  • Data: 2013-06-22 19:14:50
    Temat: Re: Darujcie sobie internet z ORANGE.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No, niektorzy znali sie jednak lepiej.

    Może nawet było takich więcej niż teraz -- w procentowym ujęciu.
    Licząc w odniesieniu do tych, co rzeczywiście internetu używali,
    a nie tylko mówili "tak tak, mam komputer, modem też kupiłem
    i się łączę (ostatnio w zeszłum miesiącu -- tego już nie mówili).

    > Zadupie jakies - moze wiecej nie bylo potrzebne :-)
    > Wez pod uwage ze placiles wtedy 30gr/3 minuty, ludzie laczyli sie
    > krotko i takie 16 modemow moglo z ponad tysiac ludzi obsluzyc.
    > A jeszcze nie kazdy mial komputer.

    Warszawa, to już nie zadupie. A modemów 600. Ludzi za to ze 3 miliony
    (w strefie 22), więc jeden na 5 tysięcy. Albo inaczej -- mniej niż pół
    minuty na twarz. To "nie każdy" w odniesieniu do komputera z internetem,
    to bardzo delikatne określenie. Nawet jak co dwudziesty mógł dzwonić, to
    mu kilka minut dziennie przypadło. Praktycznie brak dostępu -- biorąc
    pod uwagę i liczbę osób, i ich możliwości.

    > I dodaj inne dostepy - ja tam mialem modem prywatny, a nawet dwa tylko
    > dla siebie i kolegow :-)

    Też miałem. Ale o takich, to w ogóle nie ma co gadać -- śladowe ilości.

    > Czy tak od pyty to nie wiem, ale troche mieli.

    Nie trochę, bo tam gruba pyta z tych włókien środkiem leci.

    > Pamietasz przypadek "Piratow" (w radio) ?

    Nie. A co to było?

    > Tym niemniej - to tylko pokazuje ze transmisja w sieci kosztuje - bo
    > trzeba lacza dopiero polozyc. A one kosztuja i potem kazdy przeslany
    > MB tez kosztuje ...

    Stara kupiecka zasada -- trzeba jojczeć, w jakiej to paskudnej branży
    przyszło działać -- same wydatki, trzeba wydać tysiące, żeby zarobić
    grosze i tak w kółko. Tymczasem energetycy kładąc świtłowody chyba nawet
    nie wiedzieli, że to będzie coś warte (ale oni za to muszą labidzić,
    jaka podła robota, to przesyłanie prądu).

    > P.S. Znajomy kiedys strony dla sklepow robil. Bylo pieknie dopoki nie
    > trafil na jakas mode ... te glupie baby ogladaja tysiace zdjec,
    > przekraczaja limit transferu i przychodzi mu wiecej placic za hosting
    > :-)

    We wzmiankowanych latach biznesmeny też kazali sobie strony robić
    i adresy email drukować na wizytówkach. Jak się takiemu coś wysłało,
    to potrafił w trakcie następnego spotkania tydzień później mówić
    "email? nie wiedziałem, ale jak tylko wrócę do biura, to ściągnę".

    Jarek

    --
    Jak mi to w głowę weszło raz, tak już spokoju nie dawało,
    Bo od tej chwili cały czas wciąż się z problemem tym stykałem.