-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting
.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Demontaż czujnika ABS
Date: Fri, 26 Feb 2010 22:30:30 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 65
Message-ID: <hm9f73$c0g$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hm6jb3$1bl$1@news.onet.pl> <hm6qqe$qq6$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hm6r5a$a4l$1@mx1.internetia.pl> <hm738s$l84$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hm8275$j12$1@mx1.internetia.pl>
<hm90ue$3el$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm94i3$1qch$1@news.mm.pl>
<hm98fc$jum$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hm9c0r$2q4a$4@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: bqo161.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267220515 12304 83.29.82.161 (26 Feb 2010
21:41:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Feb 2010 21:41:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hm9c0r$2q4a$4@news.mm.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2259319
[ ukryj nagłówki ]Karolek pisze:
> Ale taka jest rzeczywistosc, ze wiekszosc potrafi podlaczyc pod kompa i
> koniec. Ty sie jeszcze ludzisz, ze jest inaczej?
Może warto poszukać innego warsztatu?
To nie jest jakaś niespotykana awaria i sądzę że jakieś warsztaty
zajmujące się hamulcami już mają jakieś swoje sposoby na określenie tego
co padło.
Najprostsze co mi przychodzi do głowy to wygenerowanie pola EM gdzieś w
okolicy czujnika i sprawdzenie na oscyloskopie czy czujnik coś nadaje i
czy tak samo jak czujnik sprawny.
Bo jednak oscyloskop to naprawdę nie jest żadna czarodziejska różdżka ;)
>
>>> Zreszta to i tak nie da Ci 100% pewnosci czy uwalony jest czujnik czy
>>> pierscien magnetyczny.
>>
>> Jak padnie pierścień to raczej będą przerwy w działaniu czujnika
>> skorelowane z konkretnymi miejscami na tym kole.
>> Jak padnie czujnik to będzie albo kompletnie martwy, albo będzie
>> przerywał losowo.
>>
>
> Zgadza sie, ale zeby to stwierdzic to potrzebujesz elektronika i
> oscyloskop, a o to w ASO i nie tylko ASO raczej ciezko.
W moim monster garażu jakoś i elektronik i oscyloskop jest ;)
>>> A wyciagniecie czujnika w zasadzie wiaze sie z jego zniszczeniem z
>>> dokladnie tego powodu, ktory podali mu w ASO.
>>
>> Jak ktoś będzie bardzo chciał to wymontuje tak żeby nie rozwalić. Nie
>> ma tak - jak się dało wkręcić czy wsadzić to i da się wyjąć.
>
> Alez jest, czujnik jest w obudowie z tworzywa sztucznego i o ile wsadzic
> bylo latwo to wyciagnac po paru latach jest ciezko wlasnie z uwagi na
> to, ze siedzi mocno, a nie ma jak pociagnac aby nie polamac :/
Patrząc na zdjęcia to ja mam u siebie podobnej konstrukcji czujnik
położenia wału korbowego, do którego mam dorobione mocowanie również
działające tak że czujnik jest mocno wciśnięty, a wystające z boku ucho
przykręcone.
I pamiętam że również nie byłem w stanie tego wyrwać żadną siłą, ale po
godzinie kąpania w różnych cieczach dało radę to wyrwać.
Nie wiem dokładnie jak tam jest z możliwością utopienia tego w jakiejś
cieczy, tak żeby tego nie nalać w łożyska, ale pewnie dałoby się coś
wymyślić żeby to lekko poruszyć, a dalej pójdzie.
> Nigdzie obok go nie wlozysz, chyba ze wywiercisz drugi otwor w zwrotnicy
> na czujnik :>
Wiesz... Też wyjście do rozważenia.
>> Można też sprawdzić czy nie da się ściągnąć tego łożyska.
>
> Nie da sie, znaczy sie da, ale juz go spowrotem nie zamontujesz.
No to już nie wiem.
Książka do Fiata mówi że się da rozebrać i złożyć.
Jak jest w tym C8 czy Alfie to nie wiem.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.10 22:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 22:35 Tomasz Pyra
- 26.02.10 22:36 MarcinJM
- 26.02.10 22:38 DoQ
- 26.02.10 22:40 MarcinJM
- 26.02.10 22:36 Adam Płaszczyca
- 26.02.10 22:37 Adam Płaszczyca
- 26.02.10 22:46 Tomasz Pyra
- 26.02.10 22:47 Adam Płaszczyca
- 26.02.10 22:49 Artur Maśląg
- 26.02.10 22:50 Tomasz Pyra
- 26.02.10 22:55 DoQ
- 26.02.10 22:54 Karolek
- 26.02.10 23:01 Artur Maśląg
- 26.02.10 23:02 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=