  • Data: 2011-03-28 18:31:18
    Temat: Re: DPI
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KrzysztofB [smuter] pisze:

    > tu coś podają, nie wiem na ile zgodne z prawdą i przydatne
    > http://www.fotolabfuji.pl/index1.php?go=laboratorium
    .html

    Niestety niezgodne z prawdą. Weźmy na przykład format 10x15,
    a dokładniej 10,2x15,2 (według tej strony). Jak podano
    w tabelce, "rozdzielczość 300 dpi" to 1205x1795. Rzeczywiście,
    przeliczając 10,2 cm na cale i mnożąc przez 300, otrzymamy
    prawie dokładnie 1205. Ale dodatkowo napisano:

    "Jednak ze względów technologicznych nawet dopasowane zdjęcie
    do formatu maszyna dotnie z każdej strony około 2%. Dlatego
    proszę pamiętać o nie umieszczanie napisów i ważnych rzeczy
    na krawędziach zdjęcia (zachowanie tak zwanych spadów)".

    Czyli - nic z tego. Nawet jeśli wyślę JPGa 1205 x 1795,
    to i tak mi go powiększą "około 2%" i dopiero potem naświetlą.
    Efektywnie - dostarczonych pikseli będzie mniej niż na 300 dpi.
    Ale o ile mniej? Nie wiadomo. I chyba nie da się uniknąć
    powiększania (znacznie pogarszającego możliwą do uzyskania
    jakość odbitki).

    P.