymi
    prędkościami.
    Większe znaczenie może mieć różnica temperatur. Przy pierwszym
    tankowaniu średnio było gdzieś tak około +5stopni, przy drugim jazda
    odbywała sie prawie cały czsas w temperaturze minusowej. Co więcej - gdy
    jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przekłamuje)
    pokazyje duże zużycie paliwa. Później gdy juz silnik jest rozgrzany to
    na komputerze, o ile oczywiście nie nie jadę 150 km/h a okolo 100/120,
    na wskaźniku _wzrasta_ ilość kilometrów na których mogę przejechać do
    następnego tankowania. To auto nie ma prostego wskaźnika chwilowego
    spalania, a wynalazek który informuje o ilości kilometrów do następnego
    tankowania.

    No i ja przecie to samo robię... A takie super dokładne zużycie mi nie
    jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwałtownie z
    umiarkowanego apetytu na paliwo, stał się nieprawdopodobnym wręcz jego
    żarłokiem .

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: