  • Data: 2009-02-25 14:14:10
    Temat: Re: Dalsze pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Feb., 15:07, m...@a...net.pl wrote:

    > Ale tutaj Ci ludzie zglaszaja ze badasz rozrzut AF bez sprawdzenia
    > czy jest skalibrowany i co sie da osiagnac maksymalnie.

    alez oczywiscie , ze af jest najpierw kalibrowany , tzn c50d ma
    mozliwosc justacji af - najpierw robie to na pelnej dziurze -dla
    jakiej poprawki na AF uzyskuje najlepsza rozdzielczosc i sa
    najmniejsze odchylki.
    I przy tej kalibracji robiome sa dalsze pomiary.
    z pieciu pomierzonych do tej pory obiektywow , cztery wymagaly
    poprawki/ kalibracji i to miejscami sporej.

    wyniki takiej kalibracji gdy znajde chwile czasu zamieszcze tez -
    potrafia byc zdumiewajace.

    okazuje sie , ze dla pomierzonego zoomu pelna kalibracja nie jest
    mozliwa - porawdopodobnie trzebyby to robic jakas funkcja liniowa a
    nie stala poprawka liczbowa.
    na jednym koncu obiektyw ostrzy prawidlowo - skaracajac ogniskowa
    rosnie tendencja do krotszego ostrzenia i to sporo. Jaka wiec
    poprawke w praktyce wybrac ?
    Dla krotkich ogniskowych trzebyby stosowac np +14 , dla dlugiej
    ogniskowej zero.

    w praktyce nierealne , choc aptekarz moglby.
    Moze trza sie zdecydowac na posrednia i przymykac obiektyw ?
    Ale majac te informacje mozna mniej pozostawic przypadkowi.

    Innymi slowy w tych pomiarach nie jest istotnym jaka jest najwyzsza
    rozdzielczosc bezwzgledna , tylko jakie rozdzielczosci sa osiagane
    rzeczywiscie. To zasadnicza roznica do do tej pory robionych testow ,
    gdzie jest podawana najwyzsza mozliwa rozdzielczosc obiektywu przy
    absolutnie prawidlowym ostrzeniu ( manualnie w laboratorium) .
    Ten rodzaj testow odpowiada bardziej warunkom rzeczywistym ,
    poslugujac sie AF.
    Coz mi bowiem z superrozdzielczej optyki obiektywu jesli np jego AF
    zapwnia tylko 30 % rozdzielczosc - a jest to przypadek nagminny !!
    Tak Nagminny !!

    XXX