  • Data: 2011-10-14 23:23:58
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie ?yje
    Od: bartekltg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-14 16:15, Michal Kleczek pisze:

    > Wydaje mi sie, ze jednak mylisz przedmiot z jego opisem.
    > Ale to juz raczej na jakas grupe o filozofii...

    Ale gdzie myli? Zasada nieoznaczoności by powstała.
    Być może była by to zasada nioznaczności Robertsona
    (zaraz, jest tak czasem nazywana!), Zasada Niewspółpomiaru
    Janka Kowalsiego, a może Twierdzenie o Związku
    Komutatora Operatorów z Jednoczesnym Pomiarem Wielkości
    Fizycznych (tak, to jest twierdzenie, zasadę
    nieoznaczoności się wyprowadza).

    Pomieszałeś działa literackie (czy filozoficzne)
    z twierdzeniem matematycznym (wiele twierdzeń
    ma parę nazwisk wcale nie dlatego, że odkrycie było
    wspólne). Heinsenberg pierwszy wpadł na najprostszy
    przypadek tej relacji, ale gdyby nie on, to zanim
    by kwantówka (która powstała by i bez H. choć być może
    poł roku poźniej) okrzepła, zasada nieoznacznoności by
    tam od dawna była.

    Bardziej życiowy przykąłd niż twierdzenia to wynalazki.
    Było pare takich, gdzie kilka osób zmontowało niezależnie
    podobne urządzenie w podobnym czasie. I później wyścigi,
    patenty.

    pzdr
    bartekltg