    Date: Fri, 14 Oct 2011 22:32:58 +0100
    From: Bronek Kozicki <b...@s...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    To: n...@m...invalid
    Subject: Re: Dennis Ritchie nie żyje

    On 14/10/2011 16:09, n...@m...invalid wrote:
    > No to już pech: po Gutenbergu też wielu skrybów straciło zajęcie i
    > zostały im inne, świątobliwsze zajęcia. Ale książki przestały kosztować
    > tyle, co trzy wsie i tzw. masy wkroczyły na drogę ku oświeceniu.

    tak, książki kosztują mniej, ale ponieważ nie są za darmo, autorzy mają
    szansę zarobić pisaniem na życie. Zabierz autorom taką możliwość,
    dekretując darmową dostępność wszelkiej własności intelektualnej. Kto
    wtedy będzie pisał książki? Wiem, znajdą się zapaleńcy; żaden nie będzie
    na miarę Hemingwaya.

    > Dobrostan wielu ludzi waży więcej niż dobrostan elit, cokolwiek by o tym
    > nie napisano.

    Jeżeli pozbyć się elit, to wtedy wszyscy stracą.

    B.