  • 11. Data: 2010-04-08 11:35:24
    Temat: Re: Dell U2410 czy coś innego? (znowu pytanie o monitor)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    mulczas pisze:
    > Właśnie tego się obawiam - że te całe bajery są po to, żeby lud kupował,
    > a na jakości zysk znikomy być może :/

    Lepiej wygląda w "parametrach". Ogólnie monitor jest męczący, źle
    ustawiony z nieuzyteczną regulacją. Pracować się przy nim da, ale tak
    samo jak grabić liscie widelcem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2010-04-08 12:31:11
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/04/2010 12:35, Tom01 wrote:

    > Lepiej wygląda w "parametrach". Ogólnie monitor jest męczący, źle
    > ustawiony z nieuzyteczną regulacją. Pracować się przy nim da, ale tak
    > samo jak grabić liscie widelcem.

    a po kalibracji?

    B.

  • 13. Data: 2010-04-08 13:14:54
    Od: Paweł Rumian <i...@n...net>

    "mulczas" <m...@o...pl>:

    > Dziendobry!
    > Pytanie o monitory wraca na tej grupie jak bumerang, każdorazowo
    > jednak chyba z trochę innym konkretem - postanowiłem więc i ja
    > zasięgnąć porady.

    <ciach>

    Nieco ponad tydzien temu mierzylem sie z dokladnie tym samym dylematem -
    przesiadka z CRT, amatorska obrobka foto i duzo pracy w roznych IDE.

    W zwiazku z tym ze chcialem jak najwieksza powierzchnie ekranu tez
    napalalem sie na U2410. Czytalem testy i coraz bardziej glupialem.

    Ostatecznie stanelo na NEC P221W - po osmiu dniach uzywania jestem
    zachwycony. Nie razi po oczach, kolory oddaje ladnie (to pisze w
    oparciu o opinie innych i wyniki kalibracji mojego - nie mam
    odniesienia do lepszych monitorow LCD).

    Oczywiscie nie wiem jak wypadlby ten U2410, ale zakladajac ze opisywane
    problemy z minimalna jaskrawoscia nie sa wydumane, to ciesze sie ze
    wybralem monitor troche mniejszy ale lepszy jakosciowo.

    Zreszta poki co nie czuje braku powierzchni roboczej.

    Gdyby zaczelo mito doskwierac (nie sadze) to bede myslal o dokupieniu
    jakiegos malego uzywanego panelu 17" za 200 zlotych i trzymaniu na nim
    czesci paskow narzedziowych/wyjscia z konsoli (zaleznie od tego co bede
    akurat robil). Jest szansa ze to bedzie nawet wygodniejsze rozwiazanie.

    Wkleje jeszcze link do dyskusji na mva.pl, w wyniku ktorej podjalem
    ostateczna decyzje: http://www.mva.pl/viewtopic.php?f=5&t=70&start=0

    pozdr,
    Paweł

  • 14. Data: 2010-04-08 13:23:20
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Bronek Kozicki pisze:
    > a po kalibracji?

    A co zmnienia kalibracja? Wbrew potocznej opinii, kalibracja (z
    wyjątkiem sprzętowej) nie poprawia własności sprzętu a je pogarsza.
    Publikowane jako zalety, wykresy i piękne niskie słupki po kalibracji
    świadczą o kompletnej nieznajomości problematyki.

  • 15. Data: 2010-04-08 17:58:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-04-08 09:09, Jakub Jewuła pisze:

    > Ja kupilbym to:
    > http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string
    =2170nx

    > A za roznice lepszy aparat, albo zabral dziewczyne na wycieczke
    > za miasto.

    Racja, szczególnie z tą wycieczką, a potwierdza to chociażby wątek "Nowe
    zdjecia z Ameryki Poludniowej" w konfrontacji z wątkiem "Zdjecia
    Tygodnia 2010/14 - fotoplenery.eu" ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 16. Data: 2010-04-09 09:46:44
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mam go już kilka miesięcy i z tej perspektywy uważam, że to był
    doskonały zakup. Nie jest jednak idealny. Miałem wcześniej 19" na dobrej
    matrycy PVA i trochę za nią czasami tęsknie. Na początek wady:

    - bardzo jasny, nie da się korzystać nocą z wyłączonym światłem, ale
    nawet delikatny "ambient light" likwiduje problem
    - czerń też nie jest tak głęboka jak na matrycach PVA
    - z przedefiniowanych ustawień to jak dla mnie użyteczne tylko sRGB i
    Adobe RGB
    - trochę srebrzy
    - przez pierwsze 2 tygodnie bolała mnie trochę przy nim głowa i lekko
    oczy i zastanawiałem czy nie zrobiłem błędu - teraz zero problemów, to
    podobno częsty problem przy zmianie monitora

    Zalety:
    - ku swojemu zdziwieniu odkryłem na swoich starych zdjęciach faktury i
    szczegóły, których wcześniej nie dostrzegałem, zdziwieniu dlatego, że
    początkowo kolory w trybach sRGB i Adobe RGB wydawały mi się mniej
    "efektowne i wyraziste" niż na starym PVA
    - mnóstwo innych ale o tych jak wyniki z twojego postu czytałeś na forach :)

    Wymieniony przez ciebie HP LP2475W to *lepszy* monitor. Tylko, że
    droższy a wtedy kiedy kupowałem swój trudno dostępny. Używają go
    projektanci w mojej firmie i na DELL by nie zamienili. HP brzydszy ale
    trochę lepsza matryca i podświetlenie z nawiązką to równoważą.

    Podsumowując to Dell U2410 to dobry zakup ale HP LP2475W lepszy :)

    PS. Też używam Visual Studio i zmian na panoramę 24" zmienia zasadniczo
    ergonomie i użyteczność tego środowiska. Teraz bez 2 okienek z kodem nie
    wyobrażam sobie pracy. No i te panele wszędzie to nie problem ale super
    sprawa :)

    Sebastian

  • 17. Data: 2010-04-09 10:03:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-04-09 11:46:44 +0200, Sebastian <n...@n...com> said:

> [...]
    > trochę lepsza matryca i podświetlenie z nawiązką to równoważą.
    >
    > Podsumowując to Dell U2410 to dobry zakup ale HP LP2475W lepszy :)

    No to tym bardziej trzymałbym się od Della z daleka, bo HP jest dość
    przeciętnym monitorem. Ma fajny, bardzo szeroki gamut (szerszy od
    CG241), ale poważne problemy z kontrolą jakości - standardem są źle
    dobrane świetlówki pod kątem temp. barwowej po lewej i prawej stronie
    ekranu. Równomierność podświetlenia ekranu dość przeciętna - różnice na
    poziomie ~25 cd/m2 przy wyjściowym poziomie 120, ale przy panoramach
    wogóle jest z tym problem, nawet CG ma je na poziomie 10-15 cd/m2 mimo
    super układu stabilizacji i pięknie wyglądających na certyfikacie
    97-103% (mierzonych marketingowo przy maksymalnej jasności). Wartości
    predefiniowane to dno - kolosalne rozbieżności z rzeczywistością.
    Minimalne podświetlanie daje wartość ok 90-95 cd/m2, więc z pracą w
    ciemnicy może być problem. Fabryczna korekcja gammy na znośnym
    poziomie, ale bez szaleństw.
    I na deser - u mnie na biurku ostał sie dopiero 5. egzemplarz, kontakt
    z supportem dość przyzwoity, ale suma sumarum dobranie poprawnie
    działającej sztuki zajęło mi circa ponad miesiąc.
    Ale w kwocie do ~2k zł cieżko znaleźć lepszą 24".
    Aaaa, no i oczywiście da się na nim pracować z kolorem, ale to albo dla
    nie bardzo wymagających, albo dla tych, którym niedskonałości
    wyświetlania nie przeszkadzają w pracy, bo więdzą na co i jak patrzeć.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-04-09 10:25:24
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-04-09 12:03, de Fresz pisze:
> [...]
    > nie bardzo wymagających, albo dla tych, którym niedskonałości
    > wyświetlania nie przeszkadzają w pracy, bo więdzą na co i jak patrzeć.

