-
Date: Wed, 01 Sep 2010 23:39:43 +0200
From: Rychu <r...@a...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i5g1ga$9ka$1@news.onet.pl> <h...@w...pl>
<i5ggsh$kin$1@news.onet.pl> <4c7c3386$1@news.home.net.pl>
<i5i840$9l9$1@news.onet.pl> <4c7cb522$1@news.home.net.pl>
<i5id90$mhp$1@news.onet.pl> <4c7cc098$1@news.home.net.pl>
<i5ihji$3g2$1@news.onet.pl> <4c7cf9d7$1@news.home.net.pl>
<i5jlg3$aij$1@news.onet.pl> <4c7e0df7$1@news.home.net.pl>
<i5lrtk$fgn$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <i5lrtk$fgn$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 87.206.206.32
Message-ID: <4c7ec83a$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1283377210 87.206.206.32 (1 Sep 2010 23:40:10 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 123
X-Authenticated-User: r...@a...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308066
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-01 17:39, Jurand pisze:
> Trajektoria pierwotna to jest trajektoria ruchu samochodu nim zaczniesz
> nim jakieś manewry wykonywać, mające na celu wyhamowanie go lub
> ominięcie przeszkody. Nazwą tą możemy się posłużyć na potrzeby tej
> dyskusji, bo nie chce mi się do każdego maila tworzyć dodatkowego obrazka.
Trajektoria w tym przypadku jest jedna, bo nie było mowy
o omijaniu przeszkody. Trajektoria to linia prosta, a jedyne
co się zmienia to długość odcinka na jakim hamujemy. Nie ma więc
mowy o żadnej pierwotnej.
> Jeśli przeszkody nie da się ominąć - masz opcje takie - albo hamujesz
> tradycyjnie, z nastawieniem, że walisz przodem w najmniej niebezpieczny
> element pojazdu (przy naczepie - walić należy w koła), albo hamujesz
> tradycyjnie dodając do tego tarcie bokiem auta o barierę, żeby szybciej
> wytracać prędkość. Inne rozwiązania to czysty debilizm.
Debilizm to zamykać się na alternatywne rozwiązania bez odpowiedniego
ich przemyślenia i przeanalizowania. Nie gwarantuję, że Aaltonenem
da się tak skutecznie zahamować, bo jest jeszcze wiele różnych
czynników, które mają na to wpływ. Jednak twoja pewność, że się
nie da jest błędem, a jeszcze większym sposób w jaki tego dowodzisz.
>> Działają na niekorzyść, dlaczego? Czyżby dlatego, że dłużej trzesz
>> oponami o asfalt?
>
> To, że dłużej trzesz oponami o asfalt, oznacza, że masz dłuższą drogę
> hamowania. Ty masz trzeć oponami o asfalt jak najkrócej i jak
> najefektywniej.
Dalej swoje... dalej nie potrafisz odróżnić drogi hamowania, od drogi
na jakiej koła trą o asfalt. Nawet mój banalny szkic był za trudny.
> Widzę, że zapominasz o jednym bardzo ważnym szczególe, o którym już
> napisałem, ale go nie doczytałeś.
> 1. Hamując klasycznie nurkuje Ci na początku przód. Nurkujący przód
> powoduje pojawienie się chwilowej NAJWIĘKSZEJ siły nacisku na przedniej
> osi, bo oprócz masy pojazdu nacisk powoduje także siła bezwładności
> nurkującego przodu!
> 2. Hamując klasycznie wykorzystujesz CAŁĄ siłę tarcia do WYHAMOWANIA.
> Nie da się wykorzystać większej siły, pochodzącej tylko i wyłącznie od
> kontaktu auta z podłożem. To jest max co osiągniesz. Pierdolety o
> obracaniu auta wokół własnej osi nie zmieniają tego, że nadal korzystasz
> do wyhamowania samochodu z siły tarcia, która ma swój określony i
> nieprzekraczalny próg maksymalny.
Chyba już 4 raz Ci napiszę, że dokładnie tak. Nie wiem ile razy jeszcze
to napiszesz. Cały czas idzie o długość tego tarcia, a nie o jego siłę.
> 3. Auto podczas hamowania NIE JEST statyczne w kierunku pionowym. Leci
> dziobem do ziemi.
Jak nie jest jak jest? Odlatuje albo wkopuje się w ziemię? Nie.
Więc jak najbardziej jest statyczne.
>>> A co trzyma samochód na zadanej trajektorii ruchu? Siła Coriolisa?
>> Właśnie jego pęd o którym mówiłeś, a nierównomierna zmiana tego pędu
>> może powodować obroty auta _wokół_ środka jego masy, bez zmiany jego
>> kierunku poruszania się.
> Co ty chłopie pieprzysz - PĘD AUTA trzyma samochód na zadanej
> trajektorii ruchu? A jak ruszysz kierownicą w prawo to co, pęd nadal Ci
> auto utrzyma na prostej drodze, czy auto zacznie skręcać? Pęd auta
> powoduje obracanie się auta wokół środka jego masy, czy przekroczenie
> wartości graniczej siły tarcia, uniemożliwiającej przesunięcie opony po
> asfalcie?
Nie wiem czy przeczytałeś moją korektę tego akapitu. Jeśli tak,
to chyba musisz zrobić korektę swojego, bo to jest jakiś totalny
absurd i pomylenie znaczenia słowa pęd.
>> Podczas hamowania, bo o takim przypadku cały czas mówimy, jak
>> najbardziej możemy, ale... nie jak napisałeś zmienić tor jazdy,
>> wywołać obracanie się pojazdu.
>
> Nierównomierne siły nacisku to jest efekt zmiany toru jazdy, a nie na
> odwrót. To po pierwsze. Po drugie - żeby zacząć obracać samochód nie
> wystarczy zmienić rozkład sił nacisku - należy na któreś koło przyłożyć
> większą siłę wynikającą z pędu samochodu, niż siła tarcia, "trzymająca"
> to koło na asfalcie.
To też w ogóle się nie nadaje do odpowiadania.
> Ja nie wiem czego ty uczysz w szkole, ale mam wrażenie, że z fizyką to
> wiele wspólnego nie ma. Wróć może do początku wątku i zastanów się, czy
> to, o co walczysz, ma jakiś logiczny sens.
Czego ja uczę w szkolę?
> Nie zmienisz toru jazdy auta samym balansem nacisku na poszczególne koła.
> Nie wyhamujesz na krótszej drodze, niż w przypadku klasycznego hamowania
> metodą hamulec do podłogi.
Miałeś kiedyś w hipermarkecie wózek z jednym kołem zablokowanym?
> To Ty zacząłeś o powodach rozkładu sił hamowania. Podałem Ci przykład
> pojazdu, który doskonale tą teorię obala. Drugim przykładem jest Fiat 126p.
W traktorze nie wiem, ale w maluchu też będzie coś koło 60:40 (P:T)
> Chłopie, Ty tutaj nie gadaj o Pogromcach Mitów, jak sam jesteś jakimś
> Twórcą Kitów.
:)
> W ogóle pytanie mam - nie mogłeś bardziej z dupy wyciągnąć tych
> przykładów które podałeś powyżej? Samochód obracający się 100 razy na
> sekundę?
Akurat ten drugi przypadek Ci wyliczyłem. Dlatego poprosiłem
o wyliczenie pierwszego, wtedy byś widział, że czy samochód
wykonuje 0 czy 100 obrotów, to jego pęd jest taki sam.
EOT z mojej strony. Jakby coś to Wydział Transportu PW. Będziesz
mógł opowiadać znajomym jakich to "beznadziejnych" inżynierów
wydaje. Miło by było jakbyś też się pochwalił. ;)
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.10 23:37 Krzysiek Kielczewski
- 01.09.10 23:58 Jurand
- 02.09.10 00:01 Jurand
- 02.09.10 09:22 Rychu
- 02.09.10 17:16 Jurand
- 02.09.10 17:57 marjan
- 02.09.10 18:03 marjan
- 02.09.10 18:27 Grejon
- 02.09.10 19:30 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 20:08 Jurand
- 02.09.10 20:09 Jurand
- 02.09.10 21:59 J.F.
- 02.09.10 22:29 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 23:29 J.F.
- 02.09.10 23:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-07 Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2024-10-07 Aparat, zewnętrzny mikrofon, brum
- 2024-10-07 MĂźnchen => Data Scientist <=
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka