    From: "Maciek" <k...@X...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debica Frigo 2 w niemieckich testach.
    Date: Fri, 1 Oct 2010 15:54:44 +0200

    > No właśnie w amatorskich warunkach to zrobiłem. Pojechałem parę razy tym
    > samym kawałkiem drogi dwoma podobnymi w kwestii rozstawu osi (Corsa B,
    > Corsa C) sprawnymi autami na relatywnie niezużytych oponach (Dębice miały
    > chyba wtedy drugi sezon, Daytony trzeci? -> sezon <7500km) i w moim teście
    > Dębice się nie bronią. Jak ktoś ma możliwość, niech spróbuje na śniegu
    > gwałtownie skręcić na Dębicach i po tym ew. się wybronić.

    Nie ma tutaj o czym dyskutowac, relatywnie to nie oznacza - takie same
    warunki, mozna gdybac i do niczego sie nie dojdzie.

    > Ja to tam nie rozumiem tej ,,klasy premium''.

    Na przykladzie letnich.... Patrzac na wczesniejsze Fuldy Eco Control, ktore
    mialem i obecne Goodyeary Efficient Grip;) ktore mam Fuldy z roku na rok
    robily sie co raz bardziej sliskie. Co wcale nie oznacza ze ta opona byla
    zla i w nizszej klasie moge ja polecic. Goodyeary na razie sa z roku na rok
    takie same (leci im 3ci rok).

    >Ja akurat chcę gumę 185/65R15. Pierwsze z brzegu internetowe opony: Dębica
    >169pln, UG7+ 230pln, czyli mniej niż 1/2 ceny więcej (~40%). Jakbym chciał
    >195/60R15 to mam 186 do 262 (znowu ~+40%). Gdzie to ,,premium'' i inny
    >przedział cenowy?

    ...pomnoz wszystko razy 4, dla czesci osob jest to argument ~300zl miec albo
    nie miec. Po co komus doplacac do interesu jak np. jezdzac z normalnymi
    predkosciami po miescie nie zauwazy roznicy miedzy lepszymi na suchym czy
    mokrym, a na sniegu np. do wygrzebania sie z parkingu;) bedzie mial bardzo
    dobre opony.

    Ja wlasnie nie kupilem lepszych na zime bo do Frigo mam zaufanie w
    sytuacjach sniegowych a w korku to mi zwisa na czym stoje. Moge je rowniez
    pochwalic za przyczepnosc na trasach gorskich.

    Pozdrawiam
    Maciek