    Jak dla mnie to pierwsze zdanie kluczowe. Świeżo po zakupie miałem
    wątpliwości czy dobrze zrobiłem. Z czasem dotarło do mnie, że monitor
    spełnia większość moich oczekiwań a za lepszy Eizo czy NEC musiałbym dać
    2 razy więcej. Bije na głowę pod każdym względem te z matrycą TN a póki
    co na monitor za 3,5k zł czy więcej szkoda mi pieniędzy. To oczywiście
    zależy od docelowego zastosowania. Dla mnie DELL jest ok.

    Co do HP tu u nas firmie też jeden z monitorów był wymieniany krótko po
    zakupie. Trochę to zniechęca. Właśnie przestałem żałować, że nie
    czekałem na HP LP2475W :)

    Sebastian

  • 19. Data: 2010-04-09 10:55:39
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian pisze:
> [...]
    > wątpliwości czy dobrze zrobiłem. Z czasem dotarło do mnie, że monitor
    > spełnia większość moich oczekiwań a za lepszy Eizo czy NEC musiałbym dać

    Mam na biurku U2410 a LP2475w jak i niemal wszystkie pozostałe DELL'e
    ustawiałem u ludzi kilkukrotnie. Ogólnie nie popieram metody "najlepszy
    zakup za xx zł". Nie cena jest celem a określone walory obrazu. Niestety
    te mogą się mieć nijak do zastosowania, pomimo spełnienia warunku
    "najlepszy za 2 tys zł".W przypadku obu ww monitorów tak własnie jest.
    Są to monitory klasy korporacyjnej, konstruowane z myślą o komfortowej
    pracy w biurach, w swietle dziennym lub silnym sztucznym. Liniowość,
    podświetlenie i inne ważne cechy z punktu widzenia koloru, są efektem
    przypadku. Jeśli producent akurat dogada się na dostawę partii lepszych
    paneli to przypadkowo wyjdzie mu bardziej naturalny monitor. Niezłe
    opinie o klasie monitoro z "nie-TN" zapoczątkował NEC 1970NX i od tej
    chwili zaczęło się polowanie na biurowe monitory z IPS'ami. A matryca
    nie ma decydującego głosu jeśli chodzi o finalną jakość obrazu. Dowodem
    na to jest własnie U2410. Pomimo potencjalnie dobrego wyświetlacza i
    zaawansowanej elektroniki, poskładane to tak jakby robił to ślepy. Widać
    wyraźnie jakie są priorytety i wcale nie należy do nich jakość obrazu.

    Pokutuje też powszechny pogląd "za lepszy musiałbym dać 2 razy więcej".
    Sugeruje to, że lepszy będzie, ale nie wiadomo czy 2 razy. Samoistny
    instynkt zachowawczy portfela wciska jednocześnie myśl, że wcale nie
    dużo lepszy, a dużo droższy. Taki stereotyp wynika z wielu lat
    rozmawiania z ludźmi i myślę że jest w tym dużo prawdy. A fakt jest taki
    że prawdziwy graficzny monitor to zupełnie inna liga.

  • 20. Data: 2010-04-09 11:43:47
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/04/2010 11:27, Czornyj wrote:
    > Dell U2410 to już wyświetlacz na stertydach - matryca IPS, bardzo
    > szeroki gamut, 12 bitowy LUT, tylko dlaczegoś zastosowanie wszystkich
    > tych bajerów nie przekłada się na poprawne wyświetlanie obrazu.

    przypuszczalnie nie tylko wykonany, ale również zaprojektowany w Chinach.

    B.