  • Data: 2009-02-25 10:55:31
    Temat: Re: Dalsze pomiary
    Od: j...@u...at szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Feb., 11:40, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to jest chyba błąd metody, niezależnie od tego, co chciałeś
    > sprawdzić. Pytanie, czy AF trafia w okolice najlepszej jakości. Ocena
    > rozrzutu to też inna sprawa. AF może mieć bardzo mały rozrzut trafień,
    > ale trafiać daleko poza punkt maksymalnej ostrości. Wtedy mierzysz
    > jedynie rozrzut AF, który wymaga regulacji.

    dzialanie AF porownuje obrazowo do lucznika ktory stara sie trafic do
    tarczy spowitej mgla.
    strzaly leca w jej kierunku , niektora hybiaja celu , inne trafiaja w
    tarcze jeszcze inne w sam srodek - bardziej lub mniej przypadkowo.
    W przypadku AF na otwartej przyslonie nie ma nic pewnego , mozna mowic
    tylko o tendencji.
    Z przymknieciem przyslony rozrzut jest oczywiscie taki sam , ale jego
    wplyw na ostrosc jest coraz mniejszy.

    > Mówisz, że porównywałeś w LV na LCD aparatu? A pozostałe wyniki
    > oprogramowaniem na komputerze? Jeśli dobrze zrozumiałem, to co
    > napisałeś, to wyniki twoich pomiarów na oko w LV na monitorku do
    > pomiarów w oprogramowaniu na komputerze ma się jak piernik do wiatraka.

    Nastawialem ostrosc na LV w oparciu o LCD aparatu ( nie np laptopa z
    wiekszym ekranem)

    Oczywiscei ze wyniki na LV mierzone i liczone w ten sam sposob.
    Plik zdjeciowy w tiffie to ponad 40 MB , badanie jednego zooma
    zajmuje ok 5 GB,
    mozesz byc spokojny, ze robie to summienie gdyz dla siebie - a
    ostatecznie rodzice posylali mnie do paru szkol gdzie takie rzeczy
    uczyli mnie robic i pozniej m.inn. jakis czas uniwersytecka praca ,
    ale to minelo , pozostala z tego sumiennosc.

    XXX