eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatykiRe: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dalsze podwyzszanie poziomu edukacji w dziedzinie informatyki
    Date: Tue, 14 Jun 2011 09:38:27 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <it735j$m89$1@node2.news.atman.pl>
    References: <h...@4...com> <it1sra$9st$1@news.onet.pl>
    <e...@h...googlegroups.com>
    <it4mqc$lle$1@news.onet.pl>
    <d...@z...googlegroups.com>
    <it505d$v00$1@news.onet.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <it6utq$cn7$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.78.66.5
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1308037108 22793 195.78.66.5 (14 Jun 2011 07:38:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Jun 2011 07:38:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.10) Gecko/20100624
    Mandriva/3.0.5-0.1mdv2009.1 (2009.1) Thunderbird/3.0.5
    In-Reply-To: <it6utq$cn7$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:190957
    [ ukryj nagłówki ]

    On 14.06.2011 08:26, Paweł Kierski wrote:
    > W dniu 2011-06-13 23:52, Maciej Sobczak pisze:
    > [...]
    >> Dlatego uważam, że w pełni rynkowe podejście do edukacji to nie jest
    >> dobry pomysł. Cykl feedbacku jest zbyt długi, żeby mogła tu zadziałać
    >> poprawna regulacja.
    >>
    >>> Pewnie prawda i chęci społeczeństwa są gdzieś po środku.
    >>
    >> Postawiłbym na współistnienie zarówno placówek (przedszkoli/szkół/
    >> uczelni) państwowych, jak i prywatnych.
    >
    > W sumie się zgadzam. Poniżej A.L. pokazał, że głupota jest niezależna
    > od sposobu finansowania.
    >
    > Do twojej propozycji dodałbym reformę programu i sposobu nauczania
    > w kierunku uwzględniania tej zmienności. Naprawdę nie muszę wiedzieć,
    > jak wygląda cykl rozwoju pantofelka. Muszę umieć za to znaleźć
    > wiarygodne źródło, z którego się tego dowiem. Czyli edukacja,
    > szczególnie publiczna, powinna stawiać na uczenie uczenia się.
    > Podobnie publiczna służba zdrowia powinna bardziej skupić się na
    > profilaktyce i promocji tzw. zdrowego trybu życia. Na takie rzeczy
    > warto dosypać pieniędzy, bo to daje konkretne efekty.
    >

    Tylko jesteś pewny, że dziecko znajdzie w sieci "dobre" źródło
    informacji? Żeby ocenić wiarygodność źródła trzeba mieć jakąś wiedzę już.
    Nauczyciel ma nauczyć, czyli przekazać wiedzę i wyjaśnić. A umieć
    przekazać wiedzę to też sztuka. Trzeba to dostosować do poziomu uczniów.
    Podejrzewam, że wielu profesorów dr. hab. nie będzie potrafiło nauczyć
    dzieci w podstawówce, chociaż prowadzą dobrze zajęcia ze studentami. A
    nauka wyszukiwania informacji to jeden z elementów, a nie jedyny. Część
    dziedzin wymaga nauki w określonej kolejności. Najpierw musisz się
    nauczyć definiować zmienne i poznać różnice między typami, a potem
    możesz uczyć się budować struktury.


    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: