  • Data: 2014-02-15 17:52:09
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Feb 2014 11:46:07 +0100, "intuicjonista"
    <c...@g...pl> wrote:

    >Jednak , mimo Twych gwarancji, jakoś rola/funkcja obiektu w MVVM
    >IMO różni się od roli/funkcji obiektu w filozofi OO typu :
    >pojazd, pojazd_kołowy , samochód , samochód_osobowy , ....
    >
    >I choc sam obiekt jest dalej tylko obiektem
    >(jak pętla for jest dalej tylko pętlą) to filozofia
    >programowania wokół tego obiektu sie zminiła.
    >
    >I to że Ty lub pewna grupa osób zawsze traktowała/rozumiała
    >obiekty inaczej ? - to nie jest argument. Bo West mówi
    >do/o przeciętnych.

    jakies nieporozumienie, bo ja mowilem cos innego. Patrz post Pawla
    Kierskiego z ktorym si zgodzilem.

    OO whatever moze byc traktowane dwojak; jako narzedzie do modelowania,
    i w groncie rzeczy na tym wyroslo, albo jako narzedzie do
    konstrupwania abstrakcyjnych struktor danych, czyli jako rozszezrenie
    typow.

    To bylo jasne od samego poczatku.

    ja sam ejstem po obu stronach - sporo OO uzywalem w kontekscie
    modelowania, ale sporo OO (a moze wiecej) w kontekscie abstrakcyjnym,
    zwlaszcza w numeryce, gdzie nijakiego nawiazania do rzeczywistosci nei
    ma, bo operuje sie na bytach abstrakcyjnych.

    Wygodnie jest na przykald zdefiniowac klase HilbertSpace ktora
    wyposaza sie we wsyzkie funkcje neizbedne dla abstrakcyjnej
    p[rzestrzeni Hilberta; specyficzne pzrestzrenie uzyskuje sie pzrez
    dziedziczenie. To jest na przykald przydatne przy konstrukcji
    "solverow" do rozwiazywania rownan rozniczkowych czastkowych

    Jeszcze raz: OO jest wygodne do modelowanai rzeczywistosci, bo pomaga
    nap przeksztalcic "nieliniowa" rzeczywistos na "linowy" program. Ale
    OO jest przydatne do programowania "abstrakcyjnego" ktore nic
    wspolnego z biznesowa rzeczywistoscia nie ma.

    To "nie biznesowe" zastosowanei to szeroki nurt, w szczegolnosci w
    numeryce. Istniej sporo obiektowych bibliotek do obliczen
    numerycznych,. bylo sporo konferencji na temat obiektowej numeryki
    (OONSKI, sam mia;em pare papierow). Nie sledze w tym momencie tego
    nurtu, wiec nei wiem co jest grane, ackolwiek sam zaimplementowalem
    calkiem niedawno duzy obiektowy framework do rozwiazywanai problemow
    optymalizacji kombinatorycznej metoda "local search". Zreszta,
    sciagajac sporo z ksiazki ktora niedawno ukazala sie na ten temat

    Obiektowosc stosowalen tez skutecznie w dziedzinei tak odleglej jalk
    "logic programming". Obiektowo mozan programowac w Prologu, jak ktos
    chce, i jak sie ma do czynienai z programem dluzszym nia na strone, to
    jest to naprawde dobry sposob struktiralizacji problemu.

    Wiec naprawde nei wiem o co chodzi.

    tak na zakonczenie, chcialbym wiedziec jakie jest Pana Profesora Westa
    doswiadczenie pzremyslowe z OO, i czy kiedys on napisal cos co nei
    miescilo sie na dwoch stronach?

    Jako akademik, wiem jakei sa doswiadczenai przemyslowe akademikow.
    Przypomniajna mi "Przykoscielna Poradnei Zycia Seksualnego"

    A.L.