  • Data: 2014-02-15 11:46:07
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:7ldtf9lkugnrq03m1o8gj5fbeekbp113gp@4ax.com...

    > Ja sie obiektami zajmuje od 1986 roku.W kontekscie biznesowym i
    > akademickim. Nei zauwazylem aby cos sie specjalnie zmienilo w sposobie
    > uzywania OO, oprocz a) lepszych narzedzi, b) lepszego zrozumienia c)
    > coraz gorszej cnajomosci OO wsrod mlodych miszczow klawiatury.

    Pętla for była od zawsze.
    Potem w programowaniu strukturalnym była ważna.
    W obiektowym sie o niej nie dyskutuje - poprostu jest.
    Teraz dalej sie jej używa ( choć iteratory są zalecane ).

    Z obiektami jest podobnie .
    Zmiana pradaygmatu nie wpływa na obiekty - tylko filozofie wokół nich.
    Może dziwnie brzmi - OO sie kończy - a obiekty maja sie dobrze
    ale to dlatego, że nazwa paradygmatu zawiera w sobie "obiekt"
    i jej skończenie nie oznacza końca obiektów tylko tego pardygmatu.

    > Gwarantyje ze dzisiejsze OO nei rozni sie od tego 20 lat temu czy
    > wiecej.

    Koncepcja wszystko już było - czyli to nic nowego - jest stara.
    Zawsze można powiedzieć - to w kóncu tylko
    maszyna turinga . Lub., że Brinch Hansen
    robił to wszystko w assemblerze już w latach 70
    :))))

    Jednak , mimo Twych gwarancji, jakoś rola/funkcja obiektu w MVVM
    IMO różni się od roli/funkcji obiektu w filozofi OO typu :
    pojazd, pojazd_kołowy , samochód , samochód_osobowy , ....

    I choc sam obiekt jest dalej tylko obiektem
    (jak pętla for jest dalej tylko pętlą) to filozofia
    programowania wokół tego obiektu sie zminiła.

    I to że Ty lub pewna grupa osób zawsze traktowała/rozumiała
    obiekty inaczej ? - to nie jest argument. Bo West mówi
    do/o przeciętnych.

    > Wiec, dalibog, nei wiem o czym ten facio mowi

    mi sie wydaje (gwarancji nie mam ) , że wiem :)